Neuvolajutut

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Hilja89
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Esikoisen kohdalla tajusin ehkä kuitenki vasta sitte kun sain hänet ekan kerran syliin. Siis tietenkin aikaisemminkin että vauva tulee mutta asia konkretisoitui silloin parhaiten :joyful: sain siis tietää odottavani rv14 gynellä käydessäni..

Enkelistä tunsin liikkeet kans joskus rv14 :)

Vielä kaksi viikkoa nt-ultraan :nailbiting:

Nyt on pakko kysyä että etkö ollut aavistellu ollenkaan raskautta ennen rv 14? :wideyed:

Esikoisen kohdalla iski tajuntaan heti, koska plussan jälkeen alkoi ihmettely, itsensä tutkiminen, ajatusten läpikäyminen, suunnittelu ja kaikki muu mahdollinen. Nyt jotenkin kun se kaikki on tavallaan tuttua, niin en meinaa ollenkaan tajuta, että odotan toista lasta! Tulevana viikonloppuna on mökkireissu kaveriporukan kanssa ja olen jo keksinyt itselleni Flagyl-kuurin hammastulehdukseen, ettei tarvi juoda. :D Huomenna on varhaisultra, joten ehkä siellä asia konkretisoituu jos näkyy jotain ja kuuluu sydänäänet. En yhtään tiedä millä viikoilla olen enkä ole edes pohtinut asiaa, huomenna sitten iskee todellisuus vasten kasvoja :D

Mulla eka neuvola18.7.Silloin viikkoja 8+4.En ihmeemmin sitä odota.Tosin, raskaus voi olla raskas henkisisesti, koska esikoiseni menehtyi vuosi sitten kesäkuussa.Vaikka tämä raskaus on suunniteltu, niin tiedän kuinka raskaudessa kaikki tunteet vaihtelee niin paljon.Olen aikasemmin käynyt keskustelemassa tyttäreni kuolemasta juuri tämän neuvola tätin kanssa.Koska hän tarjosi kuunteluapuaan ja hän on aivan ihana ihminen niin otin tarjouksen vastaan.Varmaan tämä on yksi aihe nyt seuraavallakin kerralla..

katra, voi onpa sinulla rankka koettelemus takana :/ Tai ei tuommoinen asia varmaan koskaan täysin taakse jää. Voimia!

Saako kysyä mihin tyttäresi menehtyi?

Heidukka: mikä sulla nyt on laskettuna aikana? Listassa ei näy oikein kun poksuit jo rv 11+0.

Voi ei, vaikea edes kirjoittaa mitään, ei löydy sanoja Katra. Sydäntäsärkevää. Paljon kaikkea hyvää tulevaisuuteesi!

Mullakin on eka neuvola takana ja sähköinen neuvolakorttijärjestelmä oli tietenkin kaatunut, eikä terkka päässyt siihen käsiksi koko tunnin kestäneen käyntini aikana. Aika vakuuttavasti alkoi ja mietinkin, että teinkö virheen, kun valitsin sähköisen version.

Neuvolassa lähinnä juteltiin, mitattiin verenpaine ja hemoglobiini ja punnittiin. Pissanäyte piti myös antaa, vaikka siitä ei etukäteen oltukaan varoitettu. Varattiin myös ajat np-ultraan ja lääkärin tapaamiseen. Ennen ultraa pitäisi muistaa käydä verikokeessa. Toksoplasmoosi-koetta en saa, koska minulla ei ole oireita. Olen käsittänyt, että se voi myös olla kokonaan oireeton (korjatkaa, jos olen väärässä), ja on aika kummallista, että en saa sitä muuta kuin omakustanteisesti. Raskaus kun kuitenkin sai alkunsa Italiassa ja ehdin siellä myös hyvän aikaa asustella jo ennen raskaaksi tuloa. Olin myös flunssassa 3 kertaa sinä aikana (toksoplasmoosin oireethan voivat olla flunssan kaltaisia). Ja kaikesta tästä huolimatta en kuulemma saa vasta-ainetestiä. Huoh... Ei taida jäädä muuta vaihtoehtoa, kun maksaa se itse. Onkohan se hirmu kallis? Tietääkö kukaan?

Muokattu viimeksi:
Alenda, no onpa tympeetä ettei testauta vasta-aineita :o Toivottavasti ei oo kallista lystiä! Ehkä pääsisit normikäyntimaksulla terveyskeskuksen kautta?

Alenda, menin kaksi viikkoa sitten syömään huonosti kypsytettyä jauhelihaa ja soitin heti seuraavana päivänä neuvolaan, koska halusin testiin. Sain heti lähetteen ja menen nyt lähipäivinä. Näin täällä helsingissä. Pitäisiköhän sinun vielä pyytää pääsyä testiin, vaikka joltakin toiselta henkilöltä?

Heippa! kyllä meilläkin täällä itä-uudellamaalla otetaan ekalla neuvolakäynnillä pissanäyte, hemoglobiini, paino yms :rolleyes:
Nyt tuntuu et on ikuisuus seuraavaan neuvolaan kun vasta elokuun lopussa.. mut saahan sit loppuraskaudessa ravaa iha tarpeeks siel :grin

Muokattu viimeksi:
Eka neuvola takana. pissi,paino,hemoglo,rr+p ja paljon lappuja ja kysymyksiä/vastauksia.... ajat labraan,ultraan ja uus aika neuvolaan elokuun lopulle. Sama neuvolantäti ku ekassa, onneks:)

Ohjeistettiinko teitä olemaan syömättä se 12h ennen verikokeita? Jäi häiritsemään kun mulle ei ainakaan neuvolantäti sanonu mitään, sano vaan et vie ne pissapurkit samalla:cool: Enkä tosiaan edellisistä muista että miten...:grin

Ei tarvitse olla niissä missä katsotaan ne sp-taudit, veriryhmä ja vasta-aineet ja pissasta bakteerit. Sokerirasituksessa katsotaan ensin paastoarvo, joten silloin syömättä

Pissanäyte olis hyvä olla ainakin neljä tuntia rakossa olleesta keskivirtsasta, ei siis ihan ekoja tippoja talteen :D

Takaisin