Neuvolakuulumiset

Meillä oli tänään käynti kesälomaneuvolassa (oma kun on kiinni heinäkuun) ja oli uusi tätikin...
RV38+2
Hb 131
Pissa ok
RR 119/83
Paino pudonnut 1,4kg viikossa (olikin viimeks kauhee turvotus helteiden takia, nyt ei turvotusta juuri ollenkaan)
FS 32,5 (tämä 1,5cm pienempi kuin viimeksi, mutta toisaalta myös eri mittaaja. sanoi, että mahdollista on että vauva olis vähän laskeutunut, mutta toisaalta ei kyllä vieläkään oo mitenkään erityisen alhaalla eikä ainakaan kiinnittynyt)
Vauvan sykkeet oli alkuun huolestuttavan alhaiset (alle 120) ja tätsä pistikin mut kävelemään käytävillä ja sen jälkeen herätteli vauvaa ja kuunneltiin uudestaan, ja sitten ne nousikin ylemmäs. Toinen oli vaan nukkumassa. Tarvii kuitenkin muistaa nyt tarkkailla, että liikkuu riittävästi. Tosin tää vauveli on kyllä ollut tosi liikkuvainen, me vaan yleensä vielä nukutaan noin aikaisin aamusta :-)
RT on yhä, muttei tosiaan vielä kiinnittynyt eikä kovin alhaallakaan... 

Ens viikolla olis sitten taas meidän oma neuvolatäti, vaikkakin siellä "lainaneuvolassa". Ellei nyt sitä ennen sitten synnytetä, mutta eipä tässä nyt sen suhteen kauheesti merkkejä oo ilmassa...
 
Älä sano Jigglypuff. Niin mäkin viimesellä neuvolakäynnillä sanoin ku katottiin uusia aikoja että otetaanko jo seuraavalle viikolle vai puolentoista viikon päähän juhannuksen jälkeen, että otetaan vaan se myöhäsempi kun kaikki on hyvin eikä ainakaan mitään merkkejä synnyttämään lähtemisestä. Nooh, maanantaisen neuvola-ajan sai perua kun oltiin jo sunnuntaiyö osastolla odottelemassa kaveria maailmaan. :)
 
Tänään neuvolassa 40+0. Pääsin/joudun ylimääräiselle lääkäripikavisiitille, kun terkkarille iski epäusko asennon suhteen, kun ei saanut minkäänlaista tuntumaan päästä, oli kyllä varma persuksen suhteen. Tänään oli sattumoisin lääkäripäivä neuvolassa, joten käväsin vo:lla asiakkaiden välissä. Lääkäri vaan totes, et on sillä vauvalla pää, mutta on vaan niin syvällä lantion sisällä ettei sitä tunne kuin sisäkautta, ulkokautta on turha yrittää päätä tunnustella. Kuhdunkaulan suhteen ei sillä pikavisiitällä ottanut mitään kantaa, ois ollu kiva tietää onko tapahtunut muutosta kun edellisestä sisätutkimuksesta on kuukausi.
 
Tänään neuvola, 39+0.

sf laskenut sentin, oli nyt 36
pissat ok
liikkeet ja syke ok
rt, pää liikkui hitusen
mulla painoa +460g mikä on yllättävän vähän turvotukseen nähden (jos aattelee, että osa tuosta on kuiteskin vauvan painoa)

Paineet koholla edelleen, mutta just siinä rajoilla etteivät vielä ota polille lisätutkimuksiin. Ei muita merkkejä (turvotuksen lisäksi) myrkytyksestä, joten sain kotiin verenpainelaitteen ja mittailen sillä kaksi kertaa päivässä. Mä niin toivon, et tää kohonnut verenpaine meinaisi vaan lähestyvää synnytystä..:) Pissassa näkyi vähän verta, terkka epäili et sieltä ois limatulppaa tulossa.
 
tänään neuvola

rv: 39+3 (kortissa lukee virheellisesti 39+2)
paino: tippunu lähes puol kiloo :O mitä lie oon taas häslänny ku tippunu
turvotus: +
pissat: neg.
hemoglobiini tippunu 108, lisää rautaa vaan nassuun
verenpaineet: 113/76
sf-mitta: tippunu 2cm ja oli 33
vauva on edelleen rt, nyt jo laskeutunut (jeeeee) mutta ei kiinnittynyt, syke 135+, liikkeet ++

Kaikki siis jälleen kerran hyvin :) tällä viikolla neukkula sanoikin jo että ens viikolla en ehkä tuukkaan enää sinne :D mutta sehän jää nähtäväks.
 
Meillä eilen neuvola viikoilla 38+3.
Hg 126
Verenpaine 126/78
Sf mitta 35cm
Sydänäänet 138 (vauva yritti kovasti karkuun)
oma paino +560g/vko
Pissa neg.
turvotus +
Vauva alhaalla mutta ei kiinnittynyt. Sanoi kyllä, että jotkut kiinnittyy vasta synnytyksen alkaessa. Ei osannut ennustaa mitään, sanoi että voi tulla huomenna tai viikkojen päästä.
Odotellaan vaan ja kun miehenkin loma alkaa tänään niin nyt saisi pikkuinen tulla jo.
 
