Neuvola

Täällä nyt loppuvaiheessa neuvolan vaihto... oon jo pidemmän aikaa kantanut huolta esikkoni kasvusta kun ei syntymästä lähtien ole normaalisti kasvanut... noh.. viime vuonna alkukesästä kun ouluun muutin niin kaikki paska räjähti... erehdyin tyttärelleni hakemaan apua. Sain ensin neurologin niskaani. Tuon myötä niskaan alkoi hyppiä sossu. Nyt vielä niskaani hyppii terkkari. Minua syytetään fyysisesti sairaan lapseni laiminlyönnistä. Lisäksi miestäni syytetään väkivaltaisuudesta vaikka kummastakaan ei ole mitään todellisia merkkejä. Eilen sain tarpeekseni tuosta silmille hyppimisestä kun minua alettiin kiristämään että joko ottaisin synnytyksen alle vieraita ihmisiä seuraamaan päivittäistä kodinhoitoani tai tyttöni lähtisi kiireellisenä sijoitukseen.. lisäksi neuvolasta aikovat pojasta tehdä ennakoivan lasu ilmoituksen vaikka koko raskauden on kasvanut normaalisti enkä käytä minkäänlaisia päihteitä.. siinä vähän rv. 35+3 menossa ja vauvalaskeutunut jo... joten saa nähdä miten tuo stressi vaikuttaa synnytykseen... supistuksia on käynnistellyt kyllä... varsinkin kipeitä
<--saa julkaista ja pitääkin mahdollisimman näkyväksi nostaa mikäli en itse ehdi..


Mikä sairaus tyttärelläsi on? Ei tarvitse vastata jos et halua.
 
Rv 39+0:

Pissa puhdas
Rr ennallaan
Painoa +200g/vk, nyt yht. 14,8kg.
Syke vauvalla +130
Liikkeet ++
Turvotus +/-
Sf-mitta 32,5cm
Vauva ei kiinnittynyt eikä oikeastaan laskeutunutkaan vielä.. odotellaan rauhassa :)
 
Tänään oli taas neuola ja kaikki oli hyvin = )

Rv 38+2
Painoo/viikko 460g (tot 24kg)
Turvotus -
Verenpaine 110/75
Pissa puhdas
Hb 122
Sf 35cm
Hyvin laskeutunu ja kiinittyny (sano että on hyvin alhaalla niinku viime kerralla sano myös)
Vauvan syke 140

Ei kyllä pieniäkään merkkejä siitä että meinaa vielä syntyy hetkeen.. Esikoinen synty 6 päivää ennen LA..
 
Rv 38+5
Painoa 840 g/vko, yht. 22 kg
Turvotus +
Verenpaine 116/75
Virtsan proteiinit +/-
Hb 126
Sf 34 cm
Vauva laskeutunut, ei kiinnittynyt
Vauvan syke 135
Lisälyöntejä edelleen noin joka 10. :sad001
 
Kotikissa vauvallako lisälyöntejä? Tehdäänkö niille jotain syntymän jälkeen?
 
Joo, rv 35 äitipolilla ultrassa todettiin et n. joka 4. lyönti on lisälyönti, sitten mentiin 40 min. käyrille, jotka vahvisti tuloksen. Viikon päästä uusi aika äitipolille, lisälyönnit oli vähentyneet niin, että vain joka 20.-30. lyönti oli lisälyönti. Meille kovasti vakuuteltiin, että tämä on ihan normaalia ja yleistä, ja että lisälyönnit häviää yleensä pari viikkoa syntymän jälkeen. Myös tarkastettiin, että mitään rakenteellista vikaa ei ollut. Mutta johtoratoja ei ultrassa näy. Nyt kun kävin viikko äitipolin jälkeen avoimessa neuvolassa, niin terkka kuunteli dopplerilla ja totesi, että n. joka 10. olis lisälyönti. Mä en ymmärrä että miten niitä voi olla taas enemmän! Eikö pitänyt vähentyä? Jotenkin sitten ajattelin, että jospa se doppler ei kuitenkaan oo niin tarkka ku ultra ja sykekäyrä, ja naistentautien ja synnytysten erikoislääkäri vs. terkkari... No, tottakai sitä selittelee ittelleen asioita parhain päin kun ei oo oikeaa tietoa. Ja mun mielestä se terkka laski lyönniks jonku joka mun mielestä johtu siitä että vauva liikku. Mutta en tosiaan ole asiantuntija. Ihmetyttää kun on kuulema niin niin yleistä, mutta en kyllä kuullu että kellään muulla ois tällasta :/
 
