Neuvola

Keskustelun 'Laskettu aika helmikuussa 2017' aloitti Heihel, 1 kesä 2016.

Vaihda nimimerkki! | Näin pääset alkuun/apua! | Top 100
  1. Heihel Näppärä viestien naputtelija Helmimammat 2017

Onko ensimmäinen neuvolakäynti jo varattu vai milloin suunnitelmissa olla neuvolaan yhteydessä?
    Tänne keskustelua neuvolaan liittyen ja neuvolakuulumisia sitten kun niihin asti päästään :)

Itse en ole vielä varannut neuvolaa. Jotenkin tuntuu ettei ole vielä edes hahmoittanut omassa päässään koko asiaa niin neuvolaan soittelukin tuntuu vielä hiukan liian aikaiselta. Meillä on neuvolassa esikoisen raskauden ja lastenneuvolan osalta tuttu terkka ja tuntuu vähän hassulta "aloittaa alusta" hänen kanssaan jos samalle terkalle päästään. Sama tilanne ja samat ihmiset, eri vuosi :D
  2. Maikki_89 Vieras

Itse hätäisenä soitin heti kun olin plussannut :D aika kylläkin vasta 5.7. Rv 10 silloin. Miten sitä jaksaisi sinne asti odotella että pääsisi sydänääniä kuuntelemaan :Heartred onneksi tuli sama neukkkutäti kun edellisen lapsen kohdalla :)
    • Tykkään Tykkään x 1
  3. Tintti__ Vasta-alkaja

Mä varasin heti maanantaina kun plussatestin tein, ajatuksena jos saisi samalle käyntikerralle kuin keskimmäisen pojan neuvolakäynti mut ei mahtunut siihen enää, paria päivää myöhemmin sit eli 17.6.
    • Tykkään Tykkään x 1
  4. Saijakristiina Oman äänensä löytänyt

Mä soitin myös maanantaina, sain ajan 30.6 yritin myös saada pojan kaksvee neuvolan kanssa samaan mutta ei onnistunu. Ja koska tää tuntuu yhä niin epätodelliselta niin en voinu olla varaamatta myös varhaisultraa :eek: jonka sain 20.6.
    • Tykkään Tykkään x 1
  5. _sissi Puuhakas puhuja

Tänään yritin soitella,mut vasta huomenna on paikalla :) mulla on kilpirauhaslääkitys ja viime raskaudessa arvoja seurailtiin aika tarkkaan. Sillä itse neuvolalla muuten ei niin kiirus ole. Hyvässä muistissa vielä kaikki :D
    • Tykkään Tykkään x 1
  6. marke Satasella mukana keskusteluissa Tammikuunmammat 2015 Helmimammat 2017

Mä soitan huomenna neuvolaan. Piti jo tänään, mutta muistin vasta, kun neuvolan puhelinaika oli jo mennyt. Varhaisraskauden ultran varasin yksityiseltä juhannusviikolle, mutta ajattelin kysyä kun soitan neuvolaan, että onko heillä tapana ultrata ekalla kerralla. Jos on mahdollisuus, niin ehkä perun ultran.. Esikoisen kohdalla ultrattiin ekalla neuvolakerralla, mutta silloin se ultralaite sattui olemaan vapaana..
    • Tykkään Tykkään x 1
  7. Heihel Näppärä viestien naputtelija Helmimammat 2017

Hmm, mitenkäs se eka neukkakäynti nyt ajoittuukaan.. meillä olisi rv12 esikoisella neuvola, menisiköhän liian myöhäiseksi jos siihen samaan yrittäisi saada tämän? Tai jos pojan käyntiä sitten saisi vähän aikaistettua.. Pitää ehkä nyt sitten kuitenkin koittaa saada soitettua pian :D

Mitähän kaikkea uudelleensynnyttäjän ekaan neuvolakäyntiin edes kuuluu? Muistan että esikoisen kanssa tuli tosi paljon informaatiota ja juteltiin elämäntilanteesta jne. Mutta mites nyt jos on tuttu työntekijä ja raskausinfot vielä muistissa? Varmaan painot, hb ja muut ainakin. Toi ultra olisi kyllä ihana mutta meidän neuvolassa ei siihen mahdollisuutta ole. Eikä muuten esikoisesta otettu vielä sydänääniäkään ekalla käynnillä. Silloin tosin taisi olla vasta viikko 8.
  8. marke Satasella mukana keskusteluissa Tammikuunmammat 2015 Helmimammat 2017

Heihel, eikös ekalla neuvolakerralla laiteta lähete tms siihen np-ultraan? Jolloin tuo rv12 olis liian myöhäinen ajankohta ekalle neuvolalle.. Esikoisen kohdalla kesällä 2014 mulla taisi eka neuvola olla rv 8-9.
    • Informatiivinen Informatiivinen x 1
  9. Olivia82 Puuhakas puhuja Helmimammat 2017

Tehän ootte nopeita ollu, aikoja jo varattu :)
    Mä en aatellu neuvolaan soitella nykyisellä paikkakunnalla. Me muutetaan kesä-heinäkuun vaihteessa naapurikuntaan niin soitan sitten sinne. Syynä se, että täällä äitiysneuvolan terkka on karsea :bored: oon pari kertaa asioinu muissa asioissa ja todellakaan en halua sinne mennä! Tietty jos selvittäis onko se vaikka lomalla..

