Neuvola, ultrat ym.

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Onneli84
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Nyt ois rv 37+1 ja pe neuvola. Viikon päästä eli 38+1 olis äitipolilla kasvukontrolli ja todennäköisesti varataan aika käynnistykseen viimeistään la eli 3.5. Ellei sitte jo aijemmin...?! Vauva kasvaa siis lähempänä -1käyrää kuin nollaa, siksi kobtrollointi ja käynnistys viim. la.
Neuvolakäynti on tod näk tällä erää viiminen ellei sitte rv39 tuu käyntiä mutta en aijo samalla viikolla äitipolilla ja neuvolassa käydä. Ihan vaan siks kun tuo neuvolahomma turhauttaa todella tällähetkellä mulla tulee pe olemaan jo neljäs eri terkkari plus kääkärineuvoloiden yhteydessä toisessa neuvolassa ollut viides henkilö vastaanottamassa. Ei mitään järkeä!!
 
Neuvolassa jälleen käyty, on niit kyl harvassa nykyään. Ei sillä että siel rampata haluisin kun kaikki ollu mallillaan. Nyt siis 36+5. Painoo tullu plussauksesta 7kg eli ihan normaalin rajoissa mennään. Silti hirvittää ku viikko tasolla nousua oli noin 600g....toivotaan ettei jatku samaa tahtia!! Sf mitta oli 33cm, eli käyrillä kivasti. Pissa puhdas ja rr lähes samalla tasolla ku tähänkin asti:gen014.

Vauva edelleen korkeella ja pää liikkuvana. Ei siis tietookaan, että ois joskus pois tulossa. Mua ei yhtään haittais vaikka laskeutuis ees alemmas, välillä ois kiva hengittää:laughing014.

Mites teidän muiden hb ollu näil viikoil? Mulla pysyny samana useemman