Neuvolakuulumiset

Mites, onko ihmiset olleet jo toisella neuvolakäynnillä? Meillä olis tänään edessä ja en yhtään muista, että mitäs siellä oikein taas tehtiinkään. 
 
En tiedä ehtiikö tämä nyt enää apuun, mutta mä kävin tänään tokassa neuvolassa. Oli siis lääkärikäynti. Normaalit pissakokeet, verenpaineet, puhuttiin oireista ja sitten tehtiin sisätutkimus. Lääkäri tutki kohdun koon ja kohdunsuun, tunnusteli muutenkin vatsaa (mulla on turvotusta suolistossa ja testasi ettei oo kipuja). Sitten kuunneltiin sikiön sydänääniä, joita olikin yllättävän hankala löytää. Vaan ajoittain sai sykkeen kuulumaan, mitä lie kaveri siellä puuhaili. Mut näin, ei siellä sen kummempaa. emoticon
 
Täälläkin on nyt np-ultra takana. Pikkuisella oli kaikki hyvin. Tosi vilkas oli ja hikkakin pääsi yllättämään. emoticon Aivan ihana kokemus ja raskaudesta tuli samantien paljon todellisempi, kun näki pikkuisen. Viikon verran oli vanhempi kuin mitä viimeisimpien menkkojen päivämäärä antoi olettaa ja laskettu aika onkin nyt sitten jo 13.7. Niskaturvotusta oli 1,6mm ja sydän sykki kovaa vauhtia. Ultrattiin ensin emättimestä ja sen jälkeen vielä vatsapeitteiden päältä.

Seuraava ultra onkin sitten taas 23.2. ja neuvolakäynti vasta sen jälkeen. Tosi vähän näitä neuvolakäyntejä nyt alussa, mutta neukkutäti viimeksi lupasi, että pyydättäessä voi ottaa vastaan aikaisemminkin ja voidaan kuunnella esim. sydänääniä. emoticon
 
meillä oli kans tänää NP-ultra.. kaikki oli kunnossa.

vaavi on niiin ihana ja olokin tuli todellisemmaks <3 <3 aahh.. <3

 
Eilen olin toisen kerran neuvolassa ja koetettiin kuunnella sydänääniä, mutta ei vain kuulunut.. emoticon Sain onneksi sitten huomiselle ajan lääkärille, joka tekee sitten ultran sisäkautta. Jännittää kauheasti, että onko siellä ketään ja onko kaikki hyvin.. Kuitenkaan mulla ei ole ollut mitään kipuja, vuotoja tai muutakaan keskenmenoon viittaavaa, mutta silti pelottaa kun ei vieläkään ole sydänääniä kuulunut ja nyt viikot 12+0. Onko muilla kuulunut heti alussa sydänäänet?? Olen kyllä monelta äidiltä kuullut ettei heilläkään ole kuulunut vasta kuin rv13-14 alkaen.... Onneksi saan huomenna varmistuksen, miten asiat ovat!
 
Si87. Mulla on neuvola ollut kerran kuukaudessa eka viimekuussa pelkkä neuvola jossa käytiin asioita läpi minun ja puolisoni kanssa ja otettiin kokeita sekä ultrattiin. ja nyt tässä kuussa neuvolalääkäri eikä pelkkää neuvolatätiä ollenkaan ja sitä ennemmin on NP-ultra.

Kyllä uskoisin että neuvolan tulisi olla kerran kuukaudessa ja neuvolalääkärillekkin ehkä on sinun seuraava aikasi? Minulla ajanvaraus lappuun kirjoitettiin seuraavaan neuvola kohtaan että neuvola lääkäri,että katsastappas lukeeki sinulla vain neuvola. Onko sinulle tullut jo NP aika,se täytyy tehdä ennen kun viikkoja 13+6 jos siihen haluat osallistua? 

