Neuvola

Voimia Mamma, olipa surullinen uutinen :sad001
 
Kiitos kaikille.
Nyt lähinnä jännittää ne tyhjennyksen kivut. Olo on vielä aika rauhallinen vaikka tää päivä on ollu itkua täynnä. Sit varmaan kun vedän sen pienen ihmisen alun pöntöstä alas, niin iskee se todellisuus et tää oli nyt tässä.
Miehelle tossa sanoin et meillä onnistuu näköjään jokatoinen raskaus. Seuraavaa innolla odottaen.
 
Voimia Mamma! Vaadi jälkitarkastusta tai käy yksityisellä!!! Mulla pitkitty ihan turhaan..[emoji22]
 
Oisko sen jälkitarkastuksen aika sit kun vuoto kokonaan loppunut.
Oli ohjeissa näköjään et rutiininomaisesti ei tehdä. Oon kyl hyvää pataa gynen/äitipolin hoitajien kanssa kun oon ite samassa sairaalassa töissä, niin vois kyl saada sen jälkitarkastuksen.:rolleyes: Se lääkäri on vähän nuiva, mut vois koittaa ainakin.
 
Voi ei mamma84 :'( ihan sanattomaksi vetää että vieläkin noilla viikoilla iskee. Voimia, koko perheelle :Heartred
 
Mitä tapahtuu 2. neuvolakerralla? Ensimmäisessä käytiin se peruskartoitus, kerättiin tiedot jne. mutta mitä tapahtuu nyt toisella kerralla?
 
Ihan perus juttuja vaan, puhutaan yleisvoinnista ja punnitaan, pissanäyte katotaan ja hemoglobiini. Sit kans tunnusteli kohdun kokoa ja kuunneltiin vauvan sydänääniä.
 
Meil on maanantaina toka neuvola. Ainakin täällä Helsingissä käydään läpi ns. voimavaralomake ja tehdään se odottavan perheen laajennettu terveystarkastus. Sydänäänet kuunnellaan, pissakoe ja verenpaine lisäksi. Seuraavalla viikolla mulla sit nlalääläri.
 
Me puhuttiin tokalla käynnillä tiistaina parisuhdeväkivallasta ja laitettiin tietoja taas ylös. Antoi meille kotitehtäväksi lapun johon minun ja miehen pitää laittaa meidän mielipiteet eriväri kynillä ja sit verrataan niitä et onko eroja kasvatus, raskaus, seksi yms kysymyksissä. Isän pitäisi siis ensi kerralla tulla mukaan. Ei ole ollut mukana kuin siinä nt-ultrassa. Ja rakenneultraan tietty lähtee mutta tuonne neuvolaan sitä ei oikein innostanut lähteä. Sanoi et eihän hänenkään isä ole vienyt kun tyyliin äidin synnyttämään ja hakenut äidin ja vauvan pois.
 
Takaisin
Top