Eilen neuvolassa todettiin, että vauva on kiinnittyny, mutta sit huomattii että joku pään muotonen möntti on ylämahalla.. Huomenna pääsee onneks aamusta äippäpolille tarkistettavaks, että onks kääntyny takas perätilaan :O apua!
 
Toivotaan Sallamaari että olisi oikeinpäin! :) Mua kanssa kiinnostaa huominen neuvola jo ihan samasta syystä kun maanantaina tuntui että koko vatsa repeää ja epäilin että kaveri jumppas itsensä ihan uuteen asentoon :p
 
Huomenna avoneuvolassa pyörähdys ja tarkistus joko pikkuherra olis kiinnittynyt. LA siis tänään, mutta näillä oloilla luulen että kyllä tässä vielä pari viikkoa yhes koos ollaan.
Pitää hakee myös sokru liuskoja lisää, hyvin oisivat riittäneet tähän päivään..
 
Tänään oli neuola ja kaikki taas ihan loistsvasti = )

39+1
Paino/viikko +583g (tot 24,6kg)
Turvotus +/-
Verenpaine 108/74
Pissa puhdas
Sf 35,5
Vauvan syke 150
Liikeet ++

Vauvan pää tosi alhaalla ja pää ei liiku enään juuri yhtään vaan hyvin kiinittyny = )
 
Mulla oli tänään varmaan viimeinen äitiysneuvola, ens viikolla jos tarviin, niin soittamalla ajan. Mutta muuten odottelen äippäpolin 20.päivän aikaa, silloin sit varmaan koon vuoksi käynnistys, jos ei siis ennen sitä oo tajunnut tulla ulos :joyful: Kaikki kontrollit oli kunnossa, paino on noussut tässä raskaudessa 2,6kg. Viimeisen viikon aikana suurin painon nousu koko aikaan, alkanu tuleen vähän turvotusta. Josko tää alkais jo pikkuhiljaa meinaan lähdön läheisyyttä:rolleyes:
 
Neuvolassa käyty, kiinnittynyt on nyt, joten voip ihan omalla kyydillä lähtee synnyttää jos veet menee. Jeij. :)
 
Kaikki kunnossa edelleen. Th sanoi ettei olisi kanavaa jäljellä ja n. 1,5 cm auki, mutta.. Pääkin on ollut pari viikkoa jo hyvin asemissa. Sais siis alkaa tulla jo :)
Muuten verenpaineet, virtsa yms. edelleen oikein hyvät. Ja taas sitten vaan odotellaan.
40+4
 
Tänään oli viimeinen neuvolakäynti ennen la. Toivon, että seuraavan kerran kun neuvolantätiä nähdään niin meillä on vauva :)
 
Tänään neuvolassa:
Rv 38+5
Sf 37
Syke +160
Paineet 150/92 ja 136/86
Turvotus lisääntynyt(kuulemma näkyy ulospäin)
Pissa puhdas
Paino +3,9kg/3vk(yht. +10,2kg)

Näemmä painon kanssa alkanut massakausi nyt, kun on ihan hujauksessa noussut... Johtuen varmaan töiden loppumisesta niin ei tuu enää liikuttua niin paljon mut syötyä senkin edestä..
Tasan viikko sitten ultrassa lääkäri oli että juujuu uimaan vaan, kun se on niin hyvää liikuntaa ny loppuraskaudesta(silloin paikat ainakin visusti vielä kiinni)
Ja nyt taas kauhistui neuvolantäti ettei 36 viikon jälkeen enää uida saa...
Seuraava neuvola sitten 40+1 ens viikolla.
 
Takaisin
Top