Toivotaan nyt että sinäkin pääset kunnolla kuuntelemaan ja katsomaan pikkuistasi sekä saisit neuvolasta tukea ja varman tunteen siitä että pikkuisella on kaikki kunnossa aika ajoin :)
 
Heips!

Täällä kanssa toka neuvolakäynti eli lääkärineuvola takana. Verenpaineet ok ja pissa puhdas, painoa oli tullut edelliskerrasta puolitoista kiloa eli koko aikana 3 ja puoli kiloa. Sydänääniä kuunneltiin ja hyvinhän ne kuului. <3
 
Hei mira88,
ajanvarauskortissa lukee: 18.1.11. neuvola. Eli ei siis merkkiä lääkärikäynnistä. Kävin jo NP-ultrassa 13.12. kunnallissairaalan ultraääniyksikössä. Sieltä he antoivat seuraavan rakenneultra-ajan helmikuun lopulle (21.2. eli silloin menossa 22.viikolla). Voihan olla, että seuraava neuvolakäynti on lääkärinkäynti, mutta yhtään muistikuvaa sellaisesta puheesta minulla ei ole.. Sinulla siis ultraus tapahtuu äitiysneuvolassasi?
 
Si87.
Joo neuvolassamme on ultrauslaite ja siellä neuvolas yhteydessä ultrataan kuulemma jokakerta :) Ja Nva lääkäri tutkii&ultraa myös neuvolassa.

NPultra yms- ovat keskussairaalassa naistenpolilla. 
 
ei tarvii huolestua jos ei ole niinkuin muilla - jokaisella paikkakunnalla  on erilainen käytäntö.
 
hei!
minulla ei ole lääkärineuvolaa lainkaan alkuraskaudessa,koska kävin varhaisultrassa rv8,jossa ultrattiin alakautta. neuvolat minulla on harvemmin kuin 1x/kk,et riippuu varmaan paikkakunnasta miten usein on.olin np-ultrassa 4.1. ja neuvola on 17.1 jonka jälkeen seuraavaksi on rakenneultra 11.3.ja sitten joskus sen jälkeen neuvola seuraavaksi.loppua kohden neuvolakäynnit tihentyvät kyllä.ekaa kun odotin ja meni yli la,jouduin käymään neuvolassa 2 päivän välein.
 
Eilen 14+4 oli lääkärineuvola, verinäytteiden otto ei onnistunut terkkarilta eikä lääkäri löytänyt doplerilla sydänääniä :( Nyt pitäisi malttaa odottaa huomiseen, jotta pääsisi uä näkemää mikä on tilanne.

Ahdistavaa odotella huomiseen, jotta sais tietää mikä on tilanne. Onko kyse vaan vanhoista laitteista ja istukasta joka on kohdun etuseinämässä vai tuliko taas keskenmeno, mitään oireita tosin ei ole. Labraan en suostunut tänään menemään, jos näytteidenotto onkin turhaa keskenmenon takia.
 
Eilen 14+4 oli lääkärineuvola, verinäytteiden otto ei onnistunut terkkarilta eikä lääkäri löytänyt doplerilla sydänääniä :( Nyt pitäisi malttaa odottaa huomiseen, jotta pääsisi uä näkemää mikä on tilanne.

Ahdistavaa odotella huomiseen, jotta sais tietää mikä on tilanne. Onko kyse vaan vanhoista laitteista ja istukasta joka on kohdun etuseinämässä vai tuliko taas keskenmeno, mitään oireita tosin ei ole. Labraan en suostunut tänään menemään, jos näytteidenotto onkin turhaa keskenmenon takia.
 
Voi ei emoticon  t t !
Toivottavasti vain istukka on estänyt kuuluvuuden, ja asia on huomenna selviää.
 
Tsemppiä t t, toivottavasti kaikki on hyvin!

