Neuvola

Siis etkö oikeesti pääse ultraan julkiselle :o :S kyllä täällä pääsee aina jos on keskenmeno takana..

Onpa ihmeellistä toimintaa! Kyllä pitäis ymmärrystä ja sympatiaa löytyä ammattilaiselta vähän enemmän. Mene ihmeessä yksityiselle, jos ei kunta tarjoa.

Jahas täällä sitä jonotetaan näytteenottoon.. Milijoona mummoa. Muistuu hyvin mieleen tää labrassa ravaaminen :D

Hcg verestä :) huomenna saan tulokset..

Soittelin neuvolaan, kun olisin myös halunnut tuon hcg.n mittauksen. No eihän täällä pk-seudulla siihen pääse. Selitin kyllä, että oireet on selvästi vähentyneet ja kun muutenkin minun täytyy mennä ennen istukkabiopsiaa verikokeeseen, niin voisiko ottaa samalla. Mutta ei kuulemma saa laittaa terveydenhoitaja lähetettä. Ihan syvältä tällainen. Mille viikolle olette varanneet sen varhaisultran, taidan nyt sittenkin varata myös, niin tiedän, onko mennyt kesken. Pääkaupunkiseudun meininkiä, että annetaan yksityisten rahastaa tälläkin. Anteeksi purkautuminen, suututtaa niin se neuvolan th, joka oli aivan pihalla ja joudun itse lukemaan hänelle mm tuota sikiöntutkimusyksikön kirjettä.

Muokattu viimeksi:
Viveka, itse olen menossa omien laskujen mukaan 7+0. Tosi kurjaa ja typerää kyllä tollainen :(

No onpa ollu tötterö th Maiskukalla! :(

Ja tosi harmillista ettei Vivekalla voida kattoa sitä hcg:tä samalla, eikö tuo olis siitä samasta näytteestä sivussa menny, hmh.

No näinpä, puhelun aikana laittoi kyllä lähetteen noihin vasta-aine verikokeisiin, jossa tosiaan täytyy ennen sitä istukkanäytettä käydä ja kysyin vielä voisivatko samalla ottaa. Kuulemma ei saa th sellaista lähetettä kirjoittaa. No taidanpa mennä yksityiselle. Mietin vain mille päivälle sen uskaltaisi varata.

Viveka mun mielestä pk- seudun neuvolapalvelut on oikeesti ihan ala-arvoiset. Just itsekin eilen sinne soitin enkä pääse verikokeeseen enkä ultraan. Laitoin palautetta, että on tää oikeesti kumma, kun aina vaan ohjataan yksityiselle ja hoitoa et saa. Ne ei todellakaan saisi ohjata yksityiselle!

Oulussa on myös. Täällä mä oisin päässyt neuvolan kautta ultraan, mutta käytiin jo lapsettomuuslääkärillä joulukuussa napolla, niin pääsen sinne.

Neuvolassa ei mitään kummia, kasa papereita jnee. MUTTA: Neukkitäti ultras vatsanpäältä kivikautisella koneella ja papunen sielä hyvin paljon pyöri ja möyrysi. Sydänkin löi just niinkun pitääkin <3 kuvaa en saanut kun ei siinä koneessa ollut sitä ominaisuutta. Laittoi vielä lähetteen Ar-ultraankin :) jeeee! Happyhappy!

Onnea hyvistä neuvola ja ultrakuulumisista jennyhannele! Ja kiva että pääset vielä toiseenkin ultraan, mukavaahan sinne masuun on kurkkia :) Itellä pitäs vielä maanantaihin ekaa neuvolaa odotella.

Mä taidan olla säännön vahvistava poikkeus kun mä oon molemmissa raskauksissa päässyt alkuraskaudesta keston määritykseen ja näillä näkyminen pääsen tästäkin.

Ensimmäinen neuvola olisi 26.1. ja silloin viikkoja on 7+2. Varhaisultra on mietinnässä, mutta en tiedä salliiko rahatilanne sellaista. Asun pienellä paikkakunnalla, joten en tiedä onko neuvolassa ultralaitteita...

Takaisin