Neuvola

Joo ja metukkaa ja kestomakkaroita ei sais syödä... uhmannut olen luontoa ja syöny metukkaleipiä.
 
Kun kysyy vähän vanhemmalta väeltä, vaikka omilta vanhemmilta, että mitä piti välttää raskausaikana niin luultavasti sanovat vaan alkoholin ja tupakan. Kaikki toki tekee silti omat ratkaisunsa syömisensä suhteen :)
 
Joo ei ennen ollu mitää paitsi, että maksalaatikkoa ei kuulemma joka päivä suositeltu minua kun odotettiin :D
 
Onneks noi raa'at kalat ei normaalistikaan kuulu ruokavaliooni, niin ei oo tsrvinnu miettiä :D sen sijaan vuohenjuustoa, raakaa pihviä... niitä kaipaa :P vuohenjuustoa söin kyllä yks päivä paistettuna, nammmm !
 
Joo onneks en muutenkaan syö lihaa ja (uuni)kalaa ehkä kerran puolessa vuodessa :P Feta ja mozzarella ehkä ainoot, niitäkin kyllä jaksaa sen 9kk vältellä kun ei niitä meillä salaatissa edes yleensä ole.
 
Niin ja tuorejuusto, tosin sekin ehkä eniten juustokakussa. Oon kyllä syönyt jo kerran juustokakkua, kun tuorejuusto oli Valion. Salmiakkia ja lakua oon syönyt kans jos on vaikka irtokarkkeja ostanut, kun se määrä on kuitenkin niin pieni. Välillä oikein tekee mieli salmiakkia.. Täytyy kyllä välttää kun mulla verenpaineet muutenkin raskausaikana nousee..
 
Tänään eka neuvola ja samalla saatiin pojan influenssarokotteen tehoste.
Perus juttelua ja esitietolomakkeen läpi käymistä. Kysyin millon dopplerilla kuuntelevat aikasintaan, niin kuulemma 10+. Näin on ohjeistanut laitteen valmistaja.
 
Juuri tänään neuvolassa kysyin myös noista ruokaohjeistuksista kun joka paikasta kuulee erijuttuja ja ärsyttää.. noita kalajuttuja sanoi että ei suositella, itse graavatussa kalassa pienempi riski mutta riski kuitenkin, salmiakkia ja lakritsia ei paljoa mutta ei haittaa jos syö joka viikko hieman (lakritsiuutetta ei ole tutkittu niin tämän takia kieltolistalla niinkun rooibos teet ym muut). Pehmeitä pastoröityjä juustoja saa syödä niinkun muistelinkin. :) Näillä ohjeilla minä menen ja menin viime raskaudenkin.
 
Mulla oli perjantaina eka neuvola. Yli tunti siinä meni taas. Hemoglobiini 128 ja verenpaineet 107/45. Viimekskin oli tosi matalat paineet koko raskauden mut on mulla normaalistikin. Terkka vähän ihmetteli. Läjä papereita tutkailtavaks ja mieliala ja alkoholikyselyitä. Ultra, verikokeet ja sokerirasitus pitäis varailla tammikuulle.
 
Joo.. 45? Mie luulin, että mulla alhaiset 99/65 mut... :D Nyt raskausaikana oli kyl noussut mulla. 134/88
 
Mulla oli tänään toka neuvola, eka oli RV 7+2 ja nyt siis 12+1. Verenpaine oli 108/68 (jee! olin huolissani onko korkea..), paino noussut viidessä viikossa vaan 200g ja HB 132. Oikein onnellinen olin, ku ennestään on jo ylipainoa ja jossain vaiheessa oli myös paineet koholla. Sykkeitä ei saatu kuulumaan, mutta täti sitten halusi tarkistaa vielä ultralla voinnin. Siellä pieni kölli ja syke näkyi ruudulla. Pienen tönimisen jälkeen alkoi myös kädet ja jalat liikkumaan, lopuksi vielä meni sykkyrään ja ojenteli itseään :hilarious: Hän oli ihana!

Huomenna sitten nt-ultraan, meillä son päivän homma ku ajellaan suuntaansa 160km :dead: No, päässäänpä samalla joululahjaostoksille :)
 
Käyty! Th mukaan laskettu aika aikaistui päivällä, mutta tuumin pitää tuon nykyisen kunnes on ultrassa päässyt käymään. Vaihtaa sitten siinä vaiheessa, jos niikseen tulee. Tunnin keskustelu, hg ja verenpaine hyvät, lippulappusia ja täytettäviä papereita tuli useampi. Seuraava aika onkin sitten vasta tammikuun puolessa välissä, viikolle 2 epäili th että voisi ultran saada. Huomenna jos sen saa soitettua, niin tietää sitten tarvitseeko missä vaiheessa töissä tunnustaa.
 
Hih, eka neuvola tänään ja kas, melkein pari tuntia siinä jotenkin meni 8D
Vähän oma th vielä auki, mutta tänään vastaanottanut th oli huippu. Jaksoi jutella myös mun menneistä (huomasi, että kiinnosti oikeasti hyvinvointini). Jäi todella hyvä olo kun lähti kotiin :)
 
Olin tänään neuvolalääkärillä. Hb 107, mutta ei vielä kuulemma tarvetta lisäraudalle, vitut, historiassa on paha raudanpuuteanemia joten aloin rautaa syömään jo edellispäivänä. Paastosokeri oli viitearvolla joten koti seurantaa, mut eipähän tarvi mennä uudelleen rasitukseen. Mun mielestä turhaa niuhottamista, lääkärikin sano et tosi tiukalle vedetty noi rajat. Samapa toi, sainpahan omakseni verensokerimittarin :D
 
Friddel, ihan hyvä kyl et aloit syömään heti sitä rautaa! Muistaakseni siinä menee ainakin 2-3kk, ennenku se kuuri näkyy rauta-arvoissa, tän kuulin veripalvelulta pari kertaa. Et jos ne ois vast myöhemmin raskaudes alottanu sulle raudan, ni olisko ehtiny ees nousta tarpeeks? o_O Onneks sokrut oli viitearvoissa! :smug:
 
Takaisin
Top