Ar-ultraan todennäköisesti menen yksityiselle. Sitäkään aikaa en ole kiiruhtanut varaamaan. Ehkä ens viikolla voisi soitella.
  10. Nyytikki2 Näppärä viestien naputtelija

Mä soitin ma neuvolaan koska halusin ajan ennen tutun/oman terkan lomaa...lupaskin ottaa mut ennen juhannusta rv7+3 Kirjoitti myös lähetteen ar-ultraan ja sain ajan rv6+2. Ne on jo kauheen pian...iiiik, ja kumpa kaikki ois ok tuolla ar-ultrassa tällä kertaa.
    • Tykkään Tykkään x 1
  11. Overa86 Kommentoinnin ninja Heinämammat 2014 Helmimammat 2017

Mä en ole vielä varannut neuvolaa, samalla mielellä kuin HeiHel :) vielä jotenkin itsekin niin epäuskoinen. Mun täytyy kanssa varata esikoisen 2v neuvola heinäkuulle, mutta taitaa se oma käynti mennä liian myöhäksi silloin? Täytyy nyt tässä loppuviikosta tai ensi viikolla soitella sinne.

Meillä on uusi täti koska edellisessä raskaudessa asuttiin vielä toisella paikkakunnalla. Sinänsä jännää siis :) mutta mitähän siellä tosiaan on uudelleen synnyttäjälle? Mielenkiinnolla odotan :)
  12. Heihel Näppärä viestien naputtelija Helmimammat 2017

marke, joo niinhän se taisi olla. Eli liian myöhäiseksi menee. Josko sitä huomenna saisi soitettua.Tai heti maanantaina :grin sitten olisi vielä viikonloppu aikaa valmistautua henkisesti :grin
  13. marke Satasella mukana keskusteluissa Tammikuunmammat 2015 Helmimammat 2017

Mäki meinasin vielä lykätä soittamista, mutta soitin nyt kumminkin :D Ja sain ajan jo juhannusviikolle, 21.6. Siellä pitäisi terkkarin myös ultrata (katsoi vielä sellaisen ajan, että ultra on vapaana) :love017 joten voi olla, että perun eilen varaamani varhaisraskauden ultran yksityiselle, joka olis ollut 23.6.

Saa nähdä miten mun laskettu aika menee. En oikein tiedä kiertoni pituutta, kun menkat alkoi vasta helmikuun alussa esikoisen jäljiltä ja kaksi ensimmäistä kiertoa oli kuusi viikkoa. Tällä kolmannella kierrolla, jossa yritettiin ja tärppäsi, tein ovulaatiotestejä ja ovulaatioplussa tuli kp 18. Eli tää kierto ei varmaan olisi ollut ihan sitä kuutta viikkoa. Neuvolan koneilla menkkojen alkupäivän mukaan LA olis 29.1, mutta musta jotenkin tuntuu, että on ennemmin siellä helmikuun alussa. No ultrassa se sitten varmistuu ja taidan kuitenkin pysyä tässä ryhmässä :)
    • Tykkään Tykkään x 4
  14. Overa86 Kommentoinnin ninja Heinämammat 2014 Helmimammat 2017

No mäkin nyt varasin sitten neuvolan, onneks koska meidän neuvolatäti on kanssa jäämässä juhannuksesta lomalle niin pääsen ennen sitä siis. Eli ensimmäinen aika on nyt sitten 22.6. :)
    • Tykkään Tykkään x 4
  15. _sissi Puuhakas puhuja

20.6 ois aika :)
    • Tykkään Tykkään x 2
  16. Heihel Näppärä viestien naputtelija Helmimammat 2017

Marke tässä ryhmässä ainakin olisit ennemmin siellä alkupään synnyttäjissä, tammikuisissa saattaisit jäädä jopa viimeiseksi. Esikoisen kanssa mulla oli LA kuun keskivaiheilla ja tällaisessa ryhmässä kävi kyllä olo aika malttamattomaksi kun tuntui että kaikki muut saivat ensin vauvansa.. vaikka siis en todellakaan ollut viimeisimpiä :rolleyes: Että ainakin sen perusteella suosittelen pysymään tässä joukossa :p
    • Tykkään Tykkään x 2
  17. Kengurumamma Silmät suurina ihmettelijä

Täällä päin neuvolan ohjeustus yhteydenpitoon on rv5-6. Eli ajattelin ens viikon lopussa varmaankin soitella :)

Onkos muilla tietoa miten toisen raskauden kanssa nuo neuvolt menee? Omasta mielestä käynnit ovat vissiin harvemmin kuin esikoisen?
  18. _sissi Puuhakas puhuja

Joo oon kans ymmärtänyt että ei ihan niin montaa käyntiä olis :p mä kyllä ihan tykkään käydä neuvolassa,ei siinä mitään :)
  19. jenni89 Sukkela juttelija Tammikuun äidit 2019 Kesäkuunmammat 2014

Mie aattelin soitella ens viikolla aikaa. Ja tosiaan oon samaa mieltä heihel:n kans, miullaki siinä kuun vaihteessa LA, eikä sitä ikinä tiiä kumman puolella syntyy, ni tää ois se "parempi" ryhmä :D tammikuisissa ku kaikki menee jo jollain 8-9 viikolla ja ite on vasta viikolla 6, ni on ite aikasessa niihin nähen.
    • Olen samaa mieltä Olen samaa mieltä x 1
  20. Kyfi5561630 Silmät suurina ihmettelijä

Mä varasin tiistaina ekan neuvolan 27.6 (rv8+0). Halusin saada varattua ajoissa niin pystyn vaikuttamaan työvuoroihin.
    • Tykkään Tykkään x 3