Neuvola

Mulla oli just neuvolalääkäri ja ei siellä kyllä mitään sisä- tai muitakaan tutkimuksia tehty. Sydänäänet kuunneltiin ja siinä se. Ihan turha käynti, en saanut edes kysymyksiini vastauksia o_O
 
Bello, mitä kysymyksiä sulla oli mihin ei vastattu?
Aika omituista tuo että toisaalla tehdään sisätsekkaus ja toisaalla taas ei. Itsellä lääkärineuvolassa se tehtiin.
 
Bello, mitä kysymyksiä sulla oli mihin ei vastattu?
Aika omituista tuo että toisaalla tehdään sisätsekkaus ja toisaalla taas ei. Itsellä lääkärineuvolassa se tehtiin.
Mulla oli huolia ja olisin halunnut lähetettä tiettyjen veriarvojen tsekkauksiin. Ei suostunut lähettämään ja muutenkin tuli sellainen olo, että vain mahdollisimman pian olisi halunnut mut ovesta ulos.
 
Joo ihan sairaan ankeeta :sad001 Tätä nämä julkisen sektorin leikkaukset varmaan teettävät, lähetteitä ei lähetetä ja potilaita käsitellään kuin liukuhihnalla. Mä menen asioineni sitten työterveyteen, mutta eihän sen näin pitäisi mennä.
 
Neuvolalääkärillä käyty. Rv 28+0. Sisätutkimus tehtiin ja kohdun suu pehmeä, mutta kiinni. Ei mitään erityistä huolen aihetta vaikka sf- mitta oli tippunut alakäyrille (23cm) ja sitä nyt sitten seuraillaan neuvolassa.
 
Täälläkin neuvolalääkäri ollut tänään, 25+4. Ensimmäinen ja viimeinen sanoi, että jatkossa on sitten ihan perusneuvola. Vaikka aikaisemmin täälläkin ollut toinen lääkärikäynti vielä 35 viikon tietämillä.

Mut ultralla tarkasti lapsiveden määrän ja vauvan suunnan, raivotarjonnassa on, jei. Sf-mitta oli 22, mutta eka kerta kun mitattiin joten ei tietoa miten kehittyy tuosta vielä.
 
Mä en kyllä tajua miksi meidän kunnassa oli tuo lääkärineuvola niin aikaisin, viikolla 18. Eihän siellä edes mitattu sf-mittaa tai tehty muutakaan järkevää. Ei silloin edes tajunnut mitään kysellä, nyt ois vaikka mitä kysyttävää lääkäriltä.

24+6
 
Bello, mä olin rv 14 lääkärissä... Eipä siellä tosiaan mitään muuta tehty kuin kuunneltiin sydänäänet joita ei kuulunut vielä, joten ultrattiin nopeasti että vauva on vielä matkassa. Toivottavasti on jossain vaiheessa vielä toinen lääkärikäynti. Olisi kiva kuulla terkkarin lisäksi lääkärin kommentit näihin vaivoihin yms...
 
Mä en kyllä tajua miksi meidän kunnassa oli tuo lääkärineuvola niin aikaisin, viikolla 18. Eihän siellä edes mitattu sf-mittaa tai tehty muutakaan järkevää. Ei silloin edes tajunnut mitään kysellä, nyt ois vaikka mitä kysyttävää lääkäriltä.

24+6

No niinpä! Mulla oli kans ihan turha koko lääkärineuvola siinä vaiheessa ja olisin paljon mieluummin käynyt joskus näillä paikkeilla, kun ei ole oikein mitään muita käyntejä ja vois jo kattoa sf-mittaa yms. Viimeks neuvolassa just marmatettiin terkan kanssa, miten typerä tää käytäntö on.
 
Ei siellä lääkärineuvolassa todellakaan ultrattu... ei edes ultraa ollut, sydänäänet kuunneltiin vaan. Turha käynti jos mikä, varsinkin kun lääkäri halus musta vaan eroon niin pian kuin mahdollista.
 
Mulla oli kans lekuri 14+1 ja eihän siellä käyty kuin kääntymässä. Neuvolatäti kyllä sanoi jokunen käynti sitten, että loppuvaiheessa on lekurikerta vielä. Taisi mainita sen, kun kyselin että missä vaiheessa arvioidaan syntymäpainoa...
 
Mulla oli kyllä aika kattava neuvola lääkärin käynti. Teki sisätutkimuksrn, mittas ultralla kohdun kaulan ja ultrasi vielä vauvankin ja tarkisti onko kaikki ok. Sf mitan otti ja viel teki lähetteet näytteisiin ku on ollu supistuksia. Ihmeellistä miten näissä on näinkin eroja. Luulisi että heilläkin ois tietty protokolla jonka mukaan toimitaan..
 
Mulla oli kyllä aika kattava neuvola lääkärin käynti. Teki sisätutkimuksrn, mittas ultralla kohdun kaulan ja ultrasi vielä vauvankin ja tarkisti onko kaikki ok. Sf mitan otti ja viel teki lähetteet näytteisiin ku on ollu supistuksia. Ihmeellistä miten näissä on näinkin eroja. Luulisi että heilläkin ois tietty protokolla jonka mukaan toimitaan..

Täällä kun tuota ultraa ei ole käytettävissä neuvolassa, niin eipä siinä lääkäri ihan noin laajaa tarkastusta oikein voi tehdä. :wink
 
Mulla oli neuvolalääkäri viikolla 19. Teki kyllä sisätutkimuksen (jossa katsoi kohdunkaulan tilan), mittasi sf-mitan ja verenpaineen ja kuunteli sikiön sydänäänet. Lisäksi kysyi pari kysymystä ja sit olin jo ovesta ulkona, about noin 10 min siitä ku olin menny huoneeseen sisään. Eli teki kyllä noi tarvittavat tutkimukset mut ihan minimin ja supertehokkuudella! Jotain kun yritin kysellä tuli mullekin olo että ei ees oikeen kuunnellu vaan halus musta vain mahdollisimman nopeesti eroon. Sinänsä hassua, kun olin siellä etuajassa, ja olin siis ulkona huoneesta 3 min sen jälkeen kun mun ajan vasta olis pitäny alkaa :P
 
Kahesti oon käyny neuvolalääkärillä ylimääräsenä supistelun takia. Täälläkään ei oo ultraa, niin pikanen sisätutkimus ja sydänäänien kuuntelu. En siis mitenkään erityisesti odota tuota rv28 neuvolalääkäriä, sama homma varmaan..
 
Pöh, olipas se neuvolalääkärikäynti.. kyseltiin miten menny, kuunneltiin sydänäänet ja varoteltiin tulevasta mahollisesta II-tyypin diabeteksestä. o_O ei tehty sisätutkimuksia, kun ei kuulemma tartte tehä ku ei oo ollu supistuksia ja papa otettu 2014. Onneksi neuvolakäyntejä on tiheään, nytki sain uuden ajan jo parin viikon päähän
 
Kävin tänää neuvolassa ja otettii se sterptokokki mikälie :D se ei ollu kyllä kiva kokemus :/
Ultralla ei meinannu saaha päätä mitattua ku on jo nyt niin allaalla :confused: meinaakohan se että vois synnytys olla lähelläki? Nyt rv 36+3.
 
Täällä edelliset pari ultraa (viikon välein) on ollut vaikea mitata pään virtauksia kun on ollut tosi alhaalla muttei vielä kiinnittynyt.. pään koon mittaaminenkin on ollut aika tarkkaa koska pienikin heitto tuo painoarvioon jopa satoja grammoja suuntaan tai toiseen..
 
Takaisin
Top