Neuvolakuulumiset

Np-ultrassa käyty, kaikki mallillaan. Oli ehtinyt jo verikokeidenkin tulokset tulla :)
Siellä se pikkuinen liikkui hurjasti ja peukkuaan näytteli. 4d kuvaakin päästiin näkemään, on se vaan aika hurjaa :Heartred

Sent from my GT-S7580 using Vau Foorumi mobile app
 
Me käytiin tänään Rippusen kanssa antamassa sykenäyte neuvolassa ja sieltähän se melkein heti löytyi :) Oli 167 sillä hetkellä. Sen ihmeempää ei ollut; uusia lappusia luettavaksi, lähetteet ultraan ja labraan ja seuraavan ajan (joka lääkäärille) varaus. Labrassa yök neljä purkkia yök verta yök... Kiva tämä piikkikammo... ja fluorinäyte emätin- ja hiivatulehduksen varalle.
Kovasti hoitsu kehui, että hyvä suoni ottaa verta, mutta taitaapa siihen taas nousta narkkimustelma..
 
Vielä ois reilu viikko ultraan, kovasti jänskättää. Maanantaina toinen neuvola, laittelen sit kuulumisia :)


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Mäkään en malta odottaa, 1.9 ultra ja 10.9 lääkäri. Joko tää aika vois ruveta kulkeen pikkasen nopeammin :grin
 
Just tänään iski paniikki et onkohan tuolla masussa ketään kun ei ole vielää ultraa ollut... kuulun siis niihin ihmisiin jotka eivät usko ennen kuin näkevät :rolleyes: onneksi on enää reilu viikko ultraan 2.9 :)
 
Liljuska mulla samana päivänä np ultra. Joo jännittää ihan sikana miten siellä menee.

mulla on ylimääräinen turvotus poistunut ja ihmettelen sitä. Miten ihmeessä se turvotus on lähtenyt ja paino laskenut vähän. Alkaa vähän arveluttaa onko pienokainen kyydissä, tunnen kohdun hyvin jo, tän turvotuksen hävittyä. Oon miettinyt onkohan se ollut vain nestettä, kun tän viikon aikana oon saanut aamusinkin istua pissalla vähän pidempää kun pissaa vaan tulee enemmän. Hieman arveluttaa tää. Pääsisimpä ultraan jo. Ehkä mä soitan neuvolaan heti maanantaina.
 
Kuningatarkuu:
Mullaki turvotus laskenut, nyt viikkoka 10+5 ja kyllä tuolla vattassa vaan minityypon sydän kovaa vauhtia lyö :) mulla loppu turvotukset esikkoa oottaessa kans näillämain :)

Täällä ootellaan innolla ens torstain nt ultraa :)


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Olin positiivisesti yllättynyt Lahden käytännöistä. Ensimmäinen neuvola oli 8+4 ja seuraavana päivänä lääkäri, jossa pikainen ultraus. Eli jo 8+5 pääsi näkemään, että ei tässä turhaan kärsitä. Np ultra on 12+1, eli minulla vielä paljon odoteltavaa (12.9., la kun on 26.3.).
 
Tää nyt oli vaan niin outoa turvotuksen lähtö kun ei muissa ole lähtenyt. Mulla oli alusta loppuun asti iso masu. Ehkä ikäkin muuttaa raskauksia.

Sanoja: joo se on hyvä käytäntö . Harmi vaan kun kaikkialla ei ole samoja käytäntöjä.
Kannattaa nauttia odotuksesta.
Me päätettiin että tää tulee olemaan meidän vika pienokainen. Ja vähän haikeana olo ja kun tää vika odotus ei ole ollut mikään hirmuisen ihana, pahoineen oloineen ja väsymyksen kanssa. Se oli niin vierasta. Niin erillainen odotus mulla, kuin edelliset, jotka meni ohi ilman mitään valituksia.

