Neuvola

Mä meinasin eilen jo soittaa neuvolaan mut oli soittoajat ummessa.. Maanantaina sitte. Toivon pääseväni siinä 8 viikolla jo ultraan :)
 
Meillä neuvola aika 9.6 ja onneksi neuvolan puolesta ar-ultra 15.6. Voipi olla että joudun tuon ensimmäisen neuvolan vaihtamaan. Mulla ei oo hajua miten neuvolat tavallisissa raskauksissa menee koska mulla on riskiraskaus kyseessä, joten polilla tulee rampattua.
 
Mäkin oon tosiaan kuullut että toisen raskauden aikana ei enää käytäisi niin usein neuvolassa, kuin ensimmäisen raskauden aikana. Mikä on mun mielestä vähän outoa, kun eri vauvahan siellä on, jota mun mielestä pitäis seurata ihan samalla tavalla kuin ensimmäistäkin. Ei kai se auta, että äidillä on jo kokemusta raskaudesta.. Tai ehkä sitä vain itse kävis mielellään vähän turhankin usein kuuntelemassa niitä sydänääniä :D Ilmeisesti niissä käynneissä ei kuitenkaan yli kuukauden väliä tulisi, kun lasketaan ultrat mukaan.
 
Mulla on eka neuvola 21.6, joka on rv 8+5 tai 8+3. Mulla on siis neuvolan terkan puhelimessa arvoimana LA 28.1 mutta itse olen laskenut 26.1. Mulla on kierto keskimäärin 25-26 päivää. Mutta helmivauvaa jotenkin itse odottelen
 
Joo muutama käynti vähemmän on uudestisynnyttäjille ja valmennuksiin ei ilmeisesti enää kutsuta? Mutta itseä ei kyllä yhtään haittaa, ainakaan tässä vaiheessa vielä. Esikoisen kohdalla oli kiva käydä kun kaikki oli niin jännää ja tietysti paljon kysymyksiä kaikesta. Nyt siellä tulee varmaan käytyä lähinnä vaan varmistamassa että kaikki ok. Meidän neuvolassa otetaan itse paino, verenpaine ja pissat niin eipä siihen paljon muuta jää alkuraskaudessa :D Kai terkka vaan tsekkaa arvot, ottaa tarvittaessa hb:n, kysyy vointia ja kuuntelee vauvan sydämen. Myöhemmin sitten vielä sf ja tunnustelu. Sydänäänetkään ei ole itselle siellä niin iso juttu kun kotona doppler jolla tulee varmasti kuunneltua. Ja voihan sinne sitten pyytää ylimääräisiä käyntejä jos siltä tuntuu :)
 
Miula kans ois huomenna tarkoitus soitella, ja samat fiilikset Nannaaan kanssa, ensimmäinen kerta ja ei kai tääläkää viel kauhee vanhoja olla :D ja nyt pelottaa muutenki kaikki nää uudet asiat ja mikä on normaalia ja mikä ei :eek:
 
Mäkin soittelen varmaan huomenna ja vaikka ei kyseessä ole edes eka kerta (enkä enää kai ole kovin nuorikaan :D ) niin silti vähän meinaa jännittää. Pitää sanoa ääneen että tässä ollaan raskaana. Se tekee siitä taas vähän konkreettisempaa ja jotenkin se on vähän pelottavaa.

Tsempit huomiselle! Toivottavasti teillä on ihanat terkat siellä vastaamassa puhelimeen :)
 
Mulla on jotenkin korkea kynnys soittaa neuvolaan. Ehdin ensimmäisessä raskaudessa kerran käymään neuvolassa ja sitten raskaus menikin kesken.. Tuntuu jotenkin niin hassulta varata neuvolaa vaikka ei tiedä varmaksi että on raskaana..
 
Mulla neuvola 23.6 ja ultra 29.6. Jännittää ihan tositositosipaljon!

Mites teillä muilla ketkä tänään soittelitte? :cat:
 
Meillä lukee kaupungin sivuilla mitä ekassa neuvolassa tehdään. Saa kaikenlaisia esitteitä, täytetään lappuja, mittaillaan muistaakseni hemoglobiini, verenpaine yms. Muistaakseni meillä toivotaan puolisoa mukaan ekalle kerralle.
 
Okei no olipa hyvä et ilmotin siipalle jo heti kättelyssä et hän on kaivattu mukaan myös :)

Mahtaakohan ne ultrata jo sillon vai onko se aika sit erikseen?
 
rbck, varmaan riippuu vähän neuvolasta että onko siellä tälläsiä mahollisuuksia? Näin mä oon ymmärtänyt? Mut luulis ultraavan jos on :p
 
Moikka ! Mä en tiiä vielä mille puolelle kuulun niin hiippailen täällä taustalla :) Tein digitestib lauantaina päivällä ja se näytti 2-3 (toki viikko näyttö ei ole varma ellei tee aamuvirtsasta) ja tänään tein toisen saaden 3+ :eek: ja tosiaan tää on aivan yllätys koska nuvaring käytössä ollut ! Nyt olis 6+0/4 about neuvolan mukaan johon soitin tnä. Torstaina mulla on siellä käynti mutta ei ultraa.ihan tän poikkeuksen vuoksi sain ajan jo loppuviikolle :) Niin ja ikää mulla on 21 v (:
 
Täällä ei ole muita ultria kuin nt-ultra ja rakenneultra. Varhaisultraan täytyy mennä yksityiselle puolelle jos tahtoo. Minä sain ajan varhaisultraan 29.6 lapsettomuustaustan takia.
 
Meillä myös vain np- ja rakenneultrat kaikille mutta joillain paikkakunnilla mahdollisuus ultraukseen myös neuvolakäynneillä. Epistä :grin Mutta mulla on kyllä sellainen käsitys ettei niissäkään paikoissa ekoilla käynneillä vielä ultrata? Eikö varhaisultrakin tehdä sisäkautta? Vaikea kuvitella että neuvoloissa ultrattaisiin sisäkautta joten ehkä aloittavat vasta kun pystyy ultraamaan päältä??

Meillä neuvola 28 päivä :)
 
Meillä tosiaan ultrataan ensimmäisellä neuvolakäynnillä, silloin mulla viikkoja 8+2 tämän hetkisen tiedon mukaan. Saa nähdä näkyykö mitään mahan päältä katsottuna. Esikoisen aikana ultrattiin myös ekalla käynnillä, silloin viikkoja oli hyvin saman verran ja pikkuinen tyyppi ja sydämen lyönnit saatiin näkymään vatsan päältä katsottuna :love017. Mutta sitten esim. nt-ultra tehtiin sairaalassa sisäkautta.
 
Mie tuolta tammikuisista huutelemassa, meillä neuvolassa ultraus laitteet on ja joka raskaudessa ovat ekalla käynnillä ultranneet sisäkautta ja varmistaneet viikot, ettei tuu turhaa reissua np-ultraan(np-ultra paikkakunnalle n.100km matka) Joten ihan neuvola ja terkka kohtaista tuokin ultraus on :)
 
Takaisin
Top