Neuvolakuulumiset

Ja Radihan se siellä. Eli lähete äitiyspolille ja siellä aloitetaan taas keskustelu lääkityksestä...

Saako kysyä, millaisia arvoja tuli? Oliko taaskin siitä paastosta kiinni?

Itselleni tämä on uutta, että näin alkuvaiheessa raskautta jo saa diagnoosin. Mutta pääasia, että se on hoidossa. :)

Saako kysyä, millaisia arvoja tuli? Oliko taaskin siitä paastosta kiinni?

Itselleni tämä on uutta, että näin alkuvaiheessa raskautta jo saa diagnoosin. Mutta pääasia, että se on hoidossa. :)
Paasto arvo sormesta 12h palstoilla 6,3. 13hpaaston jälkeen verikokeessa 7,0. 1h 7,2 2h 6,6.

No niin, sain vihdoin varattua neuvolan ja ensimmäinen käynti on 28.2. :)

eka neuvola 15.2. eli ens viikolla jo, huisia!!! sain myös suorilta lähetteen ar-ultraan, kutsua odotellessa.. :) alko heti tuntuun todellisemmalta<3

Onkohan ihan ok, jos soittelen neuvolaan vasta kahdeksannella viikolla (7+0)? En vaan haluaisi joutua sitä perumaan, mikäli ultrassa jotain paljastuu. Oli ihan hirveetä tehdä se keväisen kuolemantuomion jälkeen.:/

Onkohan ihan ok, jos soittelen neuvolaan vasta kahdeksannella viikolla (7+0)? En vaan haluaisi joutua sitä perumaan, mikäli ultrassa jotain paljastuu. Oli ihan hirveetä tehdä se keväisen kuolemantuomion jälkeen.:/

Luulen, että se on ok. :) Silloin luulisi vielä ehtivän varailla nt-ultran sun muut. Nlatäti mulle kommentoi, että kylläpäs aikaisin olet liikkeellä, kun viikkoja oli 4+2. Että en sitten tiedä mikä ei oo enää aikaisin..

Riippuu neuvolasta, meillä pieni neuvola ja pienet resurssit, joten haluavat että soittaa ajoissa, muuten eivät saa aikoja sumplittua. Isommissa yksiköissä varmaan saa paremmin aikoja. :-) Ja ei miulle oo koskaan sanottu, että oisin liian ajoissa liikkeellä, vaikka nytkin soitin 3+5 :-D

Mulla ois esikoisen neuvola ens viikolla ja ajattelin silloin varailla itselle aikaa, jos kaikki vaikuttaa ens viikolla olevan vielä ok.

Mulle tuli juuri postissa synnyttäjän esitietolomake neuvolaan vietäväksi. Aika hurjaa että nyt jo kysellään toiveita synnärille, eipä oo tullut mieleenkään ajatella niin pitkälle, ei kiitos!! :D

Vähän nöyryyttävää ja surullista tämä lappu oli täyttää. Paljon kysellään lapsen isästä ja isän puolen sairauksista yms, mun oli jätettävä kohdat tyhjiksi kun henkilöstä ei varmuutta. Toivottavasti eivät ihan kauhean pahalla sielä katso.. :(

Emssi Lapsen parhaaksi niitä isän tietoja kysellään, tiedetään ultrissa yms tutkia tarkemmin, jos suvussa kulkee jotain periytyvää sairautta, ja sitä kautta saadaan hoitoon heti synnyttyä esim. munuaisten rakennepoikkeamat jne.

Mulle tuli juuri postissa synnyttäjän esitietolomake neuvolaan vietäväksi. Aika hurjaa että nyt jo kysellään toiveita synnärille, eipä oo tullut mieleenkään ajatella niin pitkälle, ei kiitos!! :D

Vähän nöyryyttävää ja surullista tämä lappu oli täyttää. Paljon kysellään lapsen isästä ja isän puolen sairauksista yms, mun oli jätettävä kohdat tyhjiksi kun henkilöstä ei varmuutta. Toivottavasti eivät ihan kauhean pahalla sielä katso.. :(

Tuskin katsovat pahalla, eipä ole heidän tai kenenkään muunkaan tehtävä arvostella :)

Ei siellä kenekään ole tarkoitus arvostella yms. Haluavat tietää juuri perinnöllisistä sairauksista enemmän. Pää pystyyn vaan Emssi!!

