Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Missä sulla otettiin se, labrassa vai jossain vastaanotolla? Ja oliko osa jotain muita tutkimuksia vai erikseen toi?Mullakin otettiin (pääkaupunkiseudulla) Rv 36 vkolla toi streptokokki näyte ja oli positiivinen, ja sit vaan sanottiin että laitetaan se antibiotti ennen kun vauva syntyy. Mut ei kyllä kukaan oo sanonut et uusiks pitäs viellä synnärillä ottaa tai ettei olis sama tulos voimassa sillon.
Mulla oli kyllä esikoisen aikaan tuo myöskin, ja kun siitä sanoin ennen kun toi nyt pari vkoa sit otettiin, niin sanottiin et vaik ois kerran positiivinen niin ei välttämättä seuraavaks ole. Et mene sit ja tiedä näistä, en mäkään huvikseen mitään antibioottia haluais, mut ei kukaan oo sanonut että onko kumpi isompi riski vauvalle, ns.turhaa antibiotti (jos lievä streptokokki) vai suuri tartunta riski.
On kyllä kumma miten eri käytäntöjä kaikissa jutuissa ympäri Suomea.
Ok, no meillä ei tosiaan lääkärikäynnillä ultrata ja muutenkaan ei oikein käynnistä hyötynyt eli ei puhuttu tuostakaan mitään...Otettiin siis samalla kertaa kun oli Rv 36 lääkärineuvola ja katsottiin ultralla onko jo kääntynyt (oli) ja sit myös tuo steptokokki näyte. Parin päivän päästä tuli tulokset ja oli positiivinen ja sit viime kerral ku oli neuvola niin sanoi että antibiotti tulee sit laittaa. Mut onks se nyt niin että pitäis mennä "suht aikasin" sinne sairaalaan, eikä liikaa vetkutella himas kun alkaa kunnolla tapahtuun et ne kerkiää sen sit laittaa? Vai onkohan sil väliä? Ku mielummin kärvistelen sit kotona niin kauan kun vaan pystyn/uskallan, ennen kun menisin sairaalaan.
Mulla oli tänään neuvolaläkäri rv 35+3 ja oli kyllä niin pikanen käynti et tuntu et ei tutkinu ollenkaan. Vauvan sydämen sykkeen mittas ehkä pari sekuntia, tulos 144. Lapsiveden määrä ei mun mielestä kokeillut ollenkaan mut kirjoitti korttiin et normaali. Sf mittaa ei ottanut. Totes vaan et vauva on pää alaspäin mut ei kokeillut onko kiinnittynyt. Gynekologisen tutkimuksen teki niin nopeesti et epäilin kävikö se siä ollenkaan, korttiin kuitenkin merkkas et kohdun suu kiinteä ja kohdunkaulan pituus 3cm. Tuntu et heitti se ihan hatusta. Ed kerralla rv30+2 lääkäri sano et multa on vaikee tunnustella kohdunkaulan pituutta kun on niin takana. Silloin kohdun suu oli pehmeä. Kirvelyn takia sain nyt kuitenkin lähetteet virtsatestiin, sieniviljelyyn ja bakteeriviljelyyn. Streptokokista ei oo täällä puhuttu mitään missään vaiheessa (helsinki). Harkkasupistuksia ja kivuliaita supistuksia mulla on ollut nyt kuusi viikkoa mutta niihin se ei kommentoinut muuta kun et jos on säännöllisiä niin sit pitää ottaa yhteyttä. Jäi kyllä huono maku tosta käynnistä.
Ja siihen ei kommentoinut mitään kun sanoin että jotain nestettä tuli housuista läpi sunnuntaina. Vetistä valkovuotoa/ lapsivettä?