Neuvolakuulumiset

Meillä siis tänään eka neuvola (9+0) takana ja ihan ok meni. Tuntui vaan että vähän oli ntäti kova puhumaan kun ei kerennyt sanoa lausettaan loppuun kun jo aloitti uutta :'D mutta varmasti juttuun tullaan kyllä. ääniä ei kuunneltu.. :sad001 mutta jospa se siitä, kolmen viikon päästä ultraan sitten :) Eli 3.9. Seulat aiotaan ottaa, eli verikokeet sitten ens viikon alussa ja sokerirasitukseen sitten ultran jälkeen täytyisi mennä.. :confused: en tosin ennen ole ollut joten ei varmaksi tiedä miten pahaa se litku onkaan :) ja la pysyi samana 17.3 :Heartred
 
Junni, meillä on sama la ja pakko ny vähän ihmetellä tuota sun labran ajankohtaa. Kun mulle sanottiin että 10+0 ja 11+6 aikavälillä eikä yhtään aiemmin...et vasta ööö (laskut vähän hukassa!) tiistain jälkeen sais mennä? Tai sit mun laskut meni jossain vaiheessa sekasin tai tapani mukaan käsitin väärin :D
 
No jos eilen (tiistai) on ollut 9+0, niin eikös se sitten ensi viikon tiistaina ole 10+0. Ensi viikon alussa ei tarkoita välttämättä juuri maanantaita, vaan sitä alkuviikkoa.
 
Täällä jännittelen hirmusti tulevaa np-ultraa, joka on 26.8 - eli vielä ikuisuus! En siis käynyt varhaisultrassa, eikä ensimmäisellä kerralla kuunneltu sydänääniä, joten jännittää hirmusti onko siellä ketään.. Suvussa on myös kaksosia, joten jännittää myös se mahdollisuus! Eli 0-2 sikiön välillä sydämen sykähtelyitä odotettavissa :D

Aika tuntuu tosiaan niin pitkältä. Vielä kaksi viikkoa! Onneksi on töitä, jotka pitävät ajatukset välillä muualla. Verikokeessa olin eilen seuloja varten. Nyt mennään viikoilla 10+5, eli la 6.3. Hui! :)
 
Mulla tänään 11+2 ja huomenna np-ultra! Ei olla myöskään käyty varhaisultrassa ja neuvolassa viime viikolla ei saatu sydänääniä kuulumaan. Eli huomenna selviää, tuleeko meille maaliskuussa vauva :Heartred
 
Niin ja seula-verikoe otetaan myös huomenna! Koskakohan sen tulokset on muuten saatavilla?
 
Meillä käydään seulatuokset ainakin läpi lääkärin vastaanotolla, joka on syyskuun alkupuolilla. Ja verikoekin ajoitettiin sitä aikaa silmälläpitäen juuri tälle viikolle, joten kaipa niissä (ainakin osassa luulisin?) menee useampi viikko? Tämä vain omaa pohdintaa, en tiedä varmasti :)
 
Mulle sanottii et labra 9-11, mutta mun pitää mennä 10+0, koska optimaalisin aika sille ja ovat tarkkoja viime raskauden myrkytyksen takia.
 
Eka neuvola ohi täälläkin :) Laskeskeltiin että nt-ultra ja seulonnat olis syyskuun alusta kans,ehkä 2.9.
Onneks sitä ennen pääsee uusinta ultraan näkeen pienen :grin Reilu viikko vielä siihen.
 
Ns. Ylimääräsessä neuvolassa käyty tänään, verinäytteet jättämässä ja verenpaineen mittas korttiin kotimittauksen tuloksista kun ei ollu edelleenkään se isompi mansetti toimiva.
Sydänäänet kuunneltiin mun pyynnöstä kun sanoin että kotona eilen sain kuuluviin, ja löytyhän ne siellä neuvolassakin :)
:Heartred
Kohtu kuulemma hyvin jo noussut häpyluun alta ja sitks varmaan äänetkin jo kuuluu :)




Sent from my iPad using Vau Foorumi
 
Eilen käytiin ensimmäisessä ultrassa eli nt-ultrassa. Kaikki täydellisesti :Heartred Ei niskaturvotusta ja kaikki raajat, sydän ja mahalaukku näkyi hyvin. Ei sitä paljo muuta voinu, ku kulkea hymyssäsuin loppupäivä. Isukki oli mukana myös ja on pakahtua onnesta myös :)
 
Meillä oli tänä aamuna nt-ultra ja siellä myös kaikki hyvin! Pikku tyyppi touhusi kovasti ja sydän tykytti, raajat oli tallessa ja muutenkin kaikki niinku pittää. Vastasi viikkoja, 12+2 eli laskettu aikahan meillä on virallisesti 28.2. mut hengailen nyt täällä maaliskuisissa kun on niin tarkalla kummalle kuulle tulee.
Ja vain yksi sikiö löytyi, mikä sekin on tässä vaiheessa ihan positiivista kun muutenkin kaikki on ihan uutta ja jännää. Kaikki siis hyvin ja ihanasti :)
 
Meilläkin oli tänään nt-ultra/sikiöseulanta. turvotus oli ok ja down suhde 1:60 000. Kaikki tarpeellinen löyty, sydän sykki äänekkäästi, oli kaks jalkaa ja kaks villisti heiluvaa kättä. La siirty taas 2.3->28.2 . Riippuu näköjään mittaajasta. Ihana helpotus odottaa tällä hetkellä tervettä pientä. :Heartpink nyt siis 12+2
 
Muokattu viimeksi:
mulle se mun neukka sano et voin käydä nyt ma-ke.. o_O en kyseenalaistanut iäkästä neukkaani, joten kävin maanantaina antaa seulat jolloin viikkoja oli 9+6. Mutta unohin sen veriryhmä lapun kotiin, joten joudun ens viikon ma uudelleen labraan :p

ihana kuulla kun muut jo saanut varmuuden omasta pienokaisesta, onnea jokaiselle jo ultrassa käyneelle! :) me ootellaan vielä kaks viikkoo ja 1 päivä..
 
Mulla oli tänään eka neuvola, kovasti sitä jännitin?! Hirveesti tuli materiaalia kotiin luettavaksi ja kahden viikon päähän varattiin lääkäriaika. Ultra-aika pitää varata myös parin viikon päähän ja labrat ens viikolla. Sydänääniä koitettiin kuunnella muttei löytynyt. Viikkoja nyt 9+0. Kohtu on ollut aiemmin kallistunut taaksepäin, joskos tyyppi on sitten niin syvällä vielä piilossa niin äänet ei kuuluneet.
 
Meillä eka neuvola viime torstaina jolloin viikkoja melko tasan 8. Aluksi katottiin ultralla onko siellä ketään ja olihan siellä pieni pähkinä jolla näkyi hurjana sykkivä sydän!
 
Takaisin
Top