Neuvolakuulumiset

Leijonaemo-

Tietävä tietäjä
Lokamammat 2018
Maalisäidit 2020
Maaliskuiset 2022
Heinäkuiset 2024
Keskustellaan neuvola-asioista. Milloin aiotte soittaa neuvolaan ja varata ensimmäistä äitiysneuvolakäyntiä? Ja milloin ja millainen teidän ensimmäinen käynti on?

Ensimmäinen äitiysneuvolakäynti:

13.2. Kismet90
15.2. Hupakko86, Lila-Aurora, next, Rouva V.
17.2. Fiinu
20.2. nene93
21.2. mangustimamma
22.2. AnneM, violavee
23.2. Pikkutikru, Mjais
26.2. Miisah, RouvaL
27.2. HappyH, vauvakuume
28.2. Leijonaemo-, Lollerssoinen
2.3. Naksutiili, SaraSofia
5.3. Eliza79
6.3. Gadian, Maatsu, toka97
7.3. Ratamo
8.3. Deb, SannaManna
9.3. MamaOlewuike
12.3. Mildrid
14.3. Iitunen89
15.3. Nannu~
16.3. Mutter
19.3. Kide-85
20.3. Bellarus​
 
Muokattu viimeksi:
Hups, täälä olikin oma keskustelu neuvolalle :D noo mie meinasin tällä viikolla soitella, vaikka ei kai sillä vielä niin kiire oiskaan. Viimeks soitin heti seuraavana päivänä ku sain plussan, nyt oon malttanu melkein viikon oottaa XD
 
Ajattelin varata ensi viikolla ajan, kun käyn muissa asioissa neuvolassa. Toivottavasti pääsisin myös neuvolan kautta varhaisultraan.
 
Tällä viikolla ajattelin soitella, huomenna vois olla hyvä päivä kun tulee 5+0 :)
 
Mä soitin neuvolaan samana päivänä. Sain samantien ajan varhaisultraan 15.2. Ja ensimmäinen neuvola aika on sel jälkeen. Sain myös lähetteen verikokeisiin sillä kahdessa aiemmassa raskaudessa jotka on päättyneet synnytykseen on todettu että kilpirauhas arvot on vajaatoiminnan puolella. Joten haluan mahdollisimman nopeasti selvittää onko tässä sama että saan mahdollisimman pian lääkityksen kuntoon ettei vaikuta vauvaan. Huomenna olisi siis kampeuduttava verinäytteen antoon.
 
Soitan ens viik
Mä soitin neuvolaan samana päivänä. Sain samantien ajan varhaisultraan 15.2. Ja ensimmäinen neuvola aika on sel jälkeen. Sain myös lähetteen verikokeisiin sillä kahdessa aiemmassa raskaudessa jotka on päättyneet synnytykseen on todettu että kilpirauhas arvot on vajaatoiminnan puolella. Joten haluan mahdollisimman nopeasti selvittää onko tässä sama että saan mahdollisimman pian lääkityksen kuntoon ettei vaikuta vauvaan. Huomenna olisi siis kampeuduttava verinäytteen antoon.

Saako kysyä onko sulla siis vajaatoiminta ”normaalistikin” ja lääkitys siihen? Mä tein viikonloppuna testin ja tänään aattelin soitella aikaa ja juurikin kysellä noista lääkitysasioista, mulla siis vajaatoiminta ja viimeks nostettiin annosta heti arvojen mukaan. Mua ei vaan ohjeistettu viime kerralla heti nostamaan sitä annosta plussan jälkeen vaikka ilmeisesti näin kuuluis tehdä? Eli viimeks olin alun normaaliannoksella ja labroissa kävin joskus 8 viikolla, jonka jälkeen nostettiin. Olipa sekava selitys :grin
 
Next, huutelen ketjun ulkopuolelta, että suositellaan heti nostettavaksi 25%. Omalla kohdalla aloin ottamaan ylimääräisen 25, kun plussa tuli. Mulla meni 150 melkein koko raskauden ja ihan viime metreillä nostettiiin 175:en.
 
Next, huutelen ketjun ulkopuolelta, että suositellaan heti nostettavaksi 25%. Omalla kohdalla aloin ottamaan ylimääräisen 25, kun plussa tuli. Mulla meni 150 melkein koko raskauden ja ihan viime metreillä nostettiiin 175:en.

Joo tätä juuri ajoin takaa :) viimeks ei ohjeistettu ja olin tietty ihan paniikissa kun tämä selvisi. Nyt nostin heti itse annosta, mutta vielä kaipailin varmistusta neuvolasta. Kiva kun kommentoit :)
 
Mä soitin neuvolaan samana päivänä. Sain samantien ajan varhaisultraan 15.2. Ja ensimmäinen neuvola aika on sel jälkeen.