Meillä oli tänään eka neuvolalääkäri, ja kaikki vaikutti olevan vallan mainiosti. Sydänäänet lääkäri sai kuuluviin, syke 155 emoticon

Eipä tuo kovin kummoinen käynti ollut, yhteensä terkkarilla + lääkärissä meni reilu puoli tuntia. Pissanäyte ok, hemoglobiinia ei edes katsottu, painoakin tullut vain himpun verran lisää.

Sisätutkimus ei nyt tietty mikään maailman mukavin juttu ole, mutta eipä se nyt mitenkään kivuliastakaan ollut. Ja lääkäri näytti itekin olevan raskaana :-)

Mulla on aiemmin ollut selkäongelmia, ja nyt tuli sitten lääkärin määräys urheilla paljon ja vahvistaa lihaksia, jotta jaksavat kannatella mahaa sit kun se oikeesti kasvaa. Ja semmosta tukivyötä suositteli sitten kanssa, kun mahaa kertyy.

Seuraava neuvolakäynti varattiin n. kk päähän helmikuulle, ja maaliskuun alussa onkin sitten rakenneultra.
 
Moi taas!

T t, minulla oli kans tänään lääkärineuvola ja rv on nyt 13+9, eikä lääkäri saanut kuuluviin sydänääniä. Onneksi kuitenkin pääsimme heti ultraan, jossa todettiin että heppu liikkuu samoin sydän lyö emoticon . Jos en ultra-aikaa heti olisi saanut olisin kiertänyt kaupungin kaikki lääkäritalot ja kaivanut vaikka kiven kolosta sen ajan, mun hermoilla ei odotella varsinkaan kun kysymyksessä onko heppu elossa vai ei!
Mulla on kans takana keskenmenoja, tosin alkuraskaudessa tapahtuneita, ja sen vuoksi katson ettei mun tarttee arpoa ja miettiä... emoticon
Toivottavasti siellä kans asiat on ok.
 
Tänään uä:ssä käyty, selkeät sydänäänet näkyin ja hieman liikkuikin :) eli vanhat neuvolan laitteet ei vaan kuule kun istukka on edessä.
 
t t ihanaa, että kaikki hyvin. <3 Oon täällä jännännyt sun puolesta. Toivottavasti et pelästynyt ihan kamalan pahanpäiväisesti...
 
Hienoa t t!

Minä kävin tänään toisella neuvolakäynnilläni. Neuvolan tätini otti minut vastaan, eli minulla ei ollut neuvolalääkärin vastaanottoa. Aika kivasti asiaa tuli tälläkin kertaa. Katsottiin mm. että tarvitseeko lapsi syntyessään tuberkuloosi-rokotuksen. Meidän lapsi tarvitsee, kun isä on aasialainen.. Sitten painoni oli noussut 2 kiloa - ei paljoa joulun herkutteluista huolimatta. Neuvolan täti kuitenkin oli tyytyväinen painon nousuun ja sanoi, että on sitten loppuraskaudesta enemmän varaa painonnousulle.
Vauvan sydänääniä kuunneltiin ja siellähän ne sykkivät tasaisesti.  emoticon Vähän hän liikkuikin, mutta oli myös paikallaan - ehkä aavisteli jotakin olevan meneillään. :D
Siitä minun negatiivisesta veriryhmästäni ei koitunutkaan paljoa lisäseurantaa, kuten oli luullut: vain kaksi ylimääräistä laboratoriokertaa viimeisellä kolmanneksella. Mitäs muuta.. Ensi kuun loppupuolella on rakenneultra ja seuraava neuvola siten vasta maaliskuun puolessa välissä. Aion myös synnyttää toisella paikkakunnalla, joten minun olisi hyvä mahdollisuuksien mukaan myös käydä synnytyspaikkakuntani äitiysneuvolassa. Täytyy kysyä sieltä myös mm. synnytysvalmennuksesta.
Äitiysjoogaa mietin. Onko joku käynyt koskaan tai aikonut osallistua äitiysjoogaan? :)
 
Takaisin
Top