Neuvola

Onko muilla ollu millasia sf mittoja? Ja millä viikolla?

Mulla on nyt 15+4 ja oli 16.5cm

Neuvolalääkäri otti sf-mitan, tänään rv17+6, 18 cm. On muuten "pikkusen" yläkäyrän yläpuolella, ihmekään et maha tuntuu isolta jo.. :D

Mulla oli perjantaina 18+4 ja sf mitta oli 14cm. :) sano se täti ettei ees kirjaa sitä näillä viikoilla :) niin ja mulla on taaksepäin kallistunut kohtu :)

Miten teillä on tht ottanut miehet huomioon neuvolakäynneillä?
Mua vähän harmittaa et mies haluu tulla mukaan ja siihen kannustetaankin neuvolasta, mut käynneillä terkka puhuu ainoastaan mulle, Ainoo asia minkä se on mun miehelle sanonu on et sen pitäis lopettaa nuuskaaminen. Muuten ei ees noteeraa mitenkään, mullekkin tulee vähän kiusallinen olo siinä istuessa kun vieressä istuu mies joka tuntee olonsa täysin ulkopuoliseksi.

Meillä on kyllä niin herttaisen hölmö neuvolatäti :) ja osaa kyllä huomioida miehenkin, tosin ehkä vielä odotan, että osais kysellä enemmän vauvaan liittyviä asioita :D viime kerralla otti mieheltä nielunäytteen sillä aikaa, kun mä olin antamassa pissanäytettä. Kyllä ihmettelin, kun vessasta palasin, että mikäs käynti tää olikaan, kun ekat 15 minuuttia keskustelivat miehen kurkkukivusta :D

Mun mies oli esikoista odottaessa mukana ja siltä kyseltiin vointia ja fiiliksiä siinä missä multakin. Mies myös osas kertoa mun voinnista semmosia asioita jota itse olin vähätellyt, mutta mitkä sit paljastu aika tärkeiks jutuiks. Terkka siis kyseli myös mieheltä et onko hällä herännyt kysymyksiä jostain mun vointiin liittyvästä jne.

Oi vitsi kuulostaa kivalta kun teillä miehet mukana ja haluaa osallistua!
Meillä itse oon siellä sinä yksin ja katselen juuri pariskuntia kateellisena ja sitten itken kotona miehelle siitä kun ei ole mukana :D
Haluaisi siis olla mutta ei voi työnsä takia.

Mäkin meen mieluusti yksin :) Ja onnistunut järjestämään niin ettei tarvi ottaa lasta/lapsia mukaan :) mun omaa laatuaikaa :D

Meillä on onneks nää työmaat tässä kotona ni pienin jää ain iskän kans kotia ja isommat on koulussa :)

Meillä nyt 2 käyntiä ja 2 eri terkkaa takana. Molemmat on kyselleet asioita aika tasapuolisesti molemmilta, mun mielestä yllättävän paljon ottaneet huomioon. Viimeksi mittasivat verenpaineen myös mieheltä, ja hyvä, että testasivat, sillä nyt on miehellä lääkärirumba edessä liian korkean leposykkeen ja alapaineen takia!

Meillä mies oli mukana esikoisen muutamassa ensimmäisessä neuvolassa ja lääkärineuvoloissa, mutta koettiin hänen osallistuminen aika turhaksi. Tällä kertaa on mukana ultrissa ja se saa riittää. Neuvolat ovat keskellä päivää ja sen verran turhia miehelle, että tulisi vain turhaan poissaoloa töistä. Mielelläni menen yksin ja esikoiselle olen luvannut, että pääsee jossain vaiheessa äidin mukaan sinne. Miehelle laitan aina viestiä heti neuvolan jälkeen ja illalla kerron kuulumiset tarkemmin. Jos jotain huolta raskaudessa ilmenee tai tarvitaan lisätutkimuksia tms niihin mies sitten tulee mukaan.

Meillä on vielä molemmilla niin toimiva työterveyshuolto vuositarkastuksineen ja hammaslääkäripalveluineen, niin siksikään ei miehen neuvolakäyntejä katsota tarpeellisiksi.

Viime raskaudessa mies oli mukana joka neuvolakäynnillä ja tarkastuksissa jne :) nyt on jättänyt neuvoloita välistä, tosin viimeeks oli ja ens kerralla kai tulee. Ultrissa on ollut mukana.. Kyllä kaikki tähänastiset neuvolantädit on ottanut miehenkin hyvin huomioon. Mies taitaa olla ollut mukana myös kaikissa esikon lastenneuvoloissa.

Me ollaan hoidettu esikoisen lastenneuvolat viime vuosina vuorotellen eli se käy, kumman työaikatauluihin aika paremmin sopii. Ihan ekassa vauvaneuvolassa oltiin molemmat ja sen jälkeen minä hoidin ne äitiyslomalla ja mies taas hoitovapaan aikana, kun oli hänen vuoronsa olla esikoisen kanssa kotona.

Meillä ei oo mies ollut neuvolassa mukana, ite nään sen melko turhaksi et mies olis mukana ja sen takia pois töistä. Yleensä heti neuvolan jälkeen soitan ja kerron kuulumiset. Toki sitten ultrat ja muut tärkeämmät käynnit mies on mukana :)

Me asutaan lähellä miehen työpaikkaa ja ollaan valittu tuo klinikkakin samalta seudulta, joten minusta olisi tylsää mennä yksin, jos mies vain pääsee töistä irrottautumaan. Meille on myös kätevää, että on kahdet korvat kuulemassa, mitä lääkäri sanoo. Jos lääkärin englannin kielen taito loppuu, on puolisoni saksan osaamisesta enemmän hyötyä kuin omastani. Tähän asti mies on ollut mukana, ja lääkäri on huomioinut meidät molemmat joka kerralla. Hoitajia mies ei juurikaan tapaa muuten kuin vastaanottotiskillä, mutta hekin kyllä tuntevat miehen nimeltä ja kertovat aina, missä minä olen, jos olen tullut paikalle ennen häntä.

Mites mulla oli tänään neuvola 15+6 ja seuraava neuvola on 30.5 jolloin on 24+4 ja mulla olisi neuvola lääkäri ton toukokuun neuvola käynnistä seuraava käynti. Mä jotenkin oletin että tuo lääkäri neuvola on aikaisemmin. Vai oonko käsittänyt väärin?

Mulla ainakin oli jo lääkäri neuvola 16+3 seuraavaks on rakenneultra 26.4 sillon on 20+ ja sit sen jälkeen on "kela-neuvola" pari päivää ennen kuin se 22+0 tulee täyteen.

Mulla on viimeks ollu lääkärineuvola rv 8 :D eikä kyllä oo ollu puhetta että millon seuraava ees ois :D

Takaisin