Neuvolat ja ultrat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja hanssu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Nois koko arvioissa vaikuttaa vähän mittaajakin.. Me saatii viimeks kaks painoarvioo, kun lääkäri jostain syystä mittas kaks kertaa ja sano et mitoissa vaan kahden millin ero, mut paino muuttu yli 200g

väliaika tarkistus äitupolin pyynnöstä neuvolassa: verenpaineet paremmin ku hyvin, pissa puhdas. kipeisiin supistuksiin lepoa ja lepoa... sf mitta kasvanu (33cm) mutta pikkunen painautuu alemmas vaan (ennenaikaiselta kuulema vaikuttaa). viikon päästä äitipolille kuulemaan että miten masussa voidaan...

Hymykuoppa saitko siksi uuden ajan polille kun et vielä tienny haluatko sektion, vai miksi?
Mulla tulossa toi synnytystapa-arvio vasta 4vkon päästä.

Hymis, vaikea päätös! Eikös sulla ole nyt viikkoja jo 35? Toi on niin vaikeaa, kun pitää päättää itse omasta ja vauvan puolesta. Se on kauhean helppoa sanoa toiselle, mutta kun joutuu tosi tilanteeseen ítse, niin eipäs enää helppoa olekaan. Ymmärrän hyvin sua, kun itse olin saman päätöksen edessä 3-vuotta sitten.
Teet ny ihan just sillain kun sun sydän sanoo! Jos haluat sektion niin se on sektio! Etkä anna lääkäreiden puhua kontrollissa sua ympäri peloitellen sektion vaaroista! :Heartred

Mimmma viikkoja on jo niin paljon eikä vauva oo vielä osottanu mitään tulemisen merkkejä niin nyt pitäis yrittää saada jotain edistystä aikaseks kolmen viikon aikana ennen seuraavaa käyntiä. Tietenkin ne toivoo sairaalassakin että synnytys käynnistyis mieluummin itekseen tässä ennen laskettua aikaa kun että päätyisin sektioon siks että mua ahdistaa ajatus raskauden venymisestä sinne 42 viikolle asti...

Mimii joo ilmeisesti siks. Lääkäri kysy kyllä että varataanko suoraan sektioaika vai tuunko vielä käymään rv38 niin että voidaan kattoa minkä kokoselta vauva sillon vaikuttaa, mikä on mun oma vointi ja onko synnytyksen käynnistymisestä jotain merkkejä sillon. Jos oon edelleen sillon seuraavalla käynnillä henkisesti näin huonossa kunnossa niin sit katotaan joko sektioaikaa tai jos paikat on alkanu jo kypsyä ja avautua niin voidaan miettiä käynnistämistä siinä lasketun ajan tietämillä. Nyt pitää vaan odotella että mitä saan kolmessa viikossa aikaseks kun pääsen lenkille ja kyykkäilemään!

Pioni siitähän tässä just onkin kysymys kun en päätä vaan omasta vaan vauvankin puolesta. Jos olisin itsekäs niin pyytäisin sen sektion, mutta tiedän että vauvan kannalta olis parempi jos se syntyis mieluummin rauhassa alateitse. Jos tietäisin ettei tarviis odottaa yli la:n niin varmaan päätyisin unohtaan sen sektion. Mulle vois tehä hyvää synnyttää "oikeesti" kun samalla pääsisin sit eroon tyhmästä pelosta enkä antais sille periks! Mutta ongelman toinen puoli on että koska sen pelon takia oon niin uupunu ja kärsin jatkuvasta unettomuudesta että mua epäilyttää onko musta sit synnytyshetkellä enää mitään jäljellä. Pelkään etten pysty enää 5-7 viikon päästä omin avuin synnyttämään vaan sit joudutaan kuitenkin tekeen se sektio joka ois voitu tehä sovitusti jo aikasemminkin...

En tiiä osaanko selittää asiaa ymmärrettävästi kun tää on omassa päässäkin pelkkää sotkua, mutta päätös on kyllä tosi vaikee :/

Neuvolasta neukkutäti soitteli et on varannut mulle ens viikolle neuvolalääkäriajan, vaikka alunperin oli puhe etten pääse neuvolalääkäriin, koska mulla on äitiyspolille aika 14.4 ja koska kävin la päivystyksessä. No mikäs siinä. Onhan se aina kiva mennä kuulemaan et vauval on kaikki kunnossa varsinkin ku toi käynti ei maksa mitään. :)

Hymykuoppa, oletko ajatellut että mitä jos katuisit kun et yrittänyt alakautta? Se kokemus on monelle voimaannuttava, sen muistaa aina!

