Meillä eilen oli ensimmäinen perhevalmennus, olihan se ihan mukava, mutta vähän sortui sellaseen turhanpäiväsyyteen. Pari videoo oli, toinen vuorovaikutuksesta ja lasten kasvatuksesta ja toinen imetyksestä, ne oli tosi mukavia. Mutta en ois välttis kaivannut jutustelua muiden äitien kanssa kokemuksista omista äideistä, no mies tykkäsi, että oli ihan mukavan hyödyyllisiä kaikki jutut niin mikäs siinä sitten, ajattelinkin, että hän ehkä ekasta kerrasta saa enemmän irti kun minä, ensi kerralla synnytys ja harmi vaan mies ei pääse mukaan, ite ootan sitä jo innolla kumminkin!
Mulla ensimmäinen lääkäri myös vasta nyt maanantaina edessä, ja pk seudulla siis elelen. Maanantaina rv 26+3.
Pikasesti kerran kävin lääkärillä vähän noista lääkkeistä kyselemässä, ja hän sillon tsekkas et kohdunkaula on ihan normaali, eikä siitä sen enempää sillon mitään maininnutkaan. Maanantaina sitten toivon mukaan saa uutta tietoa!
Mulle viimeiks neuvolaterkkari sanoi ettei kyllä yhtään tunne miten päin vauva on, kun vatsan päältä paineli, oli vähän epävarma tunsiko sitä ollenkaan ees et missäpäin lötkötteli. Tuolla perhevalmennuksessa annettiin sellanen mielikuvaharjotus, että mieti millanen vauvasi on ja plaa plaa, siinä oli kohta, että missä asennossa vauvasi on, minkä kokonen on ja minkälainen rytmi vauvallasi on..
Mulla ei oo hajuakaan, tietysti tunnen mihin potkut tulee, ja joskus äärimmäisen harvoin, vauveli venyttää itseään niin, että tunnen sen olevan poikittain, muuten se minusta vehtaa päivän aikana joka suuntaan ja monta kertaa, välillä on muutaman tunnin ihan kohdunpohjalla ja potkii tuonne taakse alaviistoon, ei kuitenkaan mee kun hetki kun tulee potkua ihan suoraan ylös tai eteen ja kohta taas johonkin ihan muualle! Enkä tuosta rytmistäkään osaa sanoa, välillä on yöllä ihan hiljakseen kun käyn vessassa tai muuten heräilen ja nyt muutaman päivän ja yön oon epäilly ettei kyllä nuku ollenkaa siellä.. :D
Hui, tosiaan tsemppiä teille jotka joutuu jännityksessä elämään! Onneksi, vaikka harvakseltaan neuvoloita ja lääkäreitä onkin, tuollasiin poikkeamiin ja kasvupyrähdyksiin osataan suhtautua vakavasti ja tarkistetaan tilanne, et kaikki kunnossa! Pidellään peukkuja et kaikki on reilassa teilläkin!