Neuvolakuulumiset

Siis annetaanko siellä 3 rokotusta samaan aikaan? :eek: kuulostaa hurjalta. Meillä on torstaina 3kk neuvola. Mä en oo hirveesti noihin rokotuksiin kyllä perehtyny, oon ajatellu et ne tietäis mikä on vauvojen parhaaks. Tääki kuuluis varmaa tonne rokotusjuttuihin, mut olkoon nyt täällä.
 
Heippa ihanaiset!

Laitelkaahan vauvojen neuvolakuulumisia tuonne "TERVEISET NEUVOLASTA" -ketjuun :)
Eiks tää ollu se meidän mammojen neuvolaketju silloin? :)
 
Tänään olin ekassa neuvolassa... Muuten oli tosi kiva käynti, mutta vastasin rehellisesti päihdekyselyyn ja sain yhden pisteen liikaa... Nyt on sitten luvassa joku päihdeterkkarin puhuttelu :/ Onko muilla kokemuksia tällaisesta? Mitä käynti mahtaa sisältää? Harmittaa kun nyt stressaan sitä jo valmiiksi, vaikka tuskin mikään muu kuin velvollisuuden täyttäminen se käynti, kun mitään ongelmaa alkoholin kanssa ei ole. Yksi vaivanen piste... :sad001
 
Päivittelenpä välillä neuvolakuulumisia :)

Meillä oli tiistaina 8kk neuvola (tyttö 8,5kk). Pituutta tytöllä oli 73,7cm ja painoa 8,4kg. Käyrä ei voisi kuulemma tasasemmin mennä. Tosin painokäyrä tipahti taas yhden pykälän.

Mitenkäs teillä muilla neuvolassa on mennyt? Meillä uusi neuvolatäti (muutettiin just) ei tuntunut olevan kovinkaan kiinnostunut tytön oppimisista tai muutenkaan mun kysymyksistä, puhui vaan synnytyksestä että miten meni ja suunnitteli minulle jo seuraavaa??! :O tarttui siihen ja tytön pituuteen ja kyseli vaan sukutaustoista, hoh.
Lääkäri meillä on vasta 9kk iässä kun ei ole vapaita aikoja täällä Helsingissä..
 
Tytsällä paino oli 10,1kg ja pituus 75,2cm. Meillä oli tässä samalla se lääkäri ja seuraava käynti koko paikassa onki sitte vasta 1-vuoden iässä. Kaikki oli hyvin ja saatiin vihdoin lähete sinne silmälääkärillekkin (kun on se kyynelkanavan ahtauma). Tälläkertaa oli superkiva lääkäri (se toinen niistä on todella tympee), samoin se hoitaja joka pituuden ja painon otti oli tosi mukava. Mullaki Helsingissä ku viel asuttiin nii oli kyllä melkosen aankee neuvolatäti..siinä mielessä onneks muutettii Vantaalle..muuta hyvää täällä ei sit ookkaa :D
 
Me käytiin kans viime viikolla 8kk neuvolassa, meilläkin tämä oli lääkärineuvola. Pituus tytöllä oli 72,5cm ja paino 9,1kg, pituus kuulemma +-käyrällä ja paino puolestaan laskusuunnassa, kuten viimeksikin. Muutoinpa siellä ei meidän osalta ihmeitä ollutkaan.
 
Takaisin
Top