Neuvola

Ja toki siis riippuu työehtosopimuksestaki, luulisin :)
Mä viimeks sain järkättyä niin et oli neuvolat loppupäivästä tai sitte valehtelin meneväni hammaslääkäriin ja sitte vaan korvasin käynnit :) Nt-ultran jälkeen kerroinki sitte ihan rehellisesti minne meen eikä tarvinnu korvata enää :)
 
Onneks oon opiskelija ja joka päivälle ei oo luentoja, voi hyvin varata neuvolakäynnit sellaisille päiville :) Tosin kelan vanhempainrahapäätöksen jälkeen varmasti harmittaa tää status. Viime kerralla olin vielä työelämässä ja päivärahat oli ihan mukavat.
 
Mulla on ensimmäinen neuvola perjantaina jo klo 8. Milläköhän ihmeellä onnistun antamaan pissanäytteen siten, että viime vessakäynnistä ois vähintään 4 tuntia, mieluiten 6?!?! :eek: Mulla on joka aamu aivan tajuton pissahätä! Ja muutenkin noin pitkien taukojen pitäminen on aika haastavaa tässä tilassa.
 
^Onko sun mahdollista hakea näytevälineitä kotiin? Jos vaikka seitsemään asti onnistuu kärvistelemään, niin luulisi näytteen olevan silti tarpeeksi tuore :)
 
No höh, mun vastaus ei näköjään tallentunut.

Tytti M: Olisiko mahdollista saada näytteenottovermeet kotiin? Jos onnistut kärvistelemään vaikka seitsemään asti, niin luulisi näytteen olevan silti tarpeeksi tuore :)
 
Eka neuvola takana. Eipä siellä mitään ihmeempää ollut. Perusjuttuja ja keskustelua. LA tarkentui 3.7.2018, joten nyt ollaankin jo 8+1 :) Ultra-aika pitäis soitella. Seuraava neuvolakin ehtii olla vielä tän vuoden puolella.
 
Mulla on ensimmäinen neuvola perjantaina jo klo 8. Milläköhän ihmeellä onnistun antamaan pissanäytteen siten, että viime vessakäynnistä ois vähintään 4 tuntia, mieluiten 6?!?! :eek: Mulla on joka aamu aivan tajuton pissahätä! Ja muutenkin noin pitkien taukojen pitäminen on aika haastavaa tässä tilassa.

Mullakin on kasilta mun neuvola. Ei se sanonut mulle mitään mistään näytteestä :eek:
Eli siellä otetaan näyte mihin pitää ”säästää” hätäänsä??
 
^Täällä nuo mun mielestä käydään hoitamassa suoraan labrassa/näytteenottokeskuksessa. Hoitaja laittaa pelkästään lähetteen. Riippunee siis paikkakunnasta?
 
Moikka! Pieni kolmonen ilmoitti tulostaan tämän kuun alussa. Tänään kävin ultrassa tsekkaamassa raskauden keston, kun siitä ei ollu täyttä varmuutta. Hyvä oli tarkistaa tilanne, sillä ekan ja tokan välissä mulla oli tuulimuna, josta en käyny alkuraskauden ultrassa, jossa se ois huomattu jo paljon aiemmin. Nyt kuitenkin kaikki kunnossa, pieni sydän sykki ja laskettu aika ennen heinäkuun puoliväliä. Äitille siis synttärilahjana? :)

Mulla on Lamictal-lääkitys ja sen tiimoilta oon jo ollu yhteydessä neurolle ja myös neuvolaan. Neuvolaan sain ajan jo ens viikolle. Seurannat mulla on Taysissa äitipolilla.
 
Mulla on ensimmäinen neuvola perjantaina jo klo 8. Milläköhän ihmeellä onnistun antamaan pissanäytteen siten, että viime vessakäynnistä ois vähintään 4 tuntia, mieluiten 6?!?! :eek: Mulla on joka aamu aivan tajuton pissahätä! Ja muutenkin noin pitkien taukojen pitäminen on aika haastavaa tässä tilassa.[/QUOTE
Miks pittää olla 4 tuntia pissaamatta? Ei mulla oo koskaan tarvinnu, ei nyt eikä esikoisen raskauden kohdalla. Eri asia tieten jos ovat jottain muuta testailleet pissasta...
 