Minun äitini joutui sektioon lantionsa takia, minä pelkäsin koko raskauden sitä että menisin synnyttämään turhaan alakautta, niinkuin äitini.
Niin vain kannatti kuitenkin yrittää, iso poika mahtui tulemaan hienosti ja hyvät muistot jäi.
Olisi kaduttanut, jos en olisi kokenut sitä!
Meillä kaikilla on ne omat syyt ja arvot mitkä painaa taustalla, jollekin synnytys voi olla vain pakollinen etappi ja siksi on helpompi päätyäkin sektioon ehkä ja ymmärrän jos joku haluaa sektion..
Mulle on synnytykselle jotain tiettyä tunnearvoa, sellaista mitä ei pysty selittämään.

Sent from my iPhone using Vau Foorumi mobile app

Mua ei oo kertaakaan supistellut tietääkseni ainakaa raskauden aikana ja silti mulla on paikat pehmenneet ja lähteny kohdunkaula lyhenee tai jotai :-D että ehkei ne aina liity tosiinsa tai jotain 0___o

Tsemiä valintaan, kukaan ei ole sua siitä tuomitsemaan mitä päätät :) lapsi pääsee varmasti turvallisesti maailmaan, vaikka tulisi sektiollaki :)

Mäkin eka halusin kiljuen sektioon, mutta tässä viimeisillä kuukausilla oonki tullut siihen tulokseen, että kyllä mä haluun sen synnytyksen kokea alateitse! Mutta kukin tyylillään :) sen takia vaihtoehtoja löyty! ! :)

liii-saaa oon miettiny sitä paljonkin ja niinkun oon jo joskus aikasemminkin sanonu niin jos tietäisin et se synnytys alkais viimeistään laskettuna aikana niin luultavasti helpommin valitsisinkin sen alatiesynnytyksen. Mä oon vaan niin kova stressaamaan ja jännittämään että mitä kauemmin aikaa menee sitä vaikeempaa mulla tulee olemaan...

Äitipolilla käyty. Rauhallisesti käskivät ottaa ja välttää kaikkea semmosta mikä aiheuttaa supistelua. Myös raskaat kantamukset pitää jättää pois. Kohdunkaulaa 2,5cm jälellä ja auki yhelle sormelle. Herra kasvaa hienosti keskikäyrällä, painoa tällä hetkellä 1680g ja arvioitu syntymäpaino 3,5kg. Viikolle 36 kuha pääsen ni sit sais alkaa vauva jo tulemaan! :) hyvä fiilis jäi! :)

Millä viikolla Lyyti on? Ku meijän poika painoi saman verran 29+5. Ja sitä sanottiin isoksi :/

Mitä ihmettä 8) ja teille ei oo lyyti sanottu koosta mitään. Ja mä joudun ties mihkä kokeisiin! Viikko meillä eroa, ettei se ny hirveesti siinä kai kasva 0___o

Ei sanottu mitään, tasasesti keskikäyrällä mennään. 30+ viikolla sen painon "pitäs" ollaa vissii jotai 1600g. Sokerirasituksessa oon käyny ja oli hyvät arvot. Luulen et tuoki riippuu taas ihan lääkäristäki :confused:

Mä pelkään ja jännitän synnytystä myös kuten hymykuoppa. Mutta erona meillä on se, että mä en missään nimessä halua sektiota vaan alatiesynnytyksen. Jännitän sitä kuinka iso vauva tulee kun olen itse pienikokoinen. Normaalilta vaikuttaisi, keskikäyrällä kulkevalta. On jo suhteellisen pian lähtö sairaalaan lähellä, iik!!

Neuvolakäynniltä kotiuduttu. Kaikki kunnossa. Pissa puhdas, sf 29cm eli hilppasen alle keskikäyrän, vauvan sykkeet hyvät ja painoa itellä tasan 77kg eli 100g vähemmän kun viime käynnillä. Sain tulokset myös veren vasta-aine testeistä ja nekin kunnossa, olen siis O negatiivinen. Kuulemma testaavat vielä nuo vasta-ainearvot myöhemmin uudestaan, todennäköisesti ensi kerralla. Sain myös lähetteen labraan streptokokkitestausta varten, eli sinne sitten joku päivä näytettä antamaan. Seuraavaksi onkin lääkärineuvoöa kuukauden kuluttua ja sitte ollaankin jo viikolla 36+6. Näin se homma etenee :)

Takaisin