Itse en aio mennä sokerirasitukseen, mutta saa nähdä joutuuko siitä väittelemään kuinka paljon. Minusta se rasitus on niin luonnoton tilanne, en ikinä nauttisi sellaista määrää sokeria tyhjään vatsaan tai muutenkaan. Vatsa menee siitä joka kerta ihan sekaisin ja on tuskaa olla siellä labrassa. Joka kerta paastoarvo jää juuri siihen rajoille ja saan radi-diagnoosin, mutta kotona mittaillessa sokerit ei sitten ole koskaan pielessä, joten minusta se diagnoosi on vähän hätäinen. Voin mittailla kotona sokereita, koska niistähän sen tilanteen aidoiten näkee ja vasta niiden perusteellahan ruokavaliosuositukset on aina tulleet. En tiedä onko ne suositukset jo muuttuneet, kun ainakin aiemmin niissä käskettiin syödä esimerkiksi leipää han älytön määrä :o

Jansku; aivan samaa mieltä! Koko pe*****n koe/testi on kiduttamista. Mulla oli itsellä esikoista odottaessa diagnosoitu radi (keskimmäinen arvo heitti yli tyyliin 0.2 pojoa!!!) ja välillä mietin niitä "suosituksia". Syön leipää aika harvoin muutenkin ja kiitos näiden "suositusten" lihoin enemmän kuin olisi tarvinnut. Tässä raskaudessa aion todeta neuvolassa että vain kuolleen ruumini yli menen sinne uudelleen

Ajattelin soitella neuvolaan ens viikolla. Mulla on lääkärin soittoaika kilppariasioista tiistaina niin samalla ajattelin kysellä ultrasta. Pakko ois päästä, että tiedettäisiin missä se mun kierukka mahdollisesti on.

Itse en aio mennä sokerirasitukseen, mutta saa nähdä joutuuko siitä väittelemään kuinka paljon. Minusta se rasitus on niin luonnoton tilanne, en ikinä nauttisi sellaista määrää sokeria tyhjään vatsaan tai muutenkaan. Vatsa menee siitä joka kerta ihan sekaisin ja on tuskaa olla siellä labrassa. Joka kerta paastoarvo jää juuri siihen rajoille ja saan radi-diagnoosin, mutta kotona mittaillessa sokerit ei sitten ole koskaan pielessä, joten minusta se diagnoosi on vähän hätäinen. Voin mittailla kotona sokereita, koska niistähän sen tilanteen aidoiten näkee ja vasta niiden perusteellahan ruokavaliosuositukset on aina tulleet. En tiedä onko ne suositukset jo muuttuneet, kun ainakin aiemmin niissä käskettiin syödä esimerkiksi leipää han älytön määrä :eek:
Mun kroppa ei siedä leipää, sokerit heti pilviin. Neuvola motkottaa kun joka kerta paino notkahtaa ensin ennen kuin lähtee nousemaan. Mulla on tuo paasto joka on koko ajan kohollaan. Edeltävän raskauden jälkeen oli 6.0 mutta sanoivat ettei sit vielä lääkitä. Ja joka helvetin kerta ne jaksaa jauhaa äitiyspolilla siitä ettei sokerisia herkkuja, limua ja karkkeja saa syödä. Kato prkl kun kuvittelin että nyt erityisesti niitä saa syödä. Tulee se olo että ne pitää ihan tyhmänä. Esikoinen oli 4,4kg kun syntyi ja nuorimmainen oli 4,12kg. Joka kerta pelottelevat kohtu kuolemalla ja synnytys komplikaatioilla ett ihan ahdistaa käydä. Aion myös mainita tällä kertaa kun käyn niin asiasta.

Takaisin