Neuvola

Mie olin viime raskaudessa melkein joka kerta sen puoltoist tuntii :D
 
Olin vaan muistelevinani että kaikki +25v sinne sokerirasitukseen laitetaan, mutta oliko hän se sitten että ensiodottajat.. Ei haittaa kyllä yhtään :p
 
Mie toivon että en joudu, mut vähän luulen et nakki napsahtaa kun bmi kuitenkin ylipainon puolella. Viimeeks ei ollu häikkää sokereissa eikä sukurasitetta. Noh sittenpähän selviää..
 
Yyyh, sokerirasitus, toivottavasti en joudu! Ainakaan ei pitäisi, ainakaan miusta täällä meilläpäin ei laiteta, jos eka raskaus oli ok eikä ole sukurasitetta. Ei siinä muuten mitään, mutta kärsin aamupahoinvoinnista niin pitkään, että sokerirasitus oli aikamoinen haaste, vaikka se olikin vasta viikolla 25 tjsp. :P

Täällä ekaan neuvolaan kehotettiin varaamaan puolitoista tuntia kun "on niin paljon läpikäytäviä asioita". En kyllä tiedä, miten niitä nyt voi tokassa raskaudessa niin paljon olla, kun olen perusterve eikä edelkisestäkään ihan valovuotta ole... Esikoisestakin olin kyllä aina etuajassa pois neuvolasta. :D
 
Via sama homma. Olin edelleen pahoinvoiva viimeeks rasituksen aikaan ja oli ihan tuskaa olla laattaamatta se 2h :x
 
Mua jännittää kans jos siihen joudun:/ en oo kyllä yhtään ylipainoinen ja viime raskaudessa tuli vaan seitsemän kiloa... Mut lapsi oli reilu 4,2 kiloa, onkohan se syy laittaa kun edellinen oli niin iso? :confused:
 
NeitiS eikös 4,2 oo vielä ihan normaalin rajoissa :) en oo kyllä kuullut et aiemman ison vauvan takia ois joutunu rasitukseen..
 
Tsempit kaikille, jotka sokerirasitukseen joutuu. Itse olen kerran ollut moisessa. Ajattelin kertoa omat kokemukseni, jotta ensikertalaiset ei ihan liikoja pelkäisi. Ei se meinaan minun kokemuksellani ihan järkyttävää ollut. Eihän se kiva ollu siellä istuskella ja odotella niitä verikokeita, mutta lehtiä lueskellessa pysyi ajatukset pois nälästä ja aikakin kulki suht sukkelaan. Se litku ei mitään kaikkein herkullisinta ollu, mutta ei se nyt niin hirveen haastavaa ollu sitä hörppästä. Siinä vaiheessa oli jo niin jäätävä nälkä, että teki vaan hyvää saada edes jotain vatsaan. Mulla oli jotain purtavaa mukana, jota sain heti verikokeiden jälkeen heitettyä suuhun.
 
Mä oon aika pieni kokoinen niin mulle reilu 4,2 oli liian iso:grin poika oli pitkään jumissa ja lopuksi murtui solisluu että sieltä ulos saatiin ja sen jälkeen heti lääkäreiden käsittelyyn kun oli eloton... Että pienenpää toivon seuraavasta:happy: mutta joo toivotaan etten siihen joudu, enpä oo kuullut että kukaan oisi kokemusta kehunut:grin
 
Mun makuuni sokerirasitus oli lähinnä tylsää, ei siinä muuten mitään pahaa ollu :D
 
Ilman pahoinvointia se ois ehkä ollutkin lähinnä tylsää :D
 
Voin kyl kuvitella, miten ilkeetä se sokerirasitus voi olla pahoinvoinnin kera. Sillon ku ite olin siihen menossa ekaa kertaa, niin jännitin sitä litkun juomista hirveesti ku oli niin paljon kauhukertomuksia miten pahaa se on. Olihan se vähän äklömakeeta, mut siinä nälässä sen otti ihan mielellään.
 
ellinorsu, kiva että sait neuvolan siihen samaan päivään, niin menee aika joutusammin :)
 
Höh! Kävin tänään np-ultraa varten verikokeissa ja labra täti passitti huomiseksi minut sokerirasitukseen. Outoa vasta 10+6 viikko menossa eikä ekassa raskaudessakaan multa ees otettu koko sokerirasitus testiä. Tosin ekan raskauden aikana olin eri paikkakunnalla. Mutta silti. En tykkää yhtään niistä piikeistä! Kaiken kivun kestän mutten piikkejä. :banghead:
 
Mulla oli tänään ensimmäinen neuvola ja vajaa pari tuntia siellä vierähti, vaikka onkin jo tuttua hommaa. Huomenna eka ultra muakaan ei jostain syystä laitettu sokerirasitukseen vaikkakin iän puolesta olis kaiketi pitänyt..?
 
Apuva...asutaan pienellä paikkakunnalla ja neuvolantäti on varppina valeneuvolatäti... pe soitin tk 6 vk kestäneestä hirmu yskästäni..ohjeistivat soittaan neuvolaan. Ma sain soittotunnilla kiinni...kerroin tosiaan yskän kestosta ja nielussa huopaavasta limasta. Ja supistuksista rasituksessa. Ohjeet: käy saunassa ja höyryhengitä ja juo vettä supisteluun. Ei osannu sanoa voinko ottaa panadolhottia..tuumas että pelkkää panadolia ja apteekista raskaus aikana käytettävä yskänlääkekkin resilar tuntui ettei kannata...apua..mun neuvolatäti on joko nukkunu tunnilla tai jotain...
 
Siis miten ihmeessä teillä voi neuvolakäyntit kestää noin kauan :eek:
Mulla eka neuvola vasta maanantaina, mutta täti entuudestaan tuttu eli tiedän jo nyt käyntien olevan taas supernopeita! En tiedä onko täällä meilläpäin yleensäkin tapana nopeat käynnit vai onko tuo meidän täti vaan poikkeuksellisen hätäinen, mutta itselläni ekassa raskaudessa joka kerta max. 10min nuo käynnit :p
 
Mulla suurin osa ajasta meni siihen, että neuvolantäti kirjas asioita koneelle joka toimi superhitaasti :D Eli siksi siinä meni reilu tunti. :wink Ja kun se oli sijainen niin välillä se sitten etti jotain tiettyä paperia kaapeista...
 
Takaisin
Top