Neuvola

Eka neuvola varattu. 20.1. olisi. Meillä ei ultrata ennen np-ultraa. Mut kunta ostaa ultrat Tampereen terveystalolta. Siellä on mukava käydä kun on hyvät laitteet.

Ensikäynti neuvolassa 28.1. :) sitä ennen 20.1. uä yksityisellä.

Soitin kyllä, mutten varannut aikaa vielä. Kun haluan varmasti varmistua raskauden etenemisen ennen sinne menoa. Kunhan pääsen rv 8 niin soittelen sitten uudelleen ja varailen:)

Nitta, en nyt löytänyt tietoa, onko kuinka mones lapsi sulla.. eli voi olla että tiedät tämän jo! Mutta jos haluat osallistua sikiöseulontoihin, niin verikoe olis paras ottaa rv 9, ja siihen tarvitset neuvolasta lähetteen. Jos varailet kauhean myöhään ensikäyntiä, voi tulla kiire labran kanssa.

Neuvolaan soitettu, 2.2. eka aika. Naistenpolilla ultra 25.1 ja pääsisin vielä tklle neuvolalääkärille ultraan 29.1.

Viveka sama homma. Jos viikon päästä ei ole tullut vuotona pihalle niin sit alan harkita neuvolaan soittoa. Meillä ei pääse alkuraskauden ultraan joten turha kiirehtiä.

Neuvola 28.1. Nyt kovassa pohdinnassa, josko kävisi ennen sitä varhaisultrassa. Omaa mieltä tekisi mieli rauhoittaa, muutaman viikon kun kuulemma joutuu vielä sitten tuosta ekasta neuvolakäynnistä ultraa odottelemaan. Eli yli kuukausi vielä olisi ekan ultran odottelua , ei taida meikäläiseltä onnistua :smiley-ashamed008

Mantunen, kiitos vinkistä :) ensimmäinen lapsi on kyllä tulossa. Täytyy olla yhteydessä sinne neuvolaa tulevilla viikoilla.

Meillä on terkka lomalla, tulee töihin vasta ylihuomenna. Eli en ole saanut vielä aikaa neuvolaan.

Mille viikolle teillä muilla on eka neuvola aika annettu?
Meillä se on aina 7+ viikolle.
Eka ultra menee vk 7.

Miun neuvola on 8+3.. Ultraa en saanu viel varattua, mut toivosin jo 6+ :)

Mulla on eka neuvola viikolla 6+, ja ekaan ultraan menen varmaan viikolla 9+. Täällä ar-ultra kuuluu pakettiin, ja tehdään yleensä viikoilla 7-10.

Tarkistin juuri tänään, että esikoisen aikaan eka neuvola oli 8+ ja toisen odotuksen aikaan 9+ viikoilla. Ultra oli 13+6. Neuvolakäyntiä oli 5 vähemmän kuin ekassa.

Minäkin nyt sitten soitin neuvolaan, kun huomasin, että jostain syystä huomenna on puhelinpalvelu kiinni ja ensi viikolla ei töiden takia ole oikein mahdollisuutta soittaa. En halua soittaa töistä, eli ottaa pienintäkään riskiä, että joku kuulisi. Meillä on kaikki seinät niin pahvia siellä. Soitin samalla myös nkl:n sikiöntutkimusyksikköön, niin sain senkin hoidettua

Eka neuvola siis varattu 26.1. ja np-ultra sekä istukkanäytteen otto on sitten 15.2 naistenklinikalla, siis jos sinne asti päästään.

Heti, kun sain nuo varattua, tuntui, että kaikki raskausoireet katosivat. Taidan olla ihan neuroottisen taikauskoinen. No mistäs sitä ikinä tietää, miten raskaus etenee ja mitä tahansa voi tapahtua, missä raskauden vaiheessa vain. Eikä edes täysin ongelmaton ja onnistunut raskaus takaa tervettä vauvaa, joten täytyy yrittää nyt vain olla miettimättä liikaa ja keskittyä muuhun ja katsoa, mitä tuleman pitää.

Mä kävin tänään neuvolassa ku oli nuorimmaisen 1,5v neuvola. Terkka antoi ajan 22.1 ja sanoi tekevänsä nyt heti lähetteen varhaisultraan, jotta määritetään raskauden kesto. Mulla kierto ollut tupla mittainen ja mä en tarkkaa ajankohtaa muista koska oli oikeet menkat, edelliset oli vain semmosta pientä tiputtelua.
Terkka kokeili jopa josko olis sydänäänet jo kuuluneet, kun ei tosiaan täyttä varmuutta viikoista ole. Ite sanoin et en usko että vielä kuuluvat kun luulen et viikkoja on jotakin välillä 6-8 ja eihän ne vielä kuuluneet.

Meillä toinen raskaus päättyi raskausviikolla 17, jolloin synnytin enkelipoikamme. Syynä oli kromosomipoikkeama ja vaikea sydänvika. Tämän vuoksi tässä raskaudessa (tai kaikissa tulevissa raskauksissani) tehdään normaalia tarkemmat tutkimukset.

Takaisin