Tänään oli kasvukontrolli. Samaa sanottiin edelleen, että reisiluut ovat jäljessä muita mittoja n. 2 viikkoa. Myös vartalo hieman pienempi kuin mitä viikkojen kuuluisi vastata.. Erikoislääkäri(venäläinen) joka ultran teki, oli kyllä toivottoman surkea ja ammattitaidoton. Ei vastannnut kysymyksiin oikein juuta eikä jaata. Vastasi vain että "No mitä teille taysissa sanottiin", ja "mitä mieltä taysissä oltiin". Taysin mittauksista on siis jo 5 viikkoa aikaa, ja olisi nimenomaan kiinnnostanut arvio tämänhetkisestä tilanteesta... Itse en ole ollut enää asiasta huolissani, enkä odottanut tilanteen mitenkään erityisesti muuttuneen, tai mittojen yhtäkkiä kasvaneen. Vauva oli kasvanut ja kehittynyt ja oli hyvissä voimissa, mikä oli kuitenkin mukava kuulla.
Kysyin lopuksi vielä tuota allergialääkeasiaa, että mitä lääkettä uskaltaa käyttää. Hän sanoi että Atarax on ainut jota hän suosittelee! (Atarax on kolmiolääke, jota itse olen joskus käyttänyt atooppisen ihottuman hoidossa, se hillitsee ihon kutinaa, ja väsyttää voimakkaasti) Tarkensin vielä. että nenä se on joka on tukossa ja vaivaa, eikä iho, ja että se lääke väsyttääkin vielä. Vastaus oli että ota lääke illalla! Ei tulisi mieleenkään syödä kolmiolääkkeitä! Kun sitten tiedustelin tarkemmin Flixonase- nenäsuihkeesta, hän kaivoi lääkekirjan, ja sieltä kohdan, ja törkkäsi sen minulle, että lue siitä! Lopuksi vielä, kun siinä istuimme lähtöä tehden, lääkärillä soi puhelin, ja mitä hän tekee? Vastaa siihen, ja jää puhumaan, sivuuttaen meidät sitten ihan kokonaan! Me sitten siitä lähdimmekin...
Kaiken kaikkiaaan oltiin vaimon kanssa aivan suut auki hämmästyksestä lääkärin käytöksen takia..
Uusi kontrolliaika sovittiin parin viikon päähän. Mutta koska mitään vastauksia ei saatu tänäänkään, en aio uuteen kontrolliinkaan mennä. Sen sijaan olimme tänään vielä 4D-ultrassa. EI ollut ikinä tarkoitus sinne mennä, mutta nyt halusimme saada asiantuntevamman mielipiteen. Ja 4D:ssä lääkäri olikin asiallinen, ja oli sitä mieltä että kaikki mitat mahtuvat normaalille käyrille, ja että lapsi on vaan pienehkö, mutta kaikki muuten kunnossa, ja terveeltä vaikuttaa, ja että ei syytä huoleen hänen mielestään.
Huoh. Taas meitä peloteltiin ihan turhaan. .Sikiön kehityksestä saa liikaa tietoa nykyään, ja tieto lisää tuskaa, tai paremminkin se epävarmuus minkä niistä vajavaisista tiedoista saa..