Asiasta toiseen. Onko teillä ollut vihlasuja navassa ja sen seudulla? Mulla tosiaan alkaa viikko 12.Mä huomasin sen ja aloin miettii mistä vois johtuu. arvailuja on monen moista. Ei kuulemma haitallista ole mutta se tuntuu välillä todella ikävältä
 
Kuningatarkuu, mulla on ollu muutama vihlasu mut ei vatsassa vaan toisessa rinnassa. Aina sama kohta ja muutaman minuutin vihlasun jälkeen se lakkaa. En huolestu vielä mutta aion kyllä kysyä kun ensi viikon jälkeen näen lääkärin. Siinä rinnassa on todettu pieni kasvain (hyvänlaatuinen kylläkin) eikä sen pitäis noin vaan muuttua/kasvaa mutta jos jatkuu niin alan kyllä huolestumaan. Olen kuullut että jossain maissa ultrataan ensimmäisen ultran yhteydessä myös rinnat ja kun mainitsin asiasta kyselevästi neuvolan hoitajan kanssa niin totes että lääkäri laittaa kyllä lähetteen erilliseen ultraan jos kokee tarpeelliseksi. Nyt sit vaan odotetaan ja toivotaan ettei vihlaisut jatkuisi. Eniten ihmetyttää että jos ne olis kasvukipuja niin miksi särkee enemmän rintaa joka on kasvanut vähemmäno_O
 
Ei ole ollut vihlaisuja navassa, vaan liikkeelle lähtiessä ja esim. ylös noustessa saattaa välillä vihlaista sieltä vielä alempaa, navan ja nivusten puolivälin seudulta.
 
Mulla vihloo myös rintoja, enemmän toista. Mut se johtuu varmasti maitotiehyiden kehityksestä ku ne alkaa nyt jo valmistautuu maidon tuotantoon :) mulla vihloo enemmän tota rintaa mistä tuli viime imetysaikana ns. Huonommin maitoa :)


Sent from my iPad using Vau Foorumi
 
Mulla sama! Sitä omituisemmin viimeeks toiminutta rintaa(vuoti enemmän ja oli kuitenki vaikeempi saada ihan tyhjäks) jomottelee nyt mut toista ei! Ihan pahkuraiset maitotiehyet sillä puolella jo nyt.
 
Eilen Np-ultra, kaikki oli pienellä hyvin. Nukkui tällä kertaa. :love7

Piti eilen kirjoittaa jo mutta en ehtinyt, tänään ollut taas hirvee päänsärky. :/
 
lelutus,tykkäykset ultralle,ei jysärille :grin Täällä sama vaiva,koko päivän aamusta lähtien särkeny enemmän ja vähemmän päätä!
 
Ekan raskauden kohdalla pääsin varhaisultraan vko 6, jotenka rupesi heti tuntumaan todelliselta... nyt tokalla kertaa, en kyllä pyytänytkään, en "päässyt"... joten ei oikein vielä ota uskoakseen että joku siellä masussa kasvaa!! Vasta sit ku nään mustaa valkosella (kuvaa ruudussa), uskon :) mutta sinnekin on vielä niiiiiin pitkä aika, 8.9.... huoh
 
Nyt on takana myös eka ultra. Siellä se möntti oli ja mikä ihmeellisempää, monitorissa näkyvä sykkivä sydän! Mä en tajua miten voi olla mahdollista, että minun sisällä on sydän joka lyö. Olin tosi paljon odottanut sydänäänien kuulemista, kun siitä on puhuttu ja siitä oon lukenut, mutta ei me ainakaan mitään ääniä saatu kuulla. Ainoastaan katsoa monitorista että totta se on. :)

Nyt odottelen verikokeiden tuloksia ja myöhemmin syksyllä menen sinne sokerirasitustestiin.
 
Maanantaina oli nt-ultra, jota jännitin kauheasti. Ollut niin oireeton alkuraskaus... Rv 7+6 käytiin varhaisultrassa, jossa näimme sydämen sykkivän, mutta maanantaina vasta osasin alkaa iloita raskaudesta! :Heartred

Nt-ultrassa näkyi eloisa 57mm pienokainen, kyyneleet kirposivat silmiin, kun saimme kuulla pienen sydämen sykkeen!! :Heartred Nt oli 0,72 ja tulos oli 1:54000 - terve pienokainen tulossa:love7:love7

Tätä raskautta on odotettu neljä pitkää vuotta - niin henkisesti ja fyysisesti rankat hedelmöityshoidot tältä osaa ohi! Olen niin onnellinen! :Heartred:)
 
Mulla tulee (hormoni-)itku kun mä luen teidän ihanasti menneitä ultrakertoja. Me ei käyty varhaisultrassa ja nt-u ois vasta maanantaina, tuntuu olevan aivan liian monen päivän/yön/tunnin kuluttua... onneks sekin aika sit koittaa :)
 
Takaisin
Top