Neuvola

Lälly olen ihan samaa mieltä, ihan ala-arvoiset ovat pk-seudun palvelut. Odecca, miten olet tuossa onnistunut, kerro vinkit.

En edelleenkään ymmärrä, miten th kehtaa edes selittää, että on jo todella epätavanomaista päästä noihin tarkempiin tutkimuksiin tuosta noin vain ja siksi eivät voi määrätä mitään muuta. Totesin hänelle, että emme ole menossa tutkimukseen tuosta noin vain, vaan on myös todella epätavanomaista synnyttää kuollut vauva. (Minähän siis synnytin enkelivauvamme kättärillä kaikkine synnytyskipuineen silloin 2 vuotta sitten).

Meinasin myös kysyä että "oletko itse synnyttänyt kuolleen vauvan ja ollut sen jälkeen uudelleen raskaana?" "entä oletko silloin pystynyt uskomaan, että koska vuotoja ei ole, niin kaikki on hyvin" En viitsinyt olla ilkeä, vaan nipistin suuni kiinni, olisi varmaan pitänyt.

Taidan vähän itkeä ekalla neuvolakäynnillä, jos silloin uskoisivat, että tosissani pelkään koko ajan jotain pahaa käyvän tälle raskaudelle ja ettei todellakaan ole helppo paikka palata tuonne sikiöntutkimusyksikköön ja kohdata kaikki taas uudelleen. Jos nyt niin pitkälle pääsemme...

Riskiraskaudet niin oletettavasti sen vuoksi ja kun kesto on molemmilla kerroilla ollut epäselvä.

Mullakin oli niin epäselvää raskauden kesto että kävin jo ultrassa kunnalliselle, viikot oli noin 5+4 mutta koska sykettä ei näkynyt niin ultraaja sano että tuuppa kahden viikon päästä uudestaan niin nähdään toivottavasti sykekkin. Eli kerrankin kävi hyvä säkä, aika nihkeesti kuulma noita täällä Pirkanmaalla saa, varsinkaan tollasta toista "turhaa". Mutta kiva päästä keskiviikkona kattomaan onko sielä ketään. Neuvolasta soittivat niin sovittiin että varaan ajan sitten vasta ku on saatu tarkka la määritettyä, kun ekan ajan ajankohta on rv 8-9

Maiskukka, todellakin ihme toimintaa neuvolassa! Voiko noin edes tehdä...?

Mä aikanaan soitin neuvolaan kun olin plussannut, mutta tuli veristä vuotoa samalla. Tiesin ettei asialle mahda mitään, mutta ahdisti niin että oli pakko jakaa jollekin. Silloin neuvolantäti kehoitti odottamaan ja seuraamaan ja soittamaan sitten uudelleen myöhemmin jos tarvetta. vajaan parin viikon päästä tuli nega testiin ja alkoi vuoto. En sit ikinä soitellut takaisin tuosta.... Paitsi kun heti seuraavasta plussasin ja sen tiimoilta soitin :happy:

Tänään soitettu neuvolaan :happy: Hi hii, sama täti kuin kahdessa aiemmassa raskaudessa. Hän "varoittelikin" että aikoo vähän oikoa, jos mikään ei ole olennaisesti muuttunut. Eka neuvola nyt 8.2 varattuna :happy: Piti seinäkalenteriin kirjoittaa jotain koodikieltä ettei vaan kukaan kyläilevä vahingossa huomaa :grin Tarkoitus kun on kertoa raskaudesta vasta joskus paljon myöhemmin :happy:

Mä sain neuvola ajan vasta 17.helmikuuta ja sillon olis jotain 8-9 viikkoa, mitenhän se niin myöhään on en yhtään muista miten edellisessä raskaudessa oli. En viittinyt alkaa siinä kyseleen, kun muutenkin koko soitto neuvolaan oli hankalaa, soitin töistä ja pelkäsin koko aika että joku tulee ja kuulee mun keskustelun.

Saike miulla on 8+3 neuvola, eli normaali aika kai :)

Soitin tånään neuvolaan. Mulla 2.2 jolloin viikot 9+2. Ei haittaa vaikkei oo yhtään aijemmin, mulla ei kiinnostais mennå koko neuvolaan. Jotenki kaikki asiat niin tuoreessa muistissa. Vaikka onhan se hyvä et seurataan sit hb yms.

Mä soitin eilen neuvolaan, vaikka meinasin soittaa vasta ens viikolla, mut en malttanut
Sain ajan 1.2. Mulla yhdeksäs viikko silloin menossa, joten aika normaalia vissiin.

Mullakin on vasta 9+2 neuvola, edellisessäkin tais olla samalla viikolla. Taitaa olla täysin normaalia. Ja jotenkin kivempi must sillon, ku kovin aikaisin, koska jos siellä sit kuulee jo sydänäänet, ni aletaan olla jo aika pitkällä ja keskenmenoriskikin pieni. Jos siis olis neuvola kovin aikaisin, niin mua kyllä jännittäis keskenmeno aika lailla sen jälkeenkin. Nyt voi olla ekan neuvolan jälkeen jo ihan hyvillä mielin.

Soittelin eilen neuvolaan ja sain ajan 18.2. Silloin olis 8+6. Täällä näytti netissä okevan ihan ohje että eka neuvolla varataan vasta 8.vkolta alkaen.

Neuvolan eka käyntihän on lähinnä papereiden täyttämistä, ei muuta. Sydänäänet alkaa neuvolan dopplerilla kuulumaan vasta noin 12 viikolla, jos on istukka takana, kohtu hyvässä asennossa ja vauva otollisesti niin hyvällä tsägällä ne voi kuulua jo 10 viikosta eteenpäin.

Mä luulen et mä saan neuvola-ajan tammikuun vikalle viikolle..
25.1 meen tarkastuttaa onk tuol vattas mittää ja soittelen sit uudelleen sinne neuvolaan..

Mulla on eka neuvola 9.2. Viikkoja on silloin 9+3. Vielä tuntuu, että siihen on hirveen pitkä aika, mutta eiköhän se oikeasti tule aika nopeasti.

Mulla on eka neuvola 26.1 ja viikkoja silloin 8+1. Mä olisin voinut jättää vaikka väliin tuon ekan neuvolan, kun ei täällä ultrata eikä muutenkaan siellä tapahdu mitään. Muutenkin noi alun neuvolat on ei-ensisynnyttäjälle musta turhia ennen kuin aletaan kuuntelemaan sydänääniä. Nytkin vain joutuu tuolle aamulle keksiä töihin jonkun selityksen ja papereita täytellään ja saa samat ohjeistukset kuin ennenkin.

Meidän terkka kokeilee jo ekalla kerralla kuuluuko sydänäänet, viimeksi kuului joskus vk 9, ja oli se ihanaa! Ainoa syy miks en koe turhaksi :)

Mulla oli nyt ensimmäinen neuvola käynti eilen rv 7+4 vaikka noissa ultrissa ym on jo tullut valittevasti käytyä ennen tätä. Mutta oli erittäin mukava kokemus ja jäi ns matala kynnys fiilis ottaa yhteyttä :) Seuraava nruvola sitten varattuna sitten helmikuun loppupäähän,että näin!

Takaisin