Neuvolakuulumiset

Tänään oli neuvola 40+0. Paineet kunnossa, painoa tullut 0,2 kg viime viikkoon nähden lisää (viimeksi oli pudonnut) ja pissa oli puhdas. Sain vielä tälle päivälle ajan neuvolalääkärille, kun on ollut kipeitä supistuksia ja tosi huonoa unta. Eli iltapäivällä sitten uusi päivitys tilanteeseen.
 
Oon tainnut ennenkin täällä valittaa tosta meidän neuvolalääkäristä. Äsken ensimmäinen kysymys oli, että miksi oon siellä ja että jos on oireita niin pitää mennä synnärille. Ja että onko ensimmäinen synnytys. No itse siinä sitten vähän hämmentyneenä totesin, että aamulla neuvolasta tänne sain ajan, oletin et siinä ois ollu jotain tietoa. Sain saarnan siitä, että jos on oireita niin pitäisi mennä sitten synnärille, ihan kuin en ite tajuis.

Suostui kuitenkin tekemään sisätutkimuksen, paikat on pehmeenä ja kohdunkaula lyhentynyt, 1 cm. Ei kuitenkaan kommentoinut onko kohdunsuu kiinni vai auki...? Ja sanoi, että yleensä ne vauvat syntyy plusmiinus muutama päivä lasketusta ajasta. No shit... Ja omien sanojensa mukaan epävarma kokoarvio 3,5-3,6 kg.

Jäi kyllä niin paska maku suuhun. Jos oisin heti aamusta tuolla ollut, oisin varmaan vääntänyt itkua käynnin jälkeen.
 
No ompahan osannu olla ääliö lääkäri. :eek: Kumma että tuohon ammattikuntaan valikoituu kans tosi sosiaalisesti kömpelöitä ihmisiä. Jos se aika oli neuvolan kautta hommattu samana aamuna, niin ei se mikään sun kömmähdys/virhearvio ole.
 
Joo, mä en siis pyytänyt itse tuota aikaa. Jokaiset kolme kertaa kun olen tuolla lääkärillä käynyt, oon lähtenyt hämmentyneenä ja syyllisin fiiliksin sieltä pois. Ekalla kerralla arvostelu ja saarnaus mun ehkäisymenetelmästä (hormonikierukka synnyttämättömällä), tokalla kertaa sokeriarvoista (joissa ei ollut mitään huomauttamista, mutta unohdin sen seurantakirjan kotiin) ja nyt siitä, miksi yleensäkään kävin tuolla.

Niin saletisti menen jälkitarkastukseen yksityiselle omalle gynelle, tuon lääkärin mielestä oisin varmaan synnyttänytkin väärin.
 
Sain soiton omalta neuvoltatädiltä, joka kyseli miten meni eilen lääkärissä ja millaiset fiilikset jäi. Kerroin aika suoraan kaunistelematta ja totesin, että ilmeisesti ei henkilökemiat oikein kohtaa tuon lääkärin kanssa. Tiedä sitten, mitä se on kirjoittanut tuonne terveydenhuoltojärjestelmään... Anyway, seuraava aika on nyt varattu ensi keskiviikolle (jolloin rv 40+6), siitä sitten kuulemma lähete äitipolille jos ei nyt tuota ennen synny.
 
No niin, viimeinen (?) neuvolakäynti takana, uutta aikaa ei enää varattu. Nyt 40+5. Olo ollut tosi kurja tänään, en ole tehnyt muuta kuin nukkunut. Kaikki vaikutti olevan kunnossa, mitä nyt verenpaine vähän koholla. Täti käski soitella viikonloppuna synnytysvastaanotolle jos olo jatkuu tällaisena outona. Paineli tuosta mahan päältä tutkiessaan niin alkoi supistaan ihan kunnolla. Ekaa kertaa kipeesti, tai ei se nyt mikään kova kipu ollut mutta epämiellyttävä kuitenkin.

Joka tapauksessa nyt kirjotettiin lähete Taysiin minne pitäisi tulla kutsu sitten ensi viikolla tsekkaukseen jos ei sitä ennen käynnisty.

Tuli jotenkin tosi ahdistava olo, rupes ihan pelottaan :confused:
 
Takaisin
Top