Sama täällä, soitin heti. Aiemmissa raskauksissa en ole soittanut, mutta nyt tein niin, jotta saisin keskenmenotaustani vuoksi lähetteen varhaisultraan. Kun saamme sieltä tulokset, varaan vasta ensimmäisen neuvolan. Varhaisultra on nyt se tärkein steppi.
 
Soitan ens viik


Saako kysyä onko sulla siis vajaatoiminta ”normaalistikin” ja lääkitys siihen? Mä tein viikonloppuna testin ja tänään aattelin soitella aikaa ja juurikin kysellä noista lääkitysasioista, mulla siis vajaatoiminta ja viimeks nostettiin annosta heti arvojen mukaan. Mua ei vaan ohjeistettu viime kerralla heti nostamaan sitä annosta plussan jälkeen vaikka ilmeisesti näin kuuluis tehdä? Eli viimeks olin alun normaaliannoksella ja labroissa kävin joskus 8 viikolla, jonka jälkeen nostettiin. Olipa sekava selitys :grin

Normaalisti mun THS on pikkaisen yli viitearvon ja eivätkä ala lääkitsemään, mutta raskaana ollessa rajat on tiukemmat ja viime kerralla tuo THS luku oli 17 joten aloittivat kiireellä lääkityksen.
 
Mä yritin pommittaa neuvolaa tänään mutta tuuttaa vaan varattua! Puolen tunnin soittoaika ja melkein koko ajan roikuin puhelimessa..noh,kokeilen huomenna uusiks
 
Mä yritin pommittaa neuvolaa tänään mutta tuuttaa vaan varattua! Puolen tunnin soittoaika ja melkein koko ajan roikuin puhelimessa..noh,kokeilen huomenna uusiks

Toi on kyllä niin ärsyttävää ! Ois kätevää jos kaikissa terveydenhuollon numeroissa olis se takaisinsoitto-toiminto.
 
Mä en erityisesti pitänyt siitä neuvolan terkkarista ketä mulla oli kun esikoista odotin. Sillä oli paha tapa maailailla uhkakuvia kuten jos syö paljon sokeria niin tulee jättivauva ja kun mulla diagnosoitiin radi niin se jaksoi muistuttaa joka käynnillä siitä että pitäis miettiä mitä syö. Saako sitä terkkaa vaihtaa? Siis jos ei vaan yksinkertasesti mee juttu yksiin. Saako näissä asioissa olla "nirso"?
 
Mä en erityisesti pitänyt siitä neuvolan terkkarista ketä mulla oli kun esikoista odotin. Sillä oli paha tapa maailailla uhkakuvia kuten jos syö paljon sokeria niin tulee jättivauva ja kun mulla diagnosoitiin radi niin se jaksoi muistuttaa joka käynnillä siitä että pitäis miettiä mitä syö. Saako sitä terkkaa vaihtaa? Siis jos ei vaan yksinkertasesti mee juttu yksiin. Saako näissä asioissa olla "nirso"?

Olen siinä käsityksessä, että saa. Ja neuvolassahan ei ole pakko tehdä mitään, ei edes käydä vaa’alla.
 
Mä en erityisesti pitänyt siitä neuvolan terkkarista ketä mulla oli kun esikoista odotin. Sillä oli paha tapa maailailla uhkakuvia kuten jos syö paljon sokeria niin tulee jättivauva ja kun mulla diagnosoitiin radi niin se jaksoi muistuttaa joka käynnillä siitä että pitäis miettiä mitä syö. Saako sitä terkkaa vaihtaa? Siis jos ei vaan yksinkertasesti mee juttu yksiin. Saako näissä asioissa olla "nirso"?

Saa vaihtaa hoitajaa :) ei kaikkien kanssa tuu toimeen ja mun mielestä terveydenhoitajan kans pitää tulla vielä melko hyvinkin, asiakkuus on niin pitkä kuitenkin.
 
Mä en erityisesti pitänyt siitä neuvolan terkkarista ketä mulla oli kun esikoista odotin. Sillä oli paha tapa maailailla uhkakuvia kuten jos syö paljon sokeria niin tulee jättivauva ja kun mulla diagnosoitiin radi niin se jaksoi muistuttaa joka käynnillä siitä että pitäis miettiä mitä syö. Saako sitä terkkaa vaihtaa? Siis jos ei vaan yksinkertasesti mee juttu yksiin. Saako näissä asioissa olla "nirso"?
Sulla on oikeus vaihtaa terveydenhoitajaa ilman painavaa syytä. Olen miettinyt samaa, että pitäisikö vaihtaa, kun ei oikein mielipiteet kohtaa.
 
Takaisin
Top