Neuvola

Neuvolassa käyty. Aika venyi yli puolituntia, oli niin mukava käynti ja juttuja riitti molemmin puolin!
Paljon tietoa ja kysymyksiä tuli, ohjeita tulevaan seulontaan jne.... meillä toivottavasti julkisenpuolen ultra ennen joulua, th ainakin sanoi että saattaa osua sopivasti niin :) ellei niin sitten kyllä mennään yksityiselle, saadaan kuvat jouluksi :wink
 
Esitietolomakkeen sain aikaiseksi täytellä tänään. Ja jotenkin ärsytti osassa kohtaa järjettömän pienet kirjoitus alueet. Ruokavalioon ja vaikka mihin voit kirjoittaa vaik romaanin, mut sit jos pitäisi antaa lisätietoja jostain sairaudesta sulle annetaan 40 merkkiä - tai parhaillaan n. 200, mikä on pari lausetta.. o_O Ja sit soitin miehelle sen suvun sairauksista ja yllättäen olin niistä paremmin perillä kuin se itse. Aika hyvin - ja se kaiken lisäksi käski soittaa äidilleen. Totesin vaan, että en varmana soita tai se alkaa laskea sielä kaikennäköisiä yhtälöitä :hilarious:
 
Minäkin soitin tällä viikolla neuvolaan ja sain ensimmäiseen neuvolaan ajan 4.12. Silloin viikkoja 9+0. Onko joillakin tiedossa jo np-ultran aika? Onko se niin että sitä ei tehdä ennen viikkoja 12+? En muista yhtään millä viikoilla kävin edellisissä raskauksissa, pitäis etsiä neuvola kortit. Mulla tulee 12+0 vasta joulupäivänä ja haluaisin päästä ultraan jo ennen joulua, että sais "rauhan" jouluksi.
 
Itselläni on eka neuvolakäynti heti joulukuun alussa, silloin on viikkoja 8+3. Olisin mieluusti jo aikaisemminkin mennyt, koska tämä kaikki raskauten liittyvä on meille ihan täysin uutta, mutta sanoi että ensimmäinen käynti on aina 8 viikolta eteenpäin. Sairastan vielä tähän lisäksi aika vaikeaa kilpirauhasen vajaatoimintaa jonka takia joudun nyt ravaamaan verikokeissa tiheämpään ennen kuin edes ensimmäiseen neuvolaan pääsen :eek:
 
Ajattelin huomenna soitella neuvolaan ja hiukan kysellä miten kuuluu suhtautua noihin vuotoihin.
 
Ainiin, soitin myös teratologiseen tietopalveluun kun mulla on yksi lääkitys jonka raskauden aikaista käyttöä pitää hieman miettiä. Sain kuitenkin tosi asiantuntevaa palvelua ja kätilö jaksoi pitkään jutella ja kyseli kaikenlaista. En edes tiennyt tosta tietopalvelusta jollei mun lääkäri olisi vinkannut. [emoji4]
 
Sairastan vielä tähän lisäksi aika vaikeaa kilpirauhasen vajaatoimintaa jonka takia joudun nyt ravaamaan verikokeissa tiheämpään ennen kuin edes ensimmäiseen neuvolaan pääsen :eek:

Mullakin on vajaatoiminta. Mäkin meen labraan jo ennen neuvolaa. Mulla neuvola on 8.12. Ja AR on 4.12.

On tää niin jännää :)
 
Mulla kans tyroksin-lääkitys, huomenna käyn kontrolliverikokeissa.

Neuvolaankin soitin, laski viikot vakkarikaavalla niin sai mulle lasketunajan 3 päivää aiemmaks mitä oviksesta laskettuna. Sillä kuulemma mennään ja sit muutellaan ultrassa, jos heittää.
Eka ultra siis 5.12. ja viikkoja silloin 8+4. Sen jälkeen sit varataan neuvola, jos ultrassa kaikki ok.
 
Itse soitin juuri ajan itselleni äitiysneuvolaan. Heidän mielestä nyt on viikkoja 4+2, mutta mun mielestä menkoista laskettuna 4+6 ja ovulaatiosta laskettuna 3+6. Ihan sama, valitsivat puolivälin. Ajan sain 22.12., sinne on todella pitkä aika! Mun pitää vielä seurailla mun vuotoa, kun oon vuotanut verta punaisena ja ruskeana muutaman päivän. Jos oikein laskin niin 9+5 olisi ensimmäinen neuvolakäynti.
 
Mulla ol tänään eka neuvola, rv tasan 7, kuukautisten mukaan. Terkkari katsoi ultralla ja ei näkynyt mitään, vaikka kyllähän kohdun pitäisi olla edes suurentunut näillä viikoilla :sad001 huoli vaan lisääntyy kokoajan. Gynekologisesti tehtävä ultra on torstaina, koska toispuoleiset vatsakivut ei vaan helpota.
 
Mulla oli eilen eka neuvola. Olen ollut todella herkällä tuulella ja sielläkin olin lähinnä vaan kaikesta ärsyyntynyt. Koin kaiken tosi turhaksi ja en kokenut saavani siitä oikein mitään. Siitäkin ärsyynnyin, kun neuvolaterkkari sanoi, että "oh hoh, tehän olette aikaisin liikkeellä", kun mulla vasta 6+3 eilen. Sain tuon ajan automaattisesti, kun varasin aikaa ja en sitä edes erikseen pyytänyt. Ja sekin, että lopuksi hän sanoi, että "onnea matkaan" myös sai aikaan pelkotilan, että kuinka moni asia voi mennä vikaan. Koin, että puhuttiin ylipäänsä hyvin vähän positiivisista asioista ja keskityttiin vaan siihen, että mitä minun pitää tehdä toisin ja mitä haasteita on ja mikä voi mennä vikaan. Mä keskityn noihin ehkä muutenkin liikaa, niin olisin halunnut enemmän sellaista rohkaisevaa ja positiivista viestiä.
 
Eemu, mullakin olisi varmasti tullut paha mieli tossa tilanteessa, ainakin itse toivon paljon rohkaisua sitten kun neuvolan aika tulee. Ota puheeksi ensi kerralla noi tuntemukset, kirjoita vaikka nyt ylös asioira (sulla on jo toi kommentti niin siitä on hyvä aloittaa). Tsemppiä!

Mä sain neuvolan itse vasta 9. viikolle joka on joulukuun puolivälissä.
 
Minulla eka neuvola 7.12 ja sillon viikkoja 7+3/4 nyt 4+4..jännittäääää hirveesti....onko mahallista käydä ennen joulua ultrassa nii sais kuvia?
 
Takaisin
Top