Neuvola

Neuvolaan en oo soittanut vielä. Meillä eka käynti on noin rv 10. Neuvolassa on ultralaite, sillä yritetään katsoa onko siellä ketään mutta en kyllä jaksa sinne asti odottaa.
Näin ollen varhaisultra on 22.6 terveystalolla :)
 
Minkä hintaisia on alkuraskauden ultrat yksityisellä? Haluaisin myös mennä! Neuvola-aikaa soittelin tänään 5.7. ensikäynti siellä :)
 
Minkä hintaisia on alkuraskauden ultrat yksityisellä? Haluaisin myös mennä! Neuvola-aikaa soittelin tänään 5.7. ensikäynti siellä :)

Halvimmillaan n. 50€ mutta kalleimmillaan 150€. Riippuu paikasta ja siitä, tehäänkö ihan kunnon tutkimus vai katotaanko vaan, et siellä on joku.
 
Minä en tiiä hinnasta, menen jokatapauksessa :D mies saa maksaa puolet.

Edellinen vastaaja osasi kertoa suuntaa. Oon kyl kuullu et vois maksaa jopa 180e jossain..
 
Terveystalolla on muistaakseni about 150e,mutta ekasta käynnistä saa kela-korvausta. Esikoisesta kävin 2 kertaa niin toinen kerta olikin jo hiukan kalliimpaa lystiä :D
 
Mä kävin kantoliinaesittelyä pitämäs neuvolas nii varasin jo ajan ennenku neuvolatäti jää lomalle, se laski LA:ksi 11.2 ja nyt olis rv4+4. Eka neuvola on 23.6 ku on pojan 8kk lääkäri ja sillon olis sitte neuvolan mukaan 6+5. Kysyin ultraa nii eivät vielä nuolla viikoilla ultraa, pyydän varmaan tuolla kerralla sitte parin viikon päähän toiselle tätille ajan jos se ultrais nii ei tarttis yksityiselle mennä :) esikosta käytii yksityisellä ekas ultras.
 
Meillä on niemja sitten sama la :D Omien laskujen mukaan ainakin, saattaahan tuo sit vielä muuttua :p
 
Nannaaa meillä varmasti muuttuu koska omiem laskujen mukaan koska ovis todennäkösesti olis niin LA on vasta 14.2 ja nyt olis rv4+2 ja tällä aattelin mennä :)
 
Meiän neuvolatäti sanoi kun omista rokotuksenottamisista kyselin et ei oo ku 12 ja 20 viikon ultrat :eek: Yksityisel maksais 160-180€ ar ultra et taidan suosiolla odotella ja maksaa sit mahd erikoisultran myöhemmin :)
 
Mä kuulkaas ihmettelen, että miks mä olen saanut ar-ultra-ajan jo rv6+3 ja vielä siis lähetteellä annettu aika eli itse en oo yksityiseltä varannut. Mitäköhän siinä vaiheessa edes näkyy?
 
Mä kun soittelin noista hinnoista ni ne sano et ei mielellään ennen 7-8 viikkoo. Mut ar ultraa voidaan käyttää raskuden toteamiseen kyl aikasemmilla viikoilla. Näin oon ymmärtäny :)
 
Nyytikki, kaipa silloin ultrassa näkyy onko raskaus oikeassa paikassa ja löytyykö sikiöpussi jne. Joillain voi näkyä jo sykekin. Monesti vaan tarjotaan tuota 7-8 viikkoa koska silloin viimeistään pitäisi kaiken näkyä, ei tule turhia reissuja jos on menossa sykettä hakemaan.
 
No joo...ehkäpä silloin jo jotain näkyy. Ainakin onko alkio lähtenyt kehittymään ja onko oikeessa paikassa. Tietty tylsä jos sykettä ei näy, koska kyllähän se aiheuttaa huolta. En tiedä antavatko sitten uutta aikaa vai ootellaanko vaan nt-ultraa. Itsellä siis takana 3km ja yks onnellisesti loppuun saatettu raskaus...kaikki alkuun yhtä oireettomia. Tosin silloin kun meni kesken rv10-11 niin kyllä tiesin ennen vuodon alkua jo, että jokin on vialla kun ne vähäisetkin tuntemukset hävis.
 
Aattelin varailla aikaa neuvolaan juhannusviikolla, jos pikkuinen on kyydissä vielä silloin. Eletään päivä kerrallaan :nailbiting:
 
Halusin vetkutella neuvolan varaamista mahdollisimman pitkälle (kerran olen joutunut perumaan), mutta koska tajusin että kesälomat voivat vaikuttaa ajan saamiseen, uskaltauduin tänään soittamaan. Pääsisin rauhassa omalla kesälomalla 13.7 käymään. Toivottavasti päästään sinne asti.
 
Mä nyt tosissani mietin kävisinkö yksityisellä ultras ennen juhannusta. Sillon olis rv6+5 kk mukaan ja 6+2 hedelmöittymisen mukaan joten pitäis vissiin syke edes näkyä. Ku jotenki haluaisin varmistaa ettei oo tuulimuna.
 
Takaisin
Top