Neuvola

Pakko todeta alan ammattilaisena, että suosittelen kyllä pidättämään sitä pissaa vähintää pari tuntia. Tiedän, että neuvolat ja hoito-osastot ensiapua myöten ovat tyytyväisiä kunhan saavat jonkin näytteen, mutta kyse on näytteen laadusta. Liian vähän aikaa rakossa ollut pissa voi antaa väärän negatiivisen laimeuden takia.
 
Ihme meininkiä. Varasin neuvola-aikaa ja sanoin, että uskon olevani 5. viikolla, koska kierto on ollut pitkä ja ovulaatiotestienkin perusteella ovulaatio on ollut vasta joskus kierron 20. päivän jälkeen. Ajanvarauksen tyyppi sitten totesi, että hän kuitenkin laskee sen edellisten kuukautisten ja 28 päivän kierron mukaan, joten sitten olisi jo 6. viikko, eli neuvola kahden viikon päähän. Meinasin sanoa, että nyt voisin lyödä satasen sun kanssa vetoa, että solet vääräs... Veikkaanpa, että kun menen kahden viikon päästä neuvolaan niin siellä täti ihmettelee samaan tyyliin kun ketjussa jollekin muullekin, että "ootpa ajoissa liikkeellä". Pakko varmaan todeta, että ei ollu mun päätös tämä.

Periaatteessa kai ihan sama, viikko sinne tai tänne. Enemmän nyynään päiviä siihen, milloin on hyvä hetki mennä AR-ultraan. Toisaalta, ekalla neuvolakäynnillä varataan ultra-ajat ja muut lääkäriajat niin ehkä kuitenkin parempi olla ajoissa liikkeellä.
 
Osaisittekohan neuvoa, mitä kannattaisi tehdä, kun ollaan muuttamassa raskausviikolla 10-11 aivan eri kaupunkiin. Eli hyödyttääkö täällä mennä ekaan neuvolaan ja pystyykö ne esim. varata ultraa vielä sinne uuteen kaupunkiin?
 
MaddeF, en kyllä osaa sanoa. Kantsii soittaa neuvolan puhelinpalveluun, josta osaavat varmasti sanoa. :)

Mulla oli tänään eka neuvola. Eipä siellä ihmeempiä, lippulappusia tuli vino pino ja kaikki perusasiat käytiin läpi. Verenpaine jatkaa samaa rataa kuin esikoisesta, tänään 84/52. Ei ihme kun välillä vähän huippaa. :D Seuraava neuvola olis sit heti vuoden alussa.
 
Olitko sä Sportmom täyttäny jotain lappuja etukäteen? Mulle sanoivat jostain lapusta mut en jaksais millään mennä kirjastoon sitä varten että sais tulostettua varsinki ku oon nyt kipeenä. Hei saako muute kipeenä ees mennä neuvolaan :wacky:
 
Mullakin oli tänään eka neuvolakäynti. Meillä sai ainakin esitietolomakkeen täytettyä netin kautta eikä sitä tarvitse tulostaa.

Olen myös muuttamassa raskausviikolla 10, mutta vain Helsingistä Vantaalle joten ultra tehtäisiin Naistenklinikalla joka tapauksessa. Th laittoi labralähetteet ja tiedot Naistenklinikalle josta tulee sitten kirje kotiin ultrausajasta. Seuraavan neuvola-ajan varaan sitten Vantaan neuvolaan jolloin he sitten pyytävät Helsingistä kaikki mun tiedot. Toivotaan että kaikki menee sujuvasti eikä tuu pahempia hämminkejä osoitteenvaihdon kanssa. Nt ultran ajankohta on varmaan siinä joulun tienoilla mikä menee vähän harmittavasti kun tarkoitus olisi viettää joulua Sotkamossa.
 
popcorn, netissä sai täytettyä. :) Osoite oli joku hel.fi/asiointi tms. En muuten tiiä voiko kipeenä mennä. Ei varmaan ainakaan missään kovassa taudissa, mut en sit tiiä miten joku pieni flunssa vaikka.
 
Oi vähänkö näppärää jos saa netissä täytettyä, kiitos vinkistä molemmille :)
Oon tälläisessä ikuisuus flunssassa joten en nyt mitenkään super kipeä ole. Vkonloppuna piti ottaa oloon panadolia mutta nyt olo vähän parempi kun sitä ei tarvitse.
 
Itse soitin eilen ja ajan sai sopivasti ensi viikolle :) Jännittää, en tiedä yhtään mitä siellä tehdään jne, mutta mitäpä tuota stressaamaan! Puhelimen päässä oli niin mukava nainen, että soittojännityskin kaikkosi heti kun asian sai sanottua.
 
Oi vähänkö näppärää jos saa netissä täytettyä, kiitos vinkistä molemmille :)
Oon tälläisessä ikuisuus flunssassa joten en nyt mitenkään super kipeä ole. Vkonloppuna piti ottaa oloon panadolia mutta nyt olo vähän parempi kun sitä ei tarvitse.
Saa täytettyä, mutta pitää toki tulostaa, ei sitä voi lähettää mihinkään...
 
Tän kaupungin sivuilta ku löys sen lomakkeen nii sitä ei pystyny edes täyttää siellä hahah. Onneks mies sai töissä tulostettua sen :)
 
En oo varannut neuvolaan mitään aikaa vielä, vaikka oon käynyt jo kaksi kertaa ultrassa toisella paikkakunnalla polilla missä hoidettiin mun ja miehen lapsettomuutta. Hcg arvoja seurattiin viikko, eka arvo 1444, toka 2748 ja kolmas 5330.
Tässä kuva mun eilisestä ultrasta:Heartred nyt rv 5+6. Meinaan huomenna soittaa neuvolaan ja varata ajan!Screenshot_20171127-144009.png
 
Helsingissä ei ainakaan edes saanut tulostettua ja piti täyttää/lähettää netissä. Eikös popcorn ollut kans pääkaupunkiseudulta? Jännästi vaihtelee ihan täällä lähialueellakin sit nää käytännöt.
 
Onnea Viima! Oltiinko me hetken samaan aikaan 2016 joko helmikuisissa tai heinäkuisissa? Tutun kuuloinen sun nimimerkki. Ite käväisin sillon helmikuisissa, mutta päädyin lopulta heinäkuisiin. :)
 
Joo pääkaupunkiseudulta olen. Hassua kyllä ettei ole sama käytäntö joka paikassa.
 
SportMom, joo helmikuisissa taidettiin samassa olla! Tää on tosiaan vissiin mun 8 raskaus? En oikeen muista tarkasti kun kaikki on menneet kesken ja niitä raskauksia on kertynyt:sad001
 
Täällä tänään eka neuvola 8+4 takana. Peruskäynti tietojen kartoituksineen, mutta oli mukava silti käydä, vaikka homma tuttua näin kolmannesta on. Huomenna sitten vihdoin ultralla varmentamaan, että onko vatsassa tosiaan joku. Sitten voi lapsille kertoa, kun nyt on melko pahana väsymys ja aika paha olokin.
 
Tsemppiä ultraan! Mä kävin maanantaina ja kaikki oli hyvin..
Mulla on väsymys kans tosi pahana tällä hetkellä, ja maha aivan turvonnut
 
Takaisin
Top