Neuvola

Siis miten ihmeessä teillä voi neuvolakäyntit kestää noin kauan :eek:
Mulla eka neuvola vasta maanantaina, mutta täti entuudestaan tuttu eli tiedän jo nyt käyntien olevan taas supernopeita! En tiedä onko täällä meilläpäin yleensäkin tapana nopeat käynnit vai onko tuo meidän täti vaan poikkeuksellisen hätäinen, mutta itselläni ekassa raskaudessa joka kerta max. 10min nuo käynnit :p

Miten ihmeessä olet 10 min sieltä selvinnyt? :D Meillä siis vasta eka käynti takana, mutta kyllä siellä se 1,5 h meni helposti vaikka ei kai siinä ylimääräisiä aikailtu. Toki minut ultrattiin myös mutta ei siinä mennyt kuin 10 min. Seuraaville käynneille näkyy varanneen aikaa noin tunnin. Eka käynnillä niitä kysymyksiäkin oli niin paljon että pelkästään niihin vastaamisessa sun muissa lappujen täyttämisessä meni älyttömästi aikaa.
 
Just neuvolasta tulossa..ei saanu kuulumaan sydänääniä.. 11+1 rv..ei kuulemma paniikkia..mutta oon ihan kauhussaan.
 
Ompukka, meillä toistui sama kaava joka kerta eli painon ja verenpaineen mittaus, sydänäänten nopea kuuntelu, seuraavan ajan varaaminen ja lopuksi huolia/murheita (esikoisen odotus meni niin kivuttomasti ettei näissä ollut sen kummemmin läpikäymistä) :) Niin ja ekalla kerralla mukaan viedään kotona valmiiksi täytetty esitietolomake, josta täti vaan näppäilee tiedot koneelle enempiä höpisemättä :wink
 
eka neuvola takana, meni puoli tuntia vain :) kaikki oli kunnossa ja sovittiin ettei tarvitse tässäkään raskaudessa kovin usein siellä käydä. sydänäänet kuuluu kotona doplerilla jo, neuvolassa ei niitä kuunnella kuin lääkärikäynneillä tässä vaiheessa. varhaisultrassa nähty pieni reilu 3vk sitten ja nyt odotan vajaan kahden viikon päästä olevaa np-ultraa :Heartred
 
Minulla oli tänään sokerirasitus testi. Turhaan jännitin koko testiä. Sisko vielä aamulla laitto kauheet tsemppaus viestit kun se on niin kauheaa niinkuin jotkut foorumillaki antanu "kauhu skenaariot" kyseisestä kokeesta. Mutta mitään ongelmaa ollu. Pikkasen oli nälkä ja migreeni pukkas päälle mutta ihan iisi homma. Litku ei ollu kyl mitenkää häävin makusta mutta voishan sen uudestaankin juoda. Ainoo ongelma oli se että eilen pisteltiin jo molempiin käsiin ja tänään ne kolme. Tunnetusti itellä huonot suonet joten molemmissa käsissä yhdet suonet käytettävis niin viimine pistos oli ihan järkyttävän kipee.
Eli älkää te ens kertalaisetkaa ny ressakko sitä jos "joudutte" siihen :Heartred
 
Tänään kävin verikokeessa, ja äskön tuli vastaus: hcg 5102! Ainakin on noussu hyvin.. Maanantaina ultra :eek:
 
Meillä on eka neuvola 19.1, ja käskettiin varata 2 tuntii.. Sen verran siel kuulemma menee ekalla käynnillä, ei olla saatu mitään papereita kotiin, niin kaikki täytetään siellä. Pitäis vielä ton miehen suvun sairashistoria selvittää jotenkin.. Molemmat appivanhemmat on valitettavasti kuolleet, niin sitä kautta ei saa mitään tietoa.. :/
 
Just neuvolasta tulossa..ei saanu kuulumaan sydänääniä.. 11+1 rv..ei kuulemma paniikkia..mutta oon ihan kauhussaan.
Sama, viikkoja 10+4. Terkka ei ollut millänsäkään, kohtu oli pyöristynyt normaalisti jne. Ja miulla on taaksepäin kallellaan oleva kohtu, sekin vaikeutti kuuntelemista.

Esikoisesta äänten löytäminen oli työn ja tuskan takana vielä viikolla 14 ja senkin jälkeen niitä sai aina etsiä. Joten ei kai tässä pitäisi olla huolissaan, mutta olen kuitenkin..

Viikon päästä on ultra, tuleepahan pitkä viikko. :/
 
Mulle ei terkka sanonu mitään kun yritin kysyä onko kohtu normaalisti kasvanu..kohtua aletaan mittaamaan vasta rv 20 lähtien...ois tosiaan vähän lohduttanut jos ammatti ihmisenä ois ottanut kantaa. Tyttären raskaus neuvolassa sain ensimmäisen käynnin maininnaksi pyöristynyt kohtu.. keskiviikkona on mulla ultra, meneekö sulla perjantaille?
 