Mulla on ensimmäinen neuvola perjantaina jo klo 8. Milläköhän ihmeellä onnistun antamaan pissanäytteen siten, että viime vessakäynnistä ois vähintään 4 tuntia, mieluiten 6?!?! :eek: Mulla on joka aamu aivan tajuton pissahätä! Ja muutenkin noin pitkien taukojen pitäminen on aika haastavaa tässä tilassa.
Miks pittää olla 4 tuntia pissaamatta? Ei mulla oo koskaan tarvinnu, ei nyt eikä esikoisen raskauden kohdalla. Eri asia tieten jos ovat jottain muuta testailleet pissasta...
 
Joo, täällä on ollut käytäntönä et annetaan pissanäyte jokaisella neuvolakerralla ja tää sama terveydenhoitaja, jonka siis tapaan, suorittaa vaadittavat testit (valkuaisaineet ja olikohan muutakin?). Toivottavasti se ei oo niin tarkkaa, ohjeessa sanotaan et testi ois luotettavampi jos edellisestä vessakäynnistä on noin monta tuntia.
 
Jos se on se normi pissanäyte mikä tarkistetaan joka neuvolakäynnillä, josta siis katotaan proteiinit ja sokeri, ni sillon ei tartte olla 4h pissaamatta. Mutta jos se on oikeen plv, eli puhtaasti laskettu virtsa, ni sitte suositellaan pissaamatta 4-6h ja se näyte yleensä lähetetään keskussairaalaan labraan, sitä ei voi tutkia neuvolassa.
 
Okei, ohjeissa ei mainita mistä näytteestä on kyse, on vain "ohjeet virtsanäytteen ottamista varten". o_O Oletin ainakin heti, et kyse siitä joka kertaisesta neuvolan näytteestä. No, huomenna tulee sitten puheeksi.
 
Juu, meilläki annetaan joka neuvolakäynnillä. Eikä oo tarvinnu pantata. Mut kannattaa kysyä ettei turhaan kärvistele :wink voi olla eri käytännöt eri paikoissa.
 
Joo siis ihan pieni liru riittää joka neuvolakäynnin alkuun. Ei tarvi pidätellä. Pissasta löytyessä jotain moitittavaa niin saa kotiin purkin ja putkilot, joiden kohdalla pissaa pitää pidätellä tarpeeksi pitkään. Se sitten kiikutetaan itse labraan tutkittavaksi. Tai näin meillä [emoji57] /5+4
 
Eka neuvola takana ja ihan mukava fiilis jäi. Meillä on tän vuoden aikana vaihtunut terveydenhoitaja, ja tää uus täti oli tosi mukava! Edellinen oli vähän kuiva, joten oon tosi tyytyväinen muutokseen. Laskettu aika on neuvolan mukaan jo 16.7., mut näin vähän arvasinkin. Muutan meidän listaan uuden lasketun ehkä vasta ultran jälkeen, jos sielläkin ollaan samaa mieltä neuvolan kanssa. Seuraava aika sovittiin 19.1., jolloin on myös taaperon 3v neuvola samalla kertaa :) Ultran aikaa en vielä saanut, se tulee sovittua todennäköisesti suoraan synnytyssairaalaan sitten joskus, kun ovat saaneet lähetteen neuvolantädiltä. Sydänääniä ei yritetty kuunnella, koska ei niitä vielä välttämättä kuuliskaan, turhaan huolestuisin jos ei ois onnistunu. Vajaan kolmen viikon päästä labraan verikokeeseen ja antamaan tuon pissanäytteen, josta aiemmin oli puhetta. Sain pissanäytettä varten tosiaan sen purkin, niin ei tarvitse kärvistellä jalat ristissä :grin
 
Takaisin
Top