Neuvola

Kävin tänää neuvolassa ja otettii se sterptokokki mikälie :D se ei ollu kyllä kiva kokemus :/
Ultralla ei meinannu saaha päätä mitattua ku on jo nyt niin allaalla :confused: meinaakohan se että vois synnytys olla lähelläki? Nyt rv 36+3.
Ei meinaa, mulla esikoinen kiinnittyi lantioon rv37 ja syntyi 41+3 :)
 
Onko muille sanottu et ois paikat ruvennu kypsyy? Mulle on tehty sisätutkimus viimeks joskus 13-14 viikolla lääkärineuvolassa. tänää sitte ku käytiin sektiopäivä lyömässä lukkoon nii lääkäri totes et on lapsivesi vähissä ja otettii testi et onko tihkunu ku sitä epäilin. No testi näytti negaa, mutta testiä otettaessa lääkäri tuumas että oon jo sormelle auki. Sektio on kaks päivää ennen la:ta ja lääkäri meinas etten välttämättä pysy yhtenä kappaleena sinne asti... nyt saa jänskättää jos lähteeki käyntii ennen tota sektiota...
 
Mulla oli 35+1 lääkärikäynti, eli pari vk sitte, ja oli pehmentyny, lyhentyny kanava ja sormelle ulkoreuna auki.
Toivotaan ettei sinulla Anskimanski käynnisty ittekseen ennen sektioaikaa. :)
 
Mulla nyt 38+0 ja kolme viikkoa ainakin ollut sormelle auki vauvan päähän asti.. kaksi kertaa jo käynnistystä lykätty eteenpäin mutta nyt olisi ens maanantaille oikeasti käynnistys edessä.. sen verran vaan tietty pelottaa kun eilisessä sisätutkimuksessa oli kanavaa enää vajaa pari senttiä että selviänköhän sinne asti vai alkaako nää supistukset pahentumaan ja syntyy ennen maanantaita mut eikai sille sit mitään voi :-D aika myöhäiselle kyllä Anskimanski sinun sektion jättävät..
 
Kypsymisestä en osaa sanoa, nyt viikkoja 34+3, ei juurikaan supistuksia, enkä itse ole uskaltanut alkaa tunnustelemaan. En tiedä, voisiko tuosta itse selkoa edes saada... Lääkärineuvola ja synnytystapa-arviointi tulee olemaan ilmeisesti muutaman viikon päästä, jolloin tuota kypsymistäkin ilmeisesti tarkastellaan.

Entä millaisessa tarjonnassa teidän bebet majailevat? Mulla on liikkeet tuntuneet suurimmaksi osaksi sivuilla, ja kuukausi sitten neuvolassa todettiin, että vauva pötköttelee puhtaasti poikittain makuuasennossa. Itse en tajunnut tässä mitään outoa, mutta th vinkkasi, että niinhän se ei tietenkään mahdu syntymään, eli tilannetta pitää tarkkailla. Viime viikolla kaveri köllötteli jo vähän paremmassa asennossa, viistosti pää vasemmalla alhaalla, jalat oikealla ylhäällä. Omina havaintoinani kyllä edelleen huomaan, että asento vaihtelee vain tuon viiston ja poikkitarjonnan välillä. :sad001 Tarpeen mukaan yritetään kyllä tehdä ulkokäännöstä, mutta kun sekään ei läheskään aina ilmeisesti onnistu, niin kovasti toivon että bebe jo siirtyisi perinteiseen tarjontaan. Sektiovaihtoehtoon en ole yhtään henkisesti varautunut, mutta ensisynnyttäjänä ei oikein tunnu kivalta ajatus viistovauvankaan alakautta ulos yrittämisestä. Toisaalta poikkitila olisi ainakin selkeä, kun sektio olisi ainoa vaihtoehto. :wideyed:
 
Mulla nyt 38+0 ja kolme viikkoa ainakin ollut sormelle auki vauvan päähän asti.. kaksi kertaa jo käynnistystä lykätty eteenpäin mutta nyt olisi ens maanantaille oikeasti käynnistys edessä.. sen verran vaan tietty pelottaa kun eilisessä sisätutkimuksessa oli kanavaa enää vajaa pari senttiä että selviänköhän sinne asti vai alkaako nää supistukset pahentumaan ja syntyy ennen maanantaita mut eikai sille sit mitään voi :-D aika myöhäiselle kyllä Anskimanski sinun sektion jättävät..

Oliko niin, että synnytät OYSisa? :) saa nähä pittääkö meijänki maanantaina jäähä sinne käynnistykseen.
 
Suviiit, joo Oysissa synnytän. Olisipa kiva sattuma, jos nyt sinne asti vauva vielä pysyy masussa :-)
 
Kalevi, itselläni vauva pyörähteli perätilan ja raivotarjonnan välillä tuonne rv 36+1 asti, muistaakseni. Sitten yhtäkkiä loppuikin tila kesken pyörimiselle ja hän asettui pää alaspäin selkä oikeaa kylkeäni kohti ja jalat vasemmalla ylhäällä ja on siinä asennossa uskollisesti pysynyt. Joten toivotaan, että sullakin kävisi niin, että vauva asettuisi vielä tässä ennen rv 36+0 raivotarjontaan.

Rv 38+2
 
Kiitos rohkaisusta, JN89, ja toivottavasti sullakin pysyy loppuajan rt:ssa! :)
 
Muokattu viimeksi:
Kalevi mä kyllä uskon, että nyt on asentonsa ottanut, sen verran hyvin on laskeutunut. Ja vatsakin on sen verran pinkeä, ettei tuota yksiötä enää laajenneta kääntymisiin :)
 
Takaisin
Top