LittleMyy
Vauhtiin päässyt keskustelija
Siis mulla on menny kaikki noi neuvolahommat kyllä niin alta riman, että en mä tältä lekurikäynniltä muuta odottanukkaan. Onneksi voi aina mennä äippäpolille - siellä on joka kerta ollu kyllä asiantuntevan olosta porukkaa. Joskin viimeksi se lääkäri pelotteli aivan liikaa tulevilla mahdollisilla toimenpiteillä, mutta tutki kyllä silti kaiken mahdollisen (ja melkeen mahdottomanki).
Ja voi tota Nyytikin tohtoriaki. Ota tosiaan mies mukaan seuraavalla kerralla. Jospa se lääkäriki ois sit vähän varovaisempi sanoissa kun on muitakin kuulemassa kun "se hormoonien sekoittama, raskaana oleva nainen".
Musta tuntuu, että jotkut vaan lihoo enempi ja jotkut vähempi. Mä oon syöny ihan normaalisti ruokaa enkä tosiaan kaksin käsin ja silti painoa on tullu +13 kg. Ja kyllä, sitä oli ennestäänkin jo liikaa. Oon ottanu sen kannan, että kun on pakko jotain syödä niin ei voi muuta kun varovasti katella mitä se vaaka näyttää. Jos ei jää laitokselle eikä imetys vie, niin sitten ne on pakko pudottaa sen jälkeen. Musta kilojen sijaan ois tärkeempi keskittyä siihen, että odottajat syö tosiaan järkevästi ja normaalisti eikä ole jatkuvalla nälkäkuurilla, jotta painoa tulisi mahdollisimman vähän tai ei ollenkaan (oli lähtöpaino mikä tahansa). Ja vai 5 kg ois riittävä painonnousu - saanko nyt sanoa jotain vähemmän kaunista
?!
Anni: Mä olen kyllä kanssa käsittäny, että raskaana ollessa myös noi oireettoman VTI:t pitäisi hoitaa. Soitapa neuvolaan maanantaina ja kysy asiaa uudestaan. Jos eivät sieltä osaa sanoa, niin suostuisivatkohan äippäpolilta puhelimitse antamaan neuvoa? Käsittääkseni suurin haitta on juuri nuo ennenaikaset supistukset mitä voi aiheuttaa.
Ja voi tota Nyytikin tohtoriaki. Ota tosiaan mies mukaan seuraavalla kerralla. Jospa se lääkäriki ois sit vähän varovaisempi sanoissa kun on muitakin kuulemassa kun "se hormoonien sekoittama, raskaana oleva nainen".
Musta tuntuu, että jotkut vaan lihoo enempi ja jotkut vähempi. Mä oon syöny ihan normaalisti ruokaa enkä tosiaan kaksin käsin ja silti painoa on tullu +13 kg. Ja kyllä, sitä oli ennestäänkin jo liikaa. Oon ottanu sen kannan, että kun on pakko jotain syödä niin ei voi muuta kun varovasti katella mitä se vaaka näyttää. Jos ei jää laitokselle eikä imetys vie, niin sitten ne on pakko pudottaa sen jälkeen. Musta kilojen sijaan ois tärkeempi keskittyä siihen, että odottajat syö tosiaan järkevästi ja normaalisti eikä ole jatkuvalla nälkäkuurilla, jotta painoa tulisi mahdollisimman vähän tai ei ollenkaan (oli lähtöpaino mikä tahansa). Ja vai 5 kg ois riittävä painonnousu - saanko nyt sanoa jotain vähemmän kaunista
?!Anni: Mä olen kyllä kanssa käsittäny, että raskaana ollessa myös noi oireettoman VTI:t pitäisi hoitaa. Soitapa neuvolaan maanantaina ja kysy asiaa uudestaan. Jos eivät sieltä osaa sanoa, niin suostuisivatkohan äippäpolilta puhelimitse antamaan neuvoa? Käsittääkseni suurin haitta on juuri nuo ennenaikaset supistukset mitä voi aiheuttaa.
onni on,ettei sitä paljon erota 176 cm varressa. Ensi viikolla on taas neuvola ja varmaan tullee noottia tätykältä taas
hupaa on kun se täti ite on aika isotekoinen
Ööö, ja ainakin sen mukaan mitä te täällä kirjoittelette, niin kovasti on yhteneviä oireita...en tiedä sitten millaisia tuppisuu-mammoja hänen vastaanotolla normaalisti käy, mutta jos multa kysytään, että miten on mennyt, niin kyllä mä sanon siellä ne oireet, mitä olen huomannut (eikä se automaattisesti tarkoita, että haluan sairaslomaa siitä päivästä eteenpäin äippäloman alkuun asti). Kylkipiston ja alavatsakramppien vuoksi olin jossain vaiheessa 2,5 päivää pois töistä, kun en kerran pystynyt asiakkaan luota lähtiessä enää kävelemään suorassa. Ja nyt sitten sain 1,5 viikkoa kipeiden supistusten takia... Ja noiden päälle sitten tietty päivittäiset iskias, alaselkäkipu, nivuskivut, jalkojen puutuminen istuessa jne. joista en ollenkaan valita, vaikka ne v...maisilta tuntuvatkin. Eli joo, olen tosi herkkä valittamaan oireistani ja ruinaamassa saikkua joka käänteessä!!!
HALOO!!! Jotkut jää raskauden aikana parin viikon saikulle esim. väsymyksen takia, mitä mä en ole ollenkaan "osannut käyttää" oireena, vaikka yhdessä vaiheessa yöllä valvoinkin lähes poikkeuksetta 2-3 tuntia saamatta unen päästä kiinni...ja töissä oli tietty olo sen mukainen eli puolilta päivin olin jo ihan valmis päiväunille. Ja mulla on vaikea saada saikkua supistelun vuoksi!!! Mulla loppui nyt toi 1,5 viikon saikku, mutta polttavat supistukset rasituksen yhteydessä (kumartelu, kävely, joskus pitkään seisominenkin) jatkuvat yhä. Kaikki on ok, kun vaan olen paikallani tai pystyn rauhoittamaan tilenteen heti oireiden tultua (töissä ei aina asiakkaan luona onnistu, kun olen vanhusten parissa töissä). En aamulla saanut aikaa tk-lääkärille maanantairuuhkan vuoksi, vaan käskettiin soittaa neuvolaan. Neuvolasta sain vasta puoliltapäivin soittoaikana neuvolantätini kiinni, joka siis arvosteli, mun kipuherkkyyttä, mutta kirjoitti naistenpolille päivystyslähetteen, että "pääsen sitten ainakin ultraan katsomaan, minkä kokoinen vauva jo on ja ehkä ne siellä voi sitten jotain muutakin nähdä...". Jäin kotiin odottamaan soittoa polilta neuvolan tätskyn ohjeistuksen mukaisesti, mutta mitään ei kuulunut, joten soitin kolmen jälkeen polille, jossa todettiin, ettei mulle ole laitettu mitään lähetettä ja että mun pitää soittaa huomenna uudestaan...
Kyllä nyt sapettaa!!!