Neuvolakuulumiset

Mulle sanoivat että 4+3, vaikka oviksesta laskettuna olis vasta 4+0. Ei siis toki ole kuin muutaman päivän heitto. Viimeksi heittoa oli viikko, kun olin tikuttanut oviksen vasta kp 21, mutta silloinkin halusivat välttämättä laskea kuukautisista 28 päivän kierron mukaan kun kerroin että on epätasainen kierto. Ei tietenkään haittaa vaan varmistuuhan se tosiaan siellä ultrassa. :) Jotenkin vaan tuntuu hassulta tuo heidän politiikkansa.

Mulla tuli hiihtolomat tielle nii on vasta 9+1, ei kyllä yhtään haittaa ku ei mitään hirveetä hinkua oo sinne. Mulla on menkoista laskien vaan yks päivä eroa ovikseen nii en ruvennu vänkäämään sen terkkarin kanssa asiasta ku olin kuullu ettei ne oikeen usko noita itse ilmoittamia ovispäiviä.

Neuvola varattu 27.2, viikkoja 8+0 silloin, käyn ensin varhaisultrassa 19.2, vielä pitää odottaa yli pari viikkoa :nailbiting:

Sain itse ekan neuvolajan 23.2, silloin viikkoja 8+5. Luulisin että käydään kyllä varhaisultrassa.

Muokattu viimeksi:
Mä soittelen varmaan joskus helmikuun loppupuolella itse neuvolaan. Tai sitten ensi viikolla jos tekisi lähetteen labraan.

Mulla on molemmissa aiemmissa ollut Radi ja tein mittauksia nyt kotona ja paastoarvo taas pilvissä, 6,9 &7,4. Neuvola sanoi että mennä suosiolla jo nyt käymään niin päästää aloittamaan piikittäminen. Aikaisemmat lapset olleet yli 4kg syntyessään ja ovat tulleet alateitse.

Pitäsköhän munki testaa ihan varmuudeks..munki esikoinen oli lähes 4.5kg ja alateitse synnytin

Mulla ei ole radia todettu, mutta neiti oli iso ja hypoglykeeminen joten voi olla että oli diagnosoimaton radi kuitenkin. Tässä raskaudessa ilmeisesti kahteen otteeseen se sokerirasitus.

Siis ei helvata! Mulle ei vissiin voida tehdä sokeri rasitusta kun paasto arvo ylittää 6.0...

Siis ei helvata! Mulle ei vissiin voida tehdä sokeri rasitusta kun paasto arvo ylittää 6.0...

Häh?! Miksei?

Toisaalta, tuon paastoarvonhan voi ottaa ilman rasitustakin.

Mitä erilaisia iltapaloja olet kokeillut? Itselläni munakas toimii parhaiten - kun siis vetää hiilarit minimiin. Vielä isompi vaikutus on iltalenkillä.

Piti odottaa että neuvola aukiaa että saatiin varmistettua että koetta voidaan jatkaa. Nyt vihdoin ohi ja kotona... tuli vähän pitkä paasto kun yli 13h...

Häh?! Miksei?

Toisaalta, tuon paastoarvonhan voi ottaa ilman rasitustakin.

Mitä erilaisia iltapaloja olet kokeillut? Itselläni munakas toimii parhaiten - kun siis vetää hiilarit minimiin. Vielä isompi vaikutus on iltalenkillä.
Labra pelkäsi että sokerit nousee liian korkeaksi glukoosilla...

Siis mulle hokevat aina että rahkaa ja rahkaa. Mulla pieni annos hiilareita illalla auttaa aamun paastosokereihin. Munakkaassa saatan aloittaa päivän joka auttaa pitämään ruokailun jälkeiset sokerit kurissa...:)

Muokattu viimeksi:
Mulla neuvola varattu 19.3 silloin on 10+3.
Nyt pitää vielä kysiin soitella onko sinne kontrolleja ja varmaan joudun sokerirasitukseen jo rv 12

Ja Radihan se siellä. Eli lähete äitiyspolille ja siellä aloitetaan taas keskustelu lääkityksestä...

Takaisin