Neuvola

Sydänkäpynen: mulla kans neuvola ihan kohta ja samat pelot. Ja mulla ihme syystä vielä :) neuvolan tätillä on sama etunimi kun mieheni hullulla exällä :D kukaan sen niminen ei voi olla mukava.Toivotaan kuitenkin, että molemmille tulee mukava täti :D

Mun neuvolantäti kuulosti taas puhelimessa melko vanhalta ja työhönsä kyllästyneeltä:inpain: Ja se meinas saada kauheet pultit siitä, kun siirsin ekaa neuvolaa viikonlopun yli työvuorojen muuttumisen takia.... Maanantaiaamulla selviää millanen täti on vastassa :cool: Alunperin mulle piti tulla oikeen symppis ja melko nuori neukkutäti, mut sil onkin potilaina nyt niin paljon odottajia, et mut siirretiin tuolle toiselle tädil... Vähän kyl jännittää kans:nailbiting:

No mulla oli ihan kiva terkka, MUTTA ens kerralla on taas joku muu kun tää terkka lähtee toisiin hommiin :(

Itse varasin neuvola-ajan heti positiivisen testin tehtyäni (joulukuun lopussa). Ajan sain helmikuun ensimmäiseen päivään ja olin tuolloin viikoilla 9+1. Sitä ennen olin käynyt muutamaa päivää ennen yksityisellä ar-ultrassa varmistuakseni ettei ole tuulimuna/kohdunulkoinen.

Neuvolalääkäri oli sitten viikoilla 9+4 eli muutamaa päivää myöhemmin ensimmäisestä neuvolakäynnistä.

Seuraava neuvola onkin sitten maaliskuun alussa.

Oli muuten ihan huikee tunne istua odottamassa neuvolassa. Kattelin iloisen hämmentyneenä ympärilleni kaikenlaisia ilmoituslappuja seinällä ja totesin että tämä on nyt totta. Minustakin tulee nyt äiti. On aivan erilaista istua siellä, kun vauva on tulossa itselleen. Useasti olin aiemmin ollut lähinnä kavereiden seurana.

Oi, mä niin muistan sen, kun oltiin esikoista odottaessa menossa ekaa kertaa neuvolaan miehen kanssa. Se kutkuttava jännityksen tunne oli aika huikee :) Nyt sama tuntuu vaan pakolliselta rutiinilta, johtuu kyllä ehkä myös siitä, että väsyttää vaan niin paljon ettei huvita innostua.. :shifty::grin

Kävin lekrussa torstaina kun piti käydä läpi lääkitystäni. Joskus siis määrätty mielialalääkitys, mutta ei enää tarpeellinen. Samalla lääkäri otti dopplerin ja etsi sydänääniä niitä kuitenkaan löytämättä. En ole huolissani koska viikkoja oli torstaina 9+0, ja lääkäri oli itse sitä mieltä ettei vielä varmaan kuulu. Parin viikon päästä jos pääsisi ultraan niin näkee varmasti :)
Seuraava neuvola vasta 30.3.
Neuvolatäti oli ihana, siirrytään kuitenkin seuraavalla kerralla samalle joka oli esikoisen aikaan meillä. Hänestä pidän kyllä myös.

Rentoreetta, mulle sanottiin viikolla 8+4, että sikiön sydän näkyy, mutta ei kuulu. Ja näin kuuluukin olla. Eli ne sydänäänet mitkä kuuluivat olivat koneen tekemiä, syke oli vauvan oma, mutta äänen teki kone. Näin minulle ainakin vankan kokemuksen ja ammattitaidon omaava gynekologi sanoi.

Joten en minäkään olisi huolissani, jos viikolla 9 ei KUULUISI sydänääniä. :)

Minulla oli tänään toinen neuvolakäynti ja terveydenhoitaja oli paaaaljon mukavampi kuin esikoisen 4-vuotisneuvolassa. Ehkä hän ei tykkää lapsista ja on odottajille paljon kivempi tai hänellä oli huono päivä viimeksi. Mutta nyt tunnuimme olevamme paljon enemmän samalla aaltopituudella ja otti tosissaan minun nämä raskauden aikaset pelkoni.

