Neuvola

Aaaa ok, hyvä että niihinkin pääsee jo varhain niin saa pian sitten mielenrauhan ja voi keskittyä olennaiseen :Heartbigred
Meillä nuorimmaisella todettiin rakennepoikkeama rakenneultrassa, mutta ei ollut elämää uhkaava vaiva.

Viveka hyvä että tutkivat heti :) selviskö viimeeks poikkeama nt ultrassa vai verikokeista?

Oi, jännittävää Leijona83!! :) melkein kaks viikkoa vielä joutuu jännäämään...

Viveka voin niin samaistua taikauskoisuuteen. Mulle oli keskenmeno jo niin rankka paikka, että huomaan suhtautuvani tähän raskauteen tosi etäisesti. En ole kertonut kenellekään miestä lukuunottamatta, en soittanut neuvolaan, enkä oikeastaan päivän aikana ajattele ollenkaan "hei mähän olen raskaana", vaan vasta illalla kun tulen käymään täällä, niin annan tilaa raskauteen liittyville ajatuksille. Sitä ei vaan uskalla päästää itseään vielä innostumaan.

Miekin aattelin että en uskalla luottaa vielä raskauteen, mut jotenki alkaa olla tosi rauhallinen olo. Oisko hormonit :D mut ultraa silti pelkään :(

Np-ultra oli ok, mutta Veriseulassa tuli hälytysrajat vastaan ja sitten ultrattiin uudelleen, jolloin sydänvika oli jo havaittavissa. Ehdimme siis np-ultran jälkeen kaksi päivää iloita kaiken olevan hyvin, kunnes tuli puhelu sikiöntutkimusyksiköstä. Istukkanäytteestä sitten selvisi kromosomipoikkeama. Veriarvot itsessään olivat jo niin huonot, että tiedettiin, ettei mitenkään kaikki voi olla kunnossa. Raskaus päätettiin keskeyttää, koska vauvan elinmahdollisuudet edes raskauden loppuun olivat häviävän pienet. Synnytin kuolleen vauvamme raskausviikolla 17. Menetyksestä on selvitty - siitä suurin kiitos kuuluu pojallemme, joka piti arjessa kiinni piinaavat tutkimus- ja tulosten odotteluviikot sekä piti huolen ettei synnytyksen jälkeen ollut mahdollisuutta jäädä vain sohvan pohjalle itkemään. Olenkin sitä mieltä, että näiden ja keskenmenojen ja kohtukuolemien yms pitäisi aina tapahtua ihmisille, joilla on jo lapsia. Silloin niistä on mahdollista selvitä.

Muokattu viimeksi:
Tuota Vivekan tarinaa luin ja nyt itkettää... Virtuaalinen voimahali Vivekalle!

Minulla on pienet ongelmat. Minulla on neuvolakammo ajalta jolloin odotin isompia lapsia monestakin eri syystä. Lisäksi tuo kunnallinen neuvola ei houkuttele näin raskauden alussa paikkakunnalla, jossa kaikki tuntevat toisensa. Joten ajattelin tilata ajan omalta gyneltä ja käydä samalla alkuraskauden ultrassa. Sitten myöhemmin sinne kunnalliseen neuvolaan. Joku nuori odottaja on kertonut minulle, että neuvolakäynti julkisella puolella alkuraskaudessa on täällä ollut tuskaa ja jännitystä, mutta taitaa se olla samoista syistä vähän sitä tälläiselle "vanhemalle" odottajalle ;)

Viveka :( pahoittelut vielä. Onneksi tosiaan teillä ollut jo poika pitämässä arkea yllä.

Voi Viveka :( mutta kiva et pääset nyt tarkkoihin tutkimuksiin.

Mä varasin aamulla neuvolaan ajan ja sain vasta 10.2., silloin on 9+2 menossa jo. Sieltä lähetteet ultriin ja sit ne ajat tuleekin tietoon vasta helmikuun lopussa ja eka pitäs olla viikkojen perusteella jo maaliskuun alussa viimeistään. Huhhuh!

Huh kun tuntuu et maanantaihin on niin pitkä aika. Pitäs soitella omalle terkalle neuvolaan ja varata se ultra.. Jännittää niin et millon pääsen siihe!!

Vitsi kun on niin vaikea päättää meneekö siihen ar- ultraan vai ei! Seitsemän viikkoa odottelua niskaturvotusultraan kuulostaa pitkältä, mutta saattaisi mennä yllättävän nopeasti.

Mun neuvola on muuten soittoaikaan, no siinpä soittelevat, kyllä se terkka saa vastata.

Mulla ois tuolla esitietolomakkeet odottamassas täyttämistä. Jotenkaan ei uskalla. Vähän yli kolme viikkoa on ekaan neuvolaan.

Mä täytin esitietolomakkeet heti kun kolahtivat postiluukusta...miten niin malttamaton... :)

Miekin täytin sen neuvolalapun heti kun sain printattua :)

Viipsukka vaikka mulla ei olekaan kuin "vaan" yksi keskenmeno takana niin kyllähän se kummittelee. Musta ei olis kuitenkaan perumaan neuvola aikoja joten odottelen vielä vähän turvallisemmille viikoille pääsemistä, vaikka en tiedä koska semmoset oikeesti edes olisi, kun viimeksikin meni kesken vasta viikolla yhdeksän..

Mä peruin viimeksi tekstiviestillä. Mulla on vaan pakko soittaa heti plussauksesta neuvolaan, kun mun pitää tuo lääkitys aloittaa. Siitä puheen ollen, se lääke.

Lälly, samaa pohdintaa täällä, menisikö varhaisultraan vai ei. Sinällään varhaisultra ei takaa mitään, kun km voi tulla senkin jälkeen ja voi antaa toisaalta turhaa toivoa. Toisaalta taas en haluaisi kuulla vasta np-ultrassa, että on ollut tuulimunaraskaus tms. Minulla on hyvin vähän oireita (kuten myös edellisissä raskauksissa), mutta jos ne loppuvat kokonaan, niin sitten pitää marssia varhaisultraan.

Takaisin