Neuvolakuulumiset

Meillä poika oli 3440 g ja 49 cm, tyttö 3820 g muistaakseni ja 51,5 cm. Poika syntyi 41+3 ja tyttö 40+1.

Mulla neuvola vasta 9+1, ihan hyvä, kun ei siellä ihmeitä tapahdu kuitenkaan. Veriseula sitten sitä seuraavalla viikolla.

Mulle varataan eka neuvola-aika vasta jos ar-ultrassa 2.3. on kaikki hyvin :)

Minulla sama juttu. Sitten vasta varataan, jos on syytä.

Joo, tuntuu omasta mielestä hölmölle mennä jos ei tiiä, onko siellä mahassa ees mitään. Tosin viimeksikin kerkesin ekassa neuvolassa käymään ja sillon vielä koitin uskotella et kaikki ois ok. Kai se oma intuitiokin jotain kertoi, kun ylipositiivinen ja pirteä terkka kysyi ekana että miltäs nyt tuntuu olla raskaana, ja multa lipsahti ei oikeastaan miltään... Ääääh kun vaan nyt menis kaikki hyvin, mie en tiiä miten jaksaisin toisen perättäisen keskenmenon...

Miks toisilla on niin aikaisin Mulla on 20.3 jolloin viikkoja jotain 9. On kuitenkin säännöllinen lääkitys + vaikea migreeni ja perussairaus joka kylläkin remissiossa. No kaipa mää soittelen ekassa migreenikohtauksessa et mitä teen... Toivotaan et semmosta ei tuu.

eka neuvola takana! siis aivan ihana neukku, sellanen vanhempi rempsee ja jämäkkä täti. <3 vähä itkuks meni, mutta tuntu hyvältä ku joku sano että kyl sulla on rankkaa ja paljon kestettävää, ja että oot kyllä hurjan reipas. oli just sitä mitä tarvitsin! täytyis muistaa olla armollinen itelleen, eikä vähätellä omia murheita.. ja sain neuvolakortin itelle täyteltäväks! :) ens tiistaina sit ultra, jeij!

Eka neuvola takana ja yllätyksenä tuli että ultra-ajat varataankin nyt netistä itse kunhan tulee 8+0 täyteen :) viimeksi tuli ajat vielä ihan postissa valmiiksi varattuina.

Eka neuvola takana ja yllätyksenä tuli että ultra-ajat varataankin nyt netistä itse kunhan tulee 8+0 täyteen :) viimeksi tuli ajat vielä ihan postissa valmiiksi varattuina.

Tämäpä kätevää, saa sitten varata varmasti semmoisen ajan, että mieskin pääsee mukaan. Saako HUS:n alueella vielä perinteisen neuvolakortin?

Terveisiä neuvolasta; verenpaine koholla (mulla on se valkotakki-syndrooma ja jännitän aina jonka vuoksi se kohoaa) ja hemoglobiini hieman alhainen. Terkkari väläytti että saatan odottaa kahta vauvaa :nailbiting: ja siksi hb alhainen jo nyt. Seurataan sitä nyt jos se jatkaa laskua. Muutoin ei muuta raportoitavaa. Viikon päästä olis ultra jossa näemme onko siellä masussa elämää ja jos on niin kuinka monta! Mulla hajoo nyt pää tähän odotteluun ja ei ole mitään mahista mennä yksityiselle ultraan tässä välissä :sorry:. Ainii, mun äiti sitten vinkkas että mun vaarilla oli kaksoisveli :eek:.

Rouva V Miulla romahti esikoisen raskaudessa hb 115 heti alussa, ja yksi sieltä vaan tuli. :-) Ja normaalisti on siis 160 miun hb ja tuolloinkin nousi loppu raskaudessa takas 140. :-)

Sain varattua ajan neuvolaan ensi perjantaiksi, jolloin 8 + 0. Eikö siellä tosiaan tehdä muuta kuin punnitaan ja mitataan verenpaine?

Olin jotenkin ymmärtävinäni, että pääsen myös verikokeeseen (ellei siihen sitten saa lähetettä)? Selvitetäänkö tuosta verinäytteestä omat mahdolliset puutostilani vaiko myös jotain alkioon liittyvää (kromosomihäiriöitä tms.)?

Edit. Rouva V. kirjoittikin rauta-arvojen tarkistettavan.

Takaisin