Mä taidan varailla vasta viikon päästä. Viikot kuluu jotenkin niiin hitaasti nyt, että tuntuu et siihen ekaan neuvola käyntiinkin ois vielä monta kuukautta aikaa.
Mun mies ei ollenkaan tykkää sairaalamiljööstä ja tulee vain rakenneultraan ja synnytykseen. Kävi ekassa raskaudessa joka kerta mun kanssa ja nyt kysyi onko pakko...haha! Sanoi, että katselee mielellään ultrakuvia ja neuvolapapereita mun kanssa kotona ja käy läpi asiat, mutta se inhoaa sairaaloita. Ymmärrän eli harkitsen anopin ottamista mukaan jonkun kerran. Muuten menen yksin. :)
Mä varasin tänään nyt sit sen ekan neuvolan. Ois jo ensi viikon torstaina. Mä en edelleenkään usko olevani raskaana, mutta joku sitä sanoi, että onhan se hyvä, että neuvolalla on tieto jos meneekin kesken. Pääsisi ehkä jossain vaiheessa tarkempiin tutkimuksiin, jos ei ota onnistuakseen nämä mun raskaudet.
Mulla myös ensimmäinen neuvola ensi viikon torstaina. Tällä kertaa varasin ajan jo viikolla 5, sillä edellisestä raskaudesta sain kuulla kunniani kun varailin viime tipassa.. Ei siinä muuten mitään, mutta np-ultraa eivät meinanneet keretä järjestää. Ihan viimetippaan ei kyllä kannata jättää niin pääsee oikeilla viikoilla tutkimuksiin :)
Meillä saa lähetteen vasta neuvolakäynnillä ja ajat tulee sit vasta sen jälkeen. Mä saan tietää siis ultra-ajat vasta aikaisintaan vk 10, koska neuvola on 9+2. Sit kun on vielä työ, josta ei voi olla pois ihan milloin vaan, niin tää meidän systeemi on tosi plääh...
Mun täytyy nyt uudelleen soitella neuvolaan ja varailla jo verikoeaika ja siihen tarvitaan neuvolalta lähete. Tänään tuli kirjeitse tiedot nkl.ltä siitä istukkanäytteenotosta ja 2 viikkoa sitä ennen tarvitaan myös verikoe ja siihen pitää saada neuvolan lähete. Mulla olisi neuvola 26.1 ja ultra&istukkanäyte otetaan sitten 15.2, jos niin pitkälle päästään. Vähän hirvittää mennä takaisin sinne sikiöntutkimusyksikköön, mutta en halua jättää tutkimuksia väliinkään. Meillä mies tulee mukaan ultriin ja neuvolaan silloin, kun on lääkäri. Muuten ajattelin käydä itsekseni.
Mun piti ensin odotella ennen kuin soitan neuvolaan, mutta nyt päätinkin jo huomenna soitella Olettaen ettei ne menkat ala huomenna ja saan raskaustestiin vähän tiistaista vahvemman plussan. Kiva kuitenkin soittaa neuvolaan :) Pitäisi olla sama neuvolantäti kuin kahdella aikaisemmalla. Vajaa kolme vuotta sitten soitin ekan kerran, "ylläriplussan" jälkeen. Saas nähdä mitä täti sanoo nyt kun lähdetään jo kolmatta odottamaan
Mulla on neuvola tammikuun lopussa eli rv9, täällä on kanssa tapana et sieltä laitetaan lähete np-ultraan eli jonnekin helmikuulle menee. Ei jaksais odottaa enää :angelic: