Neuvolakuulumiset

Mä otan kaikki mitä tarjotaan, viimekskin epiduraali rentoutti tosi hyvin ja ei oikeestaan siinä kivussa tuntunu se laittaminen yhtään. En mäkään pistämistä katso, ihan vaan varmuuden vuoksi, vaikka en herkkä silleen olekaan. Se tipan letku ärsytti lähinnä siks ku piti vessaan raahata se häkkyrä mukaan, mut synnyttämiseen verrattunahan kaikki muu on oikeestaan epäolennaista ja hädin tuskin huomioin silloin näitä asioita.
 
No mulla ei ehtinyt olla vaivaa tippaletkusta, kun pääsin suoraan synnyttämään sairaalaan tullessani :) Ei siis tarttenut rampata vessassa letkun kanssa, kun aika kului siinä synnytyssängyllä. Ja oli siis sen verran nopea synnytys, ettei siinä vaiheessa edes voitu tarjota mitään epiduraaleja tms. mikä oli vallan mainio juttu, koska olin alun perinkin ajatellut, etten sellaista halua. Ilokaasun voimin pärjäsin ihan hyvin.
 
Ihanaa kuulla näitä pelkällä ilokaasulla pärjänneiden juttuja!Yleensä kuulee vaan niitä kauhu synnytyksiä,kuinka paikat repes ja kuinka mikään kipulääke ei auttanu jne..Itellä tarkotuksena synnyttää ns luonnollisesti,apuna tens laite,hypnoosi ja ilokaasu.Mielellään myös amme.
 
mulle tulee ilokaasusta tosi huono olo joten en sitä synnytyksessä halunnut. Mulla oli niin kovat supistukset etten pystynyt liikkumaan ollenkaan joten ei epiduraalin laitto tuntunut missään ja aah se ihana olo sen jälkeen kun olin sen saanut ja kaikki kivut katos saman tien ja oli jopa niin hyvä olo että nukuin semmoset puol tuntii siin välis ja sit jo ponnistettiinkin :) mies nauro vieressä et kuinkahan yleistä on et joku ottaa päiväunet kesken synnytyksen ja ei se synnytys kestäny ku 7h :)
 
Heh, mäkin taisin torkahtaa kun sain epiduraalin, ja pari tuntia lepäilin rauhassa, kunnes vaikutus hälveni. Toinen satsi laitettiin kun pyysin, mut ei se enää sit niin auttanu, ja pian pitikin jo ponnistaa. Ihan riittävästi sattui lääkkeidenkin kanssa, että ihan tiesi kyllä synnyttävänsä/synnyttäneensä. Tälläkin kertaa otan kaiken, jos siis vaan ehtii, voihan se olla että toinen onkin vielä ekaakin nopeampi ja joutuu olemaan ilman. Ei siinä mitään, sit tehdään niin, mutta tavoite on kyllä vähän lievittää jotenkin. Mullekin tuli ilokaasusta vähän huono olo jos yhtään piti enemmän suun edessä kun supistuksen huipun ajan, aamiaiset tuli heti alussa jo ylös ihan vauhdilla.
 
Näille synnytyskertomuksille ja synnytykseen liittyville jutuille voisi myös perustaa oman ketjun. Itse en nyt ehdi, kun pitää lähteä sinne ultraan :)
 
Tää on mun lemppariaihe kun hoitaja olen. Tykkään pitkittää ja koulussa myös harjoituskappaleena joutunut olemaan. Epiduraalikohta puudutetaan ensin, spinaalipuudutuksessa ei koska neula on hieman pienempi. Mutta jos piikkikammoisia Onnin älkää vaan neuloja katsoko koska ne ovat aika isoja :)

Sent from my HUAWEI P6-U06 using Vau Foorumi mobile app
 
Täälläkin nt-ultra takana. Oli meille eka ultra ja oi hitsitmikä euforinen tunne ollu koko päivän ♡ toukka voi hyvin, vastasi kahta tai kolmea päivää enemmän mitä tähän asti laskettu mutta la pidettiin samana (11+6 sijasta oiskin 12+1 tai 12+2). Syke oli nopea 162 ja yllätti kun pisti kuunteleen aluks vähän hätäsesti eikä kuultu enää lopuks mutta tosi onnistunut käynti oli kyllä!! :) niskaturvotus oli normiarvoissa, samoin pääkoppa. Kivan liutan kuvia sai mukaansa! Saiko muutkin jonku 5-7 kuvaa??
 