^ Jeps, perjantaille menee. Tilasin jo huolissani kotidopplerin, jos se vaikka tulisi ennen ultraa, toki sitten on mahdollisuus, että olen entistä enemmän huolissani.

Miun terkka oli tosi osaavan ja luotettavan oloinen, siksi olen huolissani. Ehkä joku vastavalmistunut ei olisi löytänyt ääniä, mutta kun hän ei löytänyt.. Äh. Yksityisellä syke näkyi ultrassa rv 6+5, mutta onhan tässä välissä voinut käydä vaikka mitä.

Tsemppiä! ♡
 
Eka neuvola takana ja tunnin verran siinä meni. Lasketuksi ajaksi anto päivää ennen mitä ite olin laskenut. Tarkentavat sitä sitten ekassa ultrassa, jos tarpeen. Nyt ekan käynnin jälkeen tän raskauden alkaa vihdoin jo itekin sisäistämään ja tajuumaan :woot::happy:
 
Eka neuvola eilen ja oli kyllä mukava neuvola neiti :-) ei mennyt kuin 30min kun olen itse myös alan ihmisiä. Suureen väsymykseenikin löytyi syy sillä hemoglobiini oli 108.. Eli rautakuuri apteekista haettava. Maanantaina sitten eka ultra :-)
 
Mitäs ekalla lekurikäynnillä muuten puuhataan? Sellainen olisi parin viikon päästä edessä. Tähän mennessä on siis ollut eka neuvolakäynti ja eilen oli ultra. Menossa 12+2.
 
Täälä oli ensimmäinen neuvola käynti viikko sitten perjantaina. Neuvola päivän aamuna heräsin kirkkaan punaiseen verenvuotoon, jota tuli reilusti.. "näinkö tässä nyt kävi, miksi juuri tänään kun on kauan odotettu neuvola ja miksi nyt kun varhais ultrassakin jo käyty viikko sitten ja kaikki oli hyvin"
Menimme joka tapauksessa neuvola ajalle, ajatuksena että jos uällä voitas tarkistaa onko keskenmeno käynnissä.
Valitettavasti lääkäri ei ollut paikalla, niin ultraa ei voitu tehdä.
Hoitajan kanssa päätimme joka tapauksessa käydä ekan neuvolakäynnin asiat läpi ja UÄ aika varattiin maanantaille..
Olin hieman pettynyt neuvola käyntiin joka kesti noin 45min. Mielestäni liian "hutasten" käytiin asiat, ekaa kertaa raskaana joten kaikki on uutta ja ihmeellistä. Toivottavasti ens kerralla saisin enemmän irti, eli pikkunen on edelleenkin kyydissä, vastasi viikkoja ja syke näkyi hienosti! :Heartred nyt viikkoja 9+4
 
Omar, ihana kuulla et pieni on matkassa edelleen :) neuvolassa kannattaa kysellä paljon jos jää epäselvää..
 
Eka neuvola takana. Jutusteltua tuli ummet ja lammet. Löydettiin oireeton virtsatulehdus sekä väsymykseen syy. Hemppa oli 111. Eli nyt pitää lisätä rautapitoista ruokavalioon. Tablettina ei suositellut näin aikaisessa vaiheessa veritulppavaaran minimoimiseksi. La siirtyi yhdellä päivällä, mut muutellaan se sit vasta ekan ultran jälkeen tuonne listaan.
 
Hyvä että syy löytyi! Onko sinulla riski saada veritulppa? Ruokavaliolla saa todella hitaasti hempan nousemaan (olisko vaikutus näkynyt kuukausien jälkeen), mutta persiljaa kannattaa syödä :) Toivottavasti väsymys hellittää kuitenkin..
 
Terveydenhoitaja vain sanoi, että raskauden alussa aloitetut rautatablettien syönti eli nopea raudan nostatus nostaa riskiä. Mulla ei ole mitään taipumuksia, eikä ole koskaan asian kanssa ollut ongelmaa. Aikeisemmat raskaudetkin menneet ihan vain ruokavalioo muuttaen.
 
Jännittää, eka neuvola on viikon kuluttua. Soitin vasta eilen aikaa sinne ja neuvolan täti oli kauhuissaan kun näin myöhään varaan aikaa (rv10). :D
 
Sipriina79, mulla oli Hb 108 ja ei edes epäillyt ettenkö voisi rautakuuria syödä.. Sanoi vaan että kauhean matala että pakko saada nousemaan kun raskauden edetessä se ei kuitenkaan pääse nousemaan vaannin vastoin.. Joten jännä juttu jos ei ole rautaa ehdottanut :O
 
Takaisin
Top