Täällä tuli juuri käytyä neuvolassa. Tää tais olla 3. neuvolakäynti. Seuraava on ensi kuussa, jolloin samalla on myös neuvolalääkärin tapaaminen (gynekologinen tutkimus). Sain täyteltäväksi mm. Kelan papereita. Kaikki oli vauvalla hyvin - syke oli 150 molemmilla puolilla ja hän liikkui vilkkaasti. Poika potki dopplerilla kuuntelun ajan aika kovaa, että tunsin hyvin hänen liikkeensä (istukka etuseinämässä- vähän pehmentää tuntemuksia).
Seuraavaksi täytyisi käydä labrassa verikokeissa noin pari viikon päästä, kun veriryhmäni on O-: katsotaan jos elimistöni on tuottanut jotain vasta-ainetta vauvan veriryhmälle.
Tämän kertainen neuvolakäynti kesti 45 minuuttia ja taas sai pari kysymystä oikein ujuttaa keskusteluun, että sai ne esitetty tai siis ehti esittää. En varmasti saisi siellä oikein koskaan kysyttyä mitään, jos en olisi etukäteen miettinyt kysymyksiä. Kysyin mm. että minkälaisia ovat harjoitussupistukset. Minulla on nimittäin etenkin alavatsa välistä mennyt kovaksi, mutta kipuja ei ole ollenkaan ollut. Minulla on nyt työ, jossa kävelen noin 8 tuntia päivästä, kyykistelen ja välillä nostelen kaikenlaista (suurin osa ei mitään raskasta). Supistukset liittyvät monesti etenkin rasitukseen. Niitä ei kuitenkaan saisi etenkään levossa alkaa hirveästi tulemaan ja minun täytyy olla neuvolaan yhteydessä, jos niitä tulee 4 kertaa tunnissa tai enemmän. Täytyy vähän seurailla tilannetta.. Minusta kuitenkaan ihan 4 kertaa ei vielä tunnin sisään ole tullut, mutta ehkä 2-3.. Neuvolantäti suositteli tukivyön ostamista, joten se täytyy nyt pikemmiten hankkia. Ikävää, jos töitä täytyisi sitten jossain vaiheessa lopettaa supistusten takia, mutta vielä olen ihan positiivinen, kun tilanne ei ole vielä ollut niin paha. Mutta että vaikka supistukset eivät sattuisikaan, mutta tulisivat 4 krt tunnissa, niin pitäisi olla neuvolaan yhteydessä.. olin ajatellut, että ainoastaan, jos supistukset alkaa sattumaan, niin sitten pitää ottaa neuvolaan yhteyttä.. No, toivotaan parasta. :)
Kaikki kuitenkin hyvin ja menen painon sekä vatsan kasvun suhteen hyvin käyrillä. Eli ne asiat ovat mainiosti, kuten vauvan syke ja liikkuminenkin. :)
Miten teillä muilla on ollut aikaa keskusteluun neuvolantätinne kanssa neuvolassa vai onko käyntiä varjostanut jonkin näköinen kiire ja tahti, jota ei voi hidastaa?