Neuvola

Ihania uutisia marke! Miulla oli tänään eka neuvola, rv 8+0. Kaikki mitatut arvot oli hyvät. Hb 154, verenpaine 117/65, paino 85.5kg. Piti puhaltaa häkämittariinki. Seuraava aika 10.8. :)
 
Tietääkö kukaan pk seudulta, onko niin, ettei neuvolassa ultrailla (hki)?
Mulla on kokemusta kahdesta neuvolasta Helsingistä - molemmissa on ultralaitteet lääkärin vastaanotolla. Mulle just kerrottiin, että lääkäri ultraa seuraavalla kerralla. Mulla siis seuraavana vuorossa rv 13-16 terkkarin ja lääkärin vastaanotot :)

Mun kaverit, jotka ovat käyneet Vantaalla eri neuvoloissa, ovat musta kommentoineet, että siellä ei olisi ultrattu.
 
Huomenna eka neuvola rv8+3 (menkoista 7+5). Valmiiiksi ihan kypsä...nää samat asiat kun on käyty jo moneen kertaan läpi, mut terkka halus silti varata tunnin ajan.
 
Me käytiin ekassa neuvolassa viime pe (6+5 terkkarin mukaan, laskettu 28pv:n kierrolla vaikka mulla ei kierto ole sellainen ollut. Tarkentuu varmaan siis ultrassa). Eipä ollut erikoista ensimmäisellä käynnillä, ultra-aikaa odotellessa. :) oon vielä malttanut olla varaamatta ar-ultraa, vaikka kovasti on tehnyt mieli... hb oli 117, verenpaine 115/66. Vähän juteltiin esikoisen pieleen menneestä käynnistysyrityksestä ja epäonnistuneesta imetyksestä ja terkkari tuumas vaan että lääkäri tekee joka tapauksessa ylimääräisen synnytystapa-arvion loppuraskaudesta. Toivotaan että pääsee vaikuttamaan suunnitelmaan, eivätkä suorilla päätä leikata :rolleyes: seuraava neuvola sitten 26.8.
 
Vähän juteltiin esikoisen pieleen menneestä käynnistysyrityksestä ja epäonnistuneesta imetyksestä ja terkkari tuumas vaan että lääkäri tekee joka tapauksessa ylimääräisen synnytystapa-arvion loppuraskaudesta. Toivotaan että pääsee vaikuttamaan suunnitelmaan, eivätkä suorilla päätä leikata :rolleyes: seuraava neuvola sitten 26.8.

Sulla oli ilmeisesti sektio viimeksi? Me juteltiin terkan kanssa pitkään edellisestä synnytyksestä, joka oli pitkittynyt (kesto virallisten papereiden mukaan kuulemma 42 tuntia!). Synnytystapa-arvioita tehdään kai rutiinina vain niille, joilla edellinen on ollut sektio?

Luulen, että mä kaipaan vielä lisää juttelua synnytyksestä, kyllä tuo edellisen kerran huono kokemus on jäänyt painamaan mieltä, varsinkin nyt kun tietää sen olevan uudestaan edessä.
 
Sulla oli ilmeisesti sektio viimeksi? Me juteltiin terkan kanssa pitkään edellisestä synnytyksestä, joka oli pitkittynyt (kesto virallisten papereiden mukaan kuulemma 42 tuntia!). Synnytystapa-arvioita tehdään kai rutiinina vain niille, joilla edellinen on ollut sektio?

Luulen, että mä kaipaan vielä lisää juttelua synnytyksestä, kyllä tuo edellisen kerran huono kokemus on jäänyt painamaan mieltä, varsinkin nyt kun tietää sen olevan uudestaan edessä.

joo mulla meni kiireelliseen sektioon 4pv:n käynnistelyn jälkeen, siinä oli myös pari imuvetoyritystä ja ponnistusvaihe pitkittyi. Varmaan tosiaan tehdään se arviointi sektion vuoksi, sekä mulla oli viimeksi poika kasvanut aika reippaanlaisesti loppuraskaudesta ja oon itse niin lyhyt niin siitäkin syystä oli silloin jo ylimääräinen synnytystapa-arvio. Eli ehkä osin myös siitä syystä seuraavat lopussa enemmän? Mutta joo, tahtoisin tällä kertaa vaikuttaa vähän enemmän siihen mitä ja miten tehdään, viimeksi vähän painostettuna lähdettiin käynnistelemään puoltoista viikkoa ennen laskettua aikaa :rolleyes:
 
Overa86, kuulostaa ihan mun synnytykseltä. Mulla meni hätäsektioon käynnistelyjen ja parin imukuppiyrityksen jälkeen. Raskaus meni yli lasketun ajan.
 
joo mulla meni kiireelliseen sektioon 4pv:n käynnistelyn jälkeen, siinä oli myös pari imuvetoyritystä ja ponnistusvaihe pitkittyi. Varmaan tosiaan tehdään se arviointi sektion vuoksi, sekä mulla oli viimeksi poika kasvanut aika reippaanlaisesti loppuraskaudesta ja oon itse niin lyhyt niin siitäkin syystä oli silloin jo ylimääräinen synnytystapa-arvio. Eli ehkä osin myös siitä syystä seuraavat lopussa enemmän? Mutta joo, tahtoisin tällä kertaa vaikuttaa vähän enemmän siihen mitä ja miten tehdään, viimeksi vähän painostettuna lähdettiin käynnistelemään puoltoista viikkoa ennen laskettua aikaa :rolleyes:


No sepä oli pitkällinen synnytys! Toivottavasti pääset tällä kertaa vaikuttamaan itse enemmän tilanteeseen ja jäisi mukavammat muistot!
 
Mulla kans esikoista käynnistettii 4 päivää ku vetet meni ja oli hätäsektiovalmius koko ajan ku sydänäänet alkoi kadota välistä mutta sain lopuksi imukupilla synnytettyä alakautta. Kesto oli kans 19h ja kohdus ei ollu voimia enää yhtää ponnistukses. Esikoinen synty 39+0. Ja istukan tultua selvis että napanuora lähti ihan istukan reunasta että oli tosi säkä ettei se revenny missää vaihees.. Nyt meen ennemmin vaikka 3vk ylitte ku valitten käynnistyksen.
 
^jep, toivon myös meille kaikille parempia kokemuksia ensi kerralle :) ei itselle varsinaisia pelkoja ole jäänyt mutta mielellään en lähtisi käynnistykseen vaan odottaisin rauhassa kotona luonnollista käynnistymistä. Tai sitten jos lapsi tosiaan on ihan valtava niin suosiolla leikkaukseen sitten.
 
Ei mullekaan pelkoja jäänyt ja asiat käytiin läpi lääkärin kanssa vaihe vaiheelta. Toivon vaan, että tuleva synnytys käynnistyy luonnollisesti. Siihen pitää kuitenkin varautua, etä jos synnytys etenee samaa kaavaa nii helposti mennään sektioon. Sekin asia mulle on ok.
 
Mut voi ottaa pois listoilta, hyvin todennäkösesti tuulimuna, pitäis olla 6+1 mutta ei ollu sikiökaikua :sad001
 
Just kuulin kaverilta et oli saanut ajan jo keskeytykseen ku ei sikiötä ja kuitenki sairaalassa sit ultrattu vielä ennen hommaa niin siellä se pieni löytyi, luoja oli pelästynyt ku meinas lopettaa sen
 
Joo kyllähän kaikki on mahdollista. Tää epätietoisuus on vaan raastavaa..
 
Takaisin
Top