Tytöt ja pojat eri värillä kuulostaa hyvältä tuohon listaan ja lista muutenkin kuulostaa hyvältä :)
Me käytiin viime perjantaina loppuraskauden lääkärintarkastuksessa enkä sen jälkeen oo ehtiny tänne kirjotella. Mut siellä siis kaikki hyvin. Viikkoja tuolloin 33+0, sf-mitta oli 28,5, pikkusen painoarvio 2000g. Käyrillä siis hyvin mennään. Mun oma paino näkyy olevan nyt reippaammassa nousussa, mutta kun ei oikein tämä liikkuminen enää ilman supistuksia ole onnistunut niin eihän sille minkään mahda, kunhan vauvalla kaikki hyvin. Kokonaisuudessaan sillon viime pe oli tullut painoa 5,4kg koko raskauden aikana, eli eipä tuota paljoa ole tullut. Ihmettelin kun oon ollu niin kauheen väsynyt viime aikoina, niin sehän selvis kun hb oli pudonnut 110. Aiemmin kun oli 130. Rautaahan sitä sai sit alkaa popsimaan.
Kohdunsuu oli pehmeä, mutta kiinni ja kaula lyhentynyt kahteen senttiin. Supistuksia tulee tosi herkkään, mutta ei vielä kivuliaita. Se on nyt vaan sit otettava rauhallisesti, saan kyllä omien tuntemusten ja voinnin mukaan liikkua ja touhuta mut töihin ei oo enää asiaa. Voi harmi :D Tosin päivät on äärimmäisen pitkiä ja tylsiä, onneks mies on tän viikon lomalla ja ens viikoks on myös ohjelmaa tiedossa niin ei nyt ihan tylsisty tänne.
Enääpä ei sit tarvi mennäkkään lääkärille jos ei mitään ihmeitä tule. Ens kerralla neuvolassa joku varhaisen vuorovaikutuksen keskustelu, jossa pitää olla isänkin sit mukana (tosin meillähän iskä on ollu vain yhdeltä kerralta muutenkin pois). Mikähän tämä tämmönen keskustelu on?
Minä oon kyllä todella tyytyväinen tähän meidän neuvolaan ihan kaikin puolin. Tosi onnellinen saa olla, kun on mukavat terkat ja lääkärit ja se, mistä mieskin on sanonut, että siellä ei kyllä ole ikinä kiire. Asioihin ottaudutaan, mutta ei kuitenkaan jankuteta ja mennään ns. maalaisjärjellä näissä asioissa eteenpäin. On kyllä aina niin hyvä olo kun on käyny siellä.
Mites muilla kun on nyt loppuvaihe menossa, niin fiilikset neuvolan suhteen?