Me ei saatu kuin 3 kuvaa, joista 2 oli aivan surkeita! :sad001 Hirveästi ei edes ultrassa liikkeitä nähty, kun ultraaja viuhtoi niin nopeaa kohdasta toiseen..
 
Hmp.. Toivottavasti meil ois nt ultrassa sama täti kuin mulla joskus kun kävin gynekologisten vaivojen takia sisä ultrassa :D Tosi rauhallinen. Otteet oli vaan melko rajut kun se sillä ultralaitteella venytteli paikkoja ja etti sopivaa kohtaa..
Kuvia toivotaan mukaan, jos meinaa täti taas unohtaa niin kyllä muistutan :) On ne niin ihana kuitenki kavereille ja porukoille näyttää.
 
Nt-ultra takana ja kaikki näytti ihan hyvältä. Vastas kokoa 12+4 eli hyvin sen kokonen ku kuuluki. :) Kuvia saatiin mukaan kunnon kasa! Nyt tarvis pari viikkoa odottaa seulontakokeiden tuloksia. Niskaturvotusta oli 1 milli et sen perusteella kai riski ei ainakaan suurene.. Mut sais kyl mennä tää aika nopeesti et uskaltais alkaa kertoa tästä! Nyt kotona aloin tutkiin tuota äitiyskorttia ja heti huolestuin ku se kätilö on laittanut sykkeen kohdalle vaa yhden plussan??! Sykkeestä vaan siäl sano et se on noin 150, mut ei mitään puhunut, onko hyvä vai huono? Osaako joku neuvoa tääl, et miksei siihen ole laitettu kahta plussaa? Oon näköjään täysin vainoharhainen tän raskauden suhteen ku alkuvuonna oli kkm joka huomattiin vasta tuol nt-ultrassa ja nyt panikoin joka asiasta et taas menee kesken...
 
Mistä se muuten johtuu, ettei satu kuullä sydänääniä? Toki oli ihanaa nähdä monitorissa sykkivä sydän, mutta luulin,et kuunnellakin saa.
 
Mekään ei kättärillä saatu kuulla sydänääniä, mutta nähtiin syke kylläkin.
 
tänään käytiin ultrassa kun eilen alkoi vuoto.. keskeytynyt oli, joten vetäydyn taka vasemmalle hiljaisin äänin. jospa meillä sitten kolmas kerta toden sanoo.. tai edes joskus. :sad001
 
Tänään oli ultra ja vastas hyvin 12+5. Pikkunen esitteli kovasti pyllyään ja nähtiin sydämen syke. Kuulemma niskaturvotus ok ettei sen suhteen huolta mutta seuloihin en osallistunut. Jaan teille pikkusen sivuprofiilin. Pikku apina taitaa siellä kasvaa :D

Sent from my SM-N9005 using Vau Foorumi mobile app
 
ONGELMA RATKAISTU, VOI POISTAA TÄMÄN VIESTIN :D

Hups! En päässy nyt koneella kirjautumaan mutta voiko joku mode poistaa tuon kuvan kun siinä tuliki koko nimi mukana. x..x Laitan myöhemmin uudelleen rajatun kuvan.

Sent from my SM-N9005 using Vau Foorumi mobile app
 
Muokattu viimeksi:
Sydämen sykettä on ammattilaisen näkökulmasta turhaa kuunnella, jos syke kuvassa näkyy. Siks ei varmaan kuunteluttanu. Lisäks meille sanottiin että se kuuntelu turhaan lämmittää vauvaa, mut kinuamalla saatiin jotain puoltoista sekuntia kuunnella. Ehkä sairaalalaitteet on sitten niin voimakkaita tai jotain ettei niillä kannata turhaan pienokaista kiusata...?
 
Takaisin
Top