Kaikki mittaukset olivat kunnossa; pissanäyte & verenpaineet. Painoa on tullut +1kg, mutta se on sentään vähemmän kuin viime raskaudessa samassa vaiheessa. Kunhan tämä huono olo vähenee, pystyn taas tarkkailemaan enemmän syömisiäni.

Kuunneltiin sydänäänet ja hienosti löytyi ja kova jumputus kävi, kunnes vauva vaihtoi vilkkaasti paikkaa. Kovin on kuulemma liikkuvainen tyyppi. :Heartred

Seuraavaksi on lääkärineuvola 8.3 ja siitä seuraava käynti varattiin 7.4. ja sen jälkeen sitten rakenneultra.

Ja sanoi, että saan käydä välilläkin sydänääniä kuuntelemassa, jos alkaa yhtään mietityttämään.

Muokattu viimeksi:
Viveka, kuulostaapa ihanalta! Se, että tulee kuulluksi ja kohdatuksi, tekee monesta asiasta elämässä helpompaa.

Mulla eka neuvola oli tänään, meni kyllä ihan kivasti ja neukkutäti oli onneks paljon kivempi kuin puhelimessa :) Nyt odottelen, että kuinka nopeasti nt-ultra aika tulee postissa... Toivottavasti jo tällä viikolla :happy: Ja neuvolalääkäri on jo 3.3. ja siellä kuulemma on myös jotku alkeelliset uä-laitteet, et jos sais varmuuden että joku siellä kasvamassa on..

Ainoo asia, mikä oli omasta mielestäni neuvolakäynnissäni oli vähän tylsää, oli että paino noussut jo +2kg, eli painan nyt melkein saman kuin esikoisesta vähän alle puol välissä (lähtöpaino kyl myös 2kg enemmän) ... Kuinkakohan isoks tässä vielä suurenen...o_O OMG..... Nyt siis 9+0

Mulla piti olla eka neuvola viime viikon torstaina oli todella kiva herätä aikaisin pakata muksu mukaan saapua paikalle jossa mulle ilmoitetaan että mun neuvola tädin kaikki ajat on peruttu tosi kiva kun mulle ei edes ilmoitettu että on peruttu.
:sour:

Mulla oli tänään neuvola ja oikein mukava täti joskin aika hössöttäjä ja puhu ristiin rastiin sataa eri asiaa, että molempien päät oli ihan pyörällä :D

Lappuja ja lippuja vinopino huhhuh :D

Käytiin tänään neidin 1v neuvolassa, ja samalla sitten kokeiltiin kuunnella sydänääniä kun isikin oli mukana.. No eihän niitä saatu kuuluviin vaikka pari viikkoo sitten kuultiin :( ens viikolla sit se ultra..

Näin nyt nuo verikokeiden seulat ja en yhtään osaa lukea noita kyllä. Millaisia arvoja teillä on tuossa hcgbv/d kohdassa ja mitkä viitearvot siinä olisi? Oma kannasta siis katsoin ja itselläni nyt 10+6 ja oli 116 tuo arvo. Googlesta löytyy aika huonosti noita tietoja...

Niitä ei kannata alkaa yksinseen tulkitsemaan, kun ne lasketaan yks yhteen muiden arvojen kanssa. Näin mulle neuvolasta sanottiin. :)

Miten kauan teillä on erityisesti ensikertalaisilla mennyt neuvolassa? Meillä onkin varsinainen ruuhkapäivä nimittäin ensi maanantaina, kun on eka neuvola. Meitä käskettiin varata 1,5h ensikäyntiin, mutta jos koko aika menee, niin miehen täytyy ainakin lähteä aikaisemmin, kun meidän pitäsi myös ehtiä pankkiin asuntokaupoille :hilarious: tietenkään kumpaakaan aikaa ei pysty liikuttamaan edes puolta tuntia suuntaan tai toiseen :shifty:

Mulla meni ekassa neuvomassa 45min ja tuntui jo silloinkin, että aikaa oli ihan liikaa :D mullekki sanottiin tuo että menisi 1h30min mutta ei mennyt lähellekkään

Takaisin