40+4 neuvola takana, kaikki kunnossa. Oma terkkari jäämässä lomalle, joten piti suunnitella tulevaa. Perjantaina jo seuraava aika sijaiselle, käski silloin yrittää varata äpkl yliaikaisuus kontrollia 19.7, jos mitään ei tapahdu ennen sitä.
 
Meilläkin oli tänään rv 40+4 neuvola. 

Kaikki varsin hyvin. Ainut mikä mietitytti oli, että vauva ollut eilisillan rymyämisen jälkeen todella hiljainen. Voiskohan se viitata tulevaan lähtöön? Eikös vauvat rauhoitu juuri pari päivää ennen synnytystä?

Tässä kiteytettynä:

Rv: 40+4
Paino: +400g
Turvotus: +
Pissa: puhdas
Hemoglobiini: ei mitattu
RR: 123/76
Sf: 34cm

Vauva RT:ssä, kiinnittyneenä edelleen. Sykkeet 130-140.

Tulevalle perjantaille saatiin taas uusi neuvola-aika. Ja jos mitään ei tapahdu, niin maanantaina 18.päivä ajanvaraussoitto ä-polille yliaikaiskontrolliin.. Toivotaan nyt, että tulis ennen jo tuota seuraavaa neuvolaa..
 
Neuvolassa käyty tänään...

Rv 39+4
Paino +1800g/vko
Turvotus +
RR 121/82
Sf 32
Tarjonta RT II
Syke 130-145
Liikkeet ++

Pissa oli puhdas. Viime neuvolassa oli eri täti ja hän sanoi, että vauva olis kiinnittynyt. Noh, viime yönä vauveli kuitenkin vaihtoi selkänsä toiselle puolelle mun masua eli ei kyllä oikeen voi kiinnittynyt sillon olla, vai mitäs luulette? Eikös sillä mee niskat nurin jos se noin liikkuu ja pää kiinnittynyt?  Tämänkertainen täti (joka on kätilö) sanoikin, että ihan vähän taitaa pää vielä heilua. Sf oli laskenut 1,5 cm edellisestä kerrasta. Vauvan painoksi arvioi 3500g. <3
 
luulis ettei ole täysin kiinnittynyt jos kerta pystyy kääntää "kylkeä" . . . 
tiedä tuota . . 

mulla kans viikossa tullut kilo lisää, kiitos turvotusten. 
 
Viimeinen neuvola takana päin ilman vauvaa 41+1, kaikki kunnossa. Seuraava käynti on yliaikaiskontrolli äpkl 19.7. Neuvolaan sijainen kehoitteli soittelemaan sitten kun sairaalasta kotiutumispäivä vauvan kanssa on tiedossa.

Mitähän yliaikasikontrolli pitää sisällään? Pikaisella surffauksella HUS:n sivuilla selvisi että: "Äitiyspoliklinikalla otetaan sykekäyrä sikiöstä ja arvioidaan kokonaistilanne ultraäänitutkimuksen ja sisätutkimuksen perusteella. Jos kohdunsuu on vielä epäkypsä ja lapsiveden määrä on tilanteeseen nähden normaali eikä sikiön sydänäänissä ja liikkumisessa ole mitään poikkeavaa, voidaan jäädä seuraamaan raskauden etenemistä."
 
t t yliaikaiskontrolli menee juurikin noin kun kirjoitit. Mulla esikoisen aikana mitattiin verenpaine ja otettiin vauvasta sydänkäyrää. Pissa katottiin myös. Sit ne kyseli, et miten raskaus menny ja mun voinnista myös. Nämä oli kätilön heiniä ja sit lääkäri teki sisätutkimuksen ja ultras myös. Kun kummempaa ei mun eikä vauvan voinnissa ollut, lähettivät kotiin ja antoivat ajan käynnistykseen.
 
Mulla on aivan sama tilanne kuin sulla t t !

Mä menen kontrolliin Jorviin klo 08.50. Mihin sä olet menossa?
 
Viimeinen masuneuvola; 

Paino ; +200g/vk
RR ; 118/75
Hb; 131
Sf ; 33
vauvan syke ; 135
Pissa ; puhdas

Ens maanantaina polille käynnistysaika.
 
Yliaikaisuuskontrolli äpkl takana, kaikki kunnossa. Käynnistys edessä to 21.7.11, jos mitään ei tapahdu ennen sitä.
 
Ja taasen neuvolassa käyty...

Rv 40+4
Paino +500g/vko
Turvotus +
RR 123/84
Sf 32
Tarjonta RT
Syke 135-140

Sain vielä ens maanantaille ajan, toivottavasti ei enää tarttis sillon mennä... Ja maanantaina saa soitella myös aikaa yliaikaikontrolliin... Sinnekään en kyllä halua!
 
Meillä on huomenna vielä käynti neuvolassa. Ihan kiva oma terkka paikalla ja saa höpötellä kesäkuulumiset. Viime kerralla (ekasta) hän lähetti meidät polille ja siitä lähti meidän synnytys käyntiin. Nyt tilanne on kyllä niin erilainen, ettei toivoakaan, että lähtö olis edessä. Maanantaille on sitten se kontriólliaika polille.
 
Takaisin
Top