Neuvola

Täällä eka neuvola varattu 23.pv! Sanoi, että laittaa postissa esitietolomakkeita tulemaan. Pelottaa vain kun niin pieni alue ja neuvolarakennuksessa esim mun vanhempien ja kaikkien tuttujen omalääkäri :D Yleensä kun sinne menee niin muutama tuttu löytyy eli ehkä jäädään rysänpäältä kiinni!

Mutikkakeitto, ainakin miun kotidopplerin pakkauksessa lukee että on poikkeuksellista, jos sydänäänet saa kuuluviin ennen 13. viikkoa. Oon toki itekin pohtinut, että pitäiskö kokeilla vaikka ens viikolla, kun 11. viikko alkaa, mutta en tiedä uskallanko... Pitäis osata sit pitää pää kylmänä ja olla huolehtimatta, vaikka ääniä ei sais kuuluviin, enkä tiedä pystynkö siihen... Miulla on dopplerina Angelsounds.

Mun yks tuttu aikoinaan oli oikein onnellinen dopplerista ja sit kun esitteli et kuin hällä kuuluu aina ja joka kerta ihan heti niin kävi ilmi et kuunteli omaa sykettään :) Ei tiennyt miltä vauvan syke kuullostaa niin oli omaansa luullut vauvan sykkeeks.

Eilen oli lääkärineuvolan aika. Ultratessa näkyi oikean kokoinen, varsin epätarkka möhkäle. Lääkärikin sanoi, että hänellä on huonot laitteet... Syke jyskytti onnenkyynelten arvoisesti :Heartred Muutama melko heikkolaatuinen kuva saatiin.

Lääkäri puheli ympäripyöreitä. Kuitenkin mukavinta oli, kun oli sitä mieltä, että ei hän laita perustervettä 40 v. odottajaa, vaikkakin ylipainoista, sokerirasitukseen ennen kuin raskauden puolivälissä.

Toisekseen, hän sanoi, että hän itse sai nelikymppisenä kolmantensa, ja on sitä mieltä, että se oli paras ikä saada lapsi. :happy:

Nyt aamusta viiltelee alavatsan vasenta reunaa. Pikkusen pelottaa. Oliko eilinen punttireissu liikaa...? :nailbiting:

Mullakin oli punttireissun jälkeen maha kipeenä vähän ja aattelinki että johtu tehdyistä vatsalihaksista...
Mulla olisi toi unbornheart Doppler ja meinasin ihan omaksi iloksi juuri kun siinä pystyi tallentamaan noita ääniä. Saisi mieskin joskus kuunnella kun ei tod. tule ehtimään mukaan noihin ultriin ja neuvoloihin. Ajattelin juuri itse, että en siitä alkaisi stressaantua jos en löydä kun eihän se välttämättä ees onnistu vaan ottaisi positiivisena yllätyksenä sitten :) saa nähdä onnistuuko :D

Mulla on toi sama doppler ja löysin sydänäänet 9+6 ja se oli positiivinen yllätys ku olin ajatellut etten vieläkään saa kuuluviin. Määki tallentelen niitä ääniä ja lähettelen miehelle töihin :D

Mulla oli torstaina se lääkärineuvola ja siellä se meijän villikko sätki ja heilutteli :Heartred meinas että on muutaman pöivän vanhempi mutta se selviää ens viikolla ultrassa ku siellä on kunnon laitteet. Meijän neuvolassa on hieman vanhahko laite, hyvä ettei kammesta vääntämällä käyntiin laiteta!:hilarious:

Mun pitää mennä ens viikolla labraa, mutta olikos siinä jotain paasto-ohjeita verikokeen kanssa? Tajusin just etten ainakaan saanut mitään ohjeita...

Minulla oli ohjeena 10 tuntia syömättä ja juomatta, aamulla sai ottaa lasin vettä. Oli tosi karsea yö sahara suussa.

Täh oli vai?? Miksi paasto? Mä kävin labroissa keskellä päivää, ja just vedin välipalan odotustilassa ennen kuin menin sisään.

Mulle sanottii kanssa että ei o paastoa tms et mihi aikaa vaan voi mennä :) piti vielä tarkistaa kaverilta joka kuuluu TYKS piiriin että onhan asia näin kun täällä oli ollut eri tavalla jollakulla :D

Soitinkin tuonne huslabiin vielä kun tässä on flunssa ja antibiootit lisäks, mutta sieltäkin sanottiin, ettei tarvii perussettiin paastota. Mulla vaan oli lisäks perusverenkuva, ja siihen tuo flunssa sit taas vaikuttaa ja se tyyppi selitti jotain muutakin, mutta meni vähän ohi, koska sain kamalan yskänkohtauksen :D Noh, eiköhän tästä nyt jotain labroja saada aikaseks...

Tänään käyty neuvolassa ja paljonhan siellä tuli asiaa. Niin alkoi taas tulla huono olo etten muista oikein mitään, mutta onneks kaikki on papereilla :glasses9
sokerirasitukseen tieni käy parin viikon päästä. verenpaine seurantaan. torstaina lekru mielialääkityksen vähentämistä varten. tulee ylimääräisiä ultria sun muuta sitten myhemmällä. sykettä ei kuunneltu kun en kysynyt sitä, halusin vaan nopsaa kotiin syömään :happy8

Tänään oli jännityksellä odotettu sikiöseula. Eniten jännitti lähinnä miten asia konkretisoituu kun näkee lapsen,koska on ollut vaikea uskoa että siellä joku asuu. Voimpa vaan ihmetellä teknologiaa, kuinka kaikki näkyi selkeästi ja sydän äänet kuului :) mies oli mukana ja se oli itselleni iso turva koska pelotti toki jos lapsi olisi esim kuollut tai pahasti kehityshäiriöinen. Vaikkakin ollaan toki puhuttu ettei esim.down syndrooman vuoksi abortia tehtäisi,pahat kehityshäiriöt jotka olisi varmoja olisi eri asia. Miehellä siis ex avioliitosta 4 lasta mutta nyt ensimmäinen yhteinen kanssani,meillä ikäeroa se 15v niin hän onkin jo ehtinyt ;) . Ultran mukaan olisikin 12+1 rv nyt. Kaikki oli hyvin ja siellä se ipana liikkui menemään :D noh, edelleen vaikea uskoa todeksi kun ei tunne fyysisesti tuota tyyppiä masussa. Mutta eiköhän kohta jos kaikki hyvin jatkuu ♡ seuraavaa ultraa odotellen... ja ensi viikolla neuvolaan :)

Tänään neuvolaan :nailbiting: Jännitän jo sitäkin ja pelkään että jos onkin ihan hirvee neuvolantäti. Puhelimessa kuulosti kyllä tosi mukavalta ja nuorelta...

Takaisin