Neuvolakuulumiset

Eka lääkäri käynti oli tänään. Lääkärillä ultra laite jumpitti, niin ei saatu mittoja ja tarkkaa la, mutta edelleen siellä sydän sykkii ja parin viikon päästä uudelleen jos koneetkin toimis. :)
 
Anteeksi tyhmä kysymys,millä viikoilla on eka ultra?jos ei varhaisultraa lasketa.Edellisistä jutuista on niin pitkäaika etten muista milloin mikäki oli.:-)
 
Ainaki täällä suunnalla rv11-13 :) mun muistin mukaa, meillä tais olla esikosta rv12+3 :)


Sent from my iPad using Vau Foorumi
 
Mää oon näistä ihan pihalla. :) Ekaani odotan, eikä oo niin läheistä tuttua kellä lapsia kenen kanssa puhua kun lähin suku vasta tietää tästä. Lääkärikin oli joku lomittaja, joka ei kauheesti tuntunu itekään tietävän. 19.8 seuraava neuvola jos sais lisää tietoo. :D
 
Satuja sulla on ollu alkuraskauden ultra ja seuraava tulee sitten oleen tuo nt-ultra:) Se tehdään rv 6+ -> Siis tuo alkuraskuden ultra rv 6+ ->.Muistaakseni rv 5 voidaan raskaus todeta mutta sykkeen näkee vasta 6+.
Menipä sekavaks kun on niin kuuma,ei pysty ajatteleen eikä kirjottamaan selkeesti :grin
 
Muokattu viimeksi:
Alkuraskauden ultra(ar-ultra) tai varhaisultra (vu) rv 6+
Nt-ultra (niskaturvotus ultra) rv 10+0 - 13+0
Rakenneultra n.rv 20
 
Eilen oli eka neuvola, ihan perussettiähän se oli. Oli tosi mukava neuvolatäti ja otti kivasti huomioon tulevan isinkin :)
Saatiin jopa kuunnella sydänääniä, vaikka viikkoja vasta 8+4 (tai omasta mielestä 8+1). Täti siellä varoittelikin, että ei saa säikähtää jos ei mitään kuulu kun on niin aikaista, mutta kummasti vaan siellä pikku sydän sykki menemään! :Heartred Oli kyllä huikea kokemus ja miehelläkin meinasi kyyneleet tulla silmiin. Ultra olis sitten 18.8. ja seuraava neuvola/lääkäri 28.8.

Nyt ois hirveä hinku kertoa kaikille tästä, kun sai vähän varmistusta, että kaikki on niin kuin pitääkin ja muutenkin ensimmäisen konkreettisen kosketuksen tyyppiin. Oon kyllä maailman onnellisin :love7
 
Varmasti upea fiilis! Ihanaa!
Itse joudun vielä reilun viikkn odottamaan varhaisultraan ja sitten neuvola tulee psrin viikon päästä.


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
thaikuista: no niin ensimäinen neuvola takana, ja totean heti, maassa maan tavalla. Lääkäri infosi, katsoi painon mittasi verenpaineen, tunnusteli vatsaa ja antoi vitamiinit. Sanoi että verikokeet vasta kk päästä eli rv 10 ja täällä ultraavat vasta rv 16 joten sen teetän ensi töikseni Suomessa rv 14. Sama klinikka missä on avomies ja velikin hoidettu. Sijaitsi lähellä Phuket townin Bangkok hospitalia. Nimeä en kykene kopioimaan kun oli ihan vaan thai kirjaimia. Lääkäri puhui englantia ja kertoi kysymättä kaiken mieltä askarruttaneen. Rennompi mieli nyt. Ja vitamiineista tuli maininta että aiheuttavat herkästi pahoinvointia samoin kuin proteiinit. Täällä eivät pahoinvoinnin takia suuresti vitamiineja suosi 1/3 aikaan. Minä sain kun en voi pahoin ja pyysin. Proteiineja kehoitti kuitenkin syömään edes yrittämään vaikka tulisi pahoinvointia.
 
