Neuvola

Tänään kävin ekassa neuvolassa. Terkka jää pian lomalle ja piti saada lähetteet seulontaverikokeisiin ja nt- ultraan. Tuntui vähän hassulta käydä siellä jo 6+0 (nla:n mukaan LA 8.2.).
 
Hulina mulla kans eka neuvola jo 6+2 (nlan mukaan 6+5) ku terkka jää lomalle :)
 
Onpa hauskaa niemja! Nopealla aikataululla teilläkin lapsukaiset :) Jännittääkö sua, kun lapset tulee niin lyhyellä aikavälillä? Vai tuntuuko se vaan musta lyhyeltä
 
Meillä annettiin heti syntymän jälkeen lupa toiselle että nopiampaaki olis voinu tulla :) oon ilonen vaan ettei tän suuree ikäero tullu.
 
Testi näytti 1-2 viikkoa (eli 3-4 vikkoa) viime sunnuntaina 12.6, mutta en ole vielä soittanut neuvolaan... Luulen että jätän se maanantaihin 20.6 saakka. Laskettu aika olisi 18.2... Kaupunkin kotisivuilla luki että kannattaa soitaa heti kun luulee olevansa raskaana. Ja juu, on ensimmäinen kerta! :nailbiting:
 
Oisin jättäny neuvolaan soittamisen myöhemmäksi, mutta kesälomien varasin heti ajan, että saan "omalle" terkkarille ajan :)
 
Miten sitä malttaa sinne ens keskiviikkoon odottaa sitä ultraa.. No onneks aamu on töitä niin saa ajatukset muualle. :)

Vielä on flunssa iskenyt tähän päälle ja nukkumapäivä yövuoron jälkeen niin olo on aika kurja tällä hetkellä :sad001
 
Hemppa sama täälä! Eilen olin vielä niin varma että kaikki on hyvin ja nyt en oo yhtää varma.. Onneks oon sunnuntaihin asti vanhemmilla ja sitte sisko tuloo meille nii on muuta koko ajan... Mutta kukaa näistä ei tiedä että oon raskaana.
 
Mulle tuli nyt sit ylimääränen ultraus/raskauden keston määrittäminen. Meiltä mennään siis np-ultraan viereiselle paikkakunnalle, jossa tarkemmat laitteet, ku meillä. Mun np-ultran aikoihin se ultraaja on kuitenki lomalla, joten mennään sopimussairaalaan Kokkolaan. Sielä ei kuitenkaan hyväksytty mun raskauden keston määritystä, kun tikutin ovulaation. Mulla ei siis ehtiny tulla yksiäkään kuukautisia edellisen synnytyksen jäljiltä 07/2015, koska imetin ja sit söin minipillereitä, jotka vei menkat. Tärppikin kävi ekasta yrityskierrosta. Ne tahtoo Kokkolasta, et niiden lääkäri, joka kerran kk:ssa käy meidän neuvolassa, määrittää keston ultraamalla. Saan siis vähä niinku varhaisultran 29.6 (7+2). Sen perusteella lähete np-ultraan ja siinä noiden välissä ihan normineuvolakäynti 18.7 (10+0) jossa katotaan pissa, tehään verikoe ja muita ekan kerran juttuja. Oikeestaan ihan kiva näin!
 
Sain soitettua neuvolaan. Oma terkka onkin lomalla koko heinäkuun, joten kesäsijainen ekalla käynnillä :/ 14.7. Sillon viikkoja 9+0
 
Mä en ehtiny viel tänään soittaa, laps heräs ennenaikojaan päikkäreiltä just ku muistin et nla-ajanki vois varata. Menee 1.käynti varmaan aika pitkälle ku ollaan just 8+3-10vkot reissussa ku tääl ekakäynti on yleensä 9+ :) yritän varmaan saada ajan maanantaille ku tullaan reissusta, sillon olis 10+5 ni kuulus sydänäänetki sit jo :)
 
Varhaisultra ois nyt torstaina ja neuvola ens viikolla keskiviikkona. En kyllä ajatellu että miehen tarttis sinne neuvolaan heti tulla mukaan.. Jos sit np-ultraan :D Vois sekin sit jo kertoo työpaikallaan.
 
Ekassa neuvolassa käyty :) Ultrattiin ja siellä pieni sydän sykki :Heartbigred Vastasi noin viikkoja 7+2. Mun laskujen mukaan nyt olis 7+4, joten aika lähellä. Nt-ultrassa sitten vielä tarkentuu, mulla kun on ollut vähän pitkä kierto. Seuraava neuvola 1.8, sitä ennen sitten tuo nt-ultra, johon aika tulee postissa :)
 
Musmus, 1 käynnillä kysellään myös miehen perheen/lähisuvun sairauksista yms. ja tulee miehellekin hyvää infoa niin kannattaa kyllä ottaa mies mukaan jos suinkin pääsee! Meillä mies oli melkeen joka käynnillä mukana koko raskausajan ja esikon vauvavuoden :Heartred oli hieman innokas..
 
Takaisin
Top