Muokattu viimeksi:
Mitä mitä! Miksi toiset on täällä saanut kuunnella sydänääniä neuvolassa. Meillä oli pelkkä lippulappusten katsomis kerta tällä kertaa. Olisin niin halunut kuulla, onko masussa ketään vai ei. *huoks*

Nt-ultra terveystalolla 25.8 viikot 12+6

Neuvolan TH ja lääkäri 11.9 viikot 15+2

Rakenneultrasta ei vielä tietoa.

Tää epätietosuus on pahinta. Neuvolan TH oli sitä mieltä että laskettuaikani on 3.3-5.3 välillä ja tuskin tuolloin vielä syntyy on ensisynnytyksestä kyse. Eli tarkkaa laskettua-aikaa ei ole vaikka onkin IVF kyseessä, ihmeellistä.

Joudun myös sokerirasitukseen, huh huh. Mitenkähän mä siitä selviin? :sad002
 
Ei meilläkään kuunnella neuvolassa sydänääniä kun vasta olikohan 12+..
AIvan syvältä mut onneks on oma doppleri :grin Musta se sokerirasitus ei oo paha.Jouduin käymään ennen raskautta kun tutkimuksissa käytiin.Ihan ok makusta litkua ja lähinnä piristi sen juominen :)
 
Ei se sokerirasitus muuten olekaan paha, mutta jos alkuraskaudessa muutenki pahoinvointia, niin tulee jäätävän paha olo ensin paastosta ja sit siitä sokerimäärästä.
 
Niitä sydänääniä ei taideta yleisestikkään kuunnella kuin vasta +12 viikkojen jälkeen, juurikin sen takia kun usein ei kuule/löydy aikaisemmin ja saa äidille aivan valtavan huolenaiheen aikaseksi vaikka kaikki olisikin kunnossa.

Toki varmasti riippuu myös neuvoloiden laitteista, nekin paikoittan jopa kunnan sisällä vaihtelevat paljon, toisilla siis ihan uudet laitteet ja toisilla vuosikymmeniä vanhat.
 
Eka neuvola takana. Nyt ois 9+0 neuvolan laskujen mukaan eli päivää pidemmällä kuin ajattelin. Päästiin onneksi ultraankin, siellähän se pikkuinen oli ja sydän jumputti hienosti :) kuvaa ei saatu kotiin kun paperi oli loppu, mutta eipä tuo haitanne.
RR 114/67, joten salmiakkia ja suolaa saapi syödä pahimpaan pyörrytykseen.
Hb oli 135, en muistakkaan koska viimeksi mulla ois ollut näin hyvä arvo, mutta silti aivan kaamea väsy. :D
Ens viikolla verikokeisiin ja sit ootellaan kutsua np-ultraan. Seuraava neuvola onkin sitten rv 15.

Sent from my GT-S7580 using Vau Foorumi mobile app
 
Kun itekkin jo pääsis ekaan ultraan. Ensimmäinen neuvolakäyntikin on vasta 14.8. sillon viikkoja olis kasassa 9+4...
 
Täällä kans eka neuvola takana.
9+4 Hb oli 117, mitä itse ihmettelin on tullut syötyä kevään/kesän nokkosta yms rauta pitoista tosi paljon. Mut eipä tuo ole itseäni häirinnyt. RR 88/60, "virallinen" lupa siis kans salmiakkia vedellä, ;D
Täällä kans seuraava neuvoa n.16 vk ja ultraan meillä varataan aika itse, sekin tehty tais olla vk +12 jtn.
Sokerirasitukseen sano kans et laittaa lähetteen, sanoin vaan et kiitos ei, en mene. :)

Sain sen raskauajan vältettävät ruoka-aineet niin rupes useampi kohta ihan hymyilyttää; voita ei suositella mutta aspartaamissa ei mitään vikaa. :DD

Muoks. Sanoi myös sydänäänistä ettei heillä ole tapana kuunnella vielä näin aikaisin. :)
 
Muokattu viimeksi:
Meillä ensimmäinen neuvola 12.8. kovasti jännittää jo :) mutta nopeesti tuo aika taitaa töissä ollessa mennä :) jospa kuunneltas kans niitä sydänääniä kun tuntuu niin helpolle nyt tää raskaana olo.. Ilmaisen ainakin toiveeni :)
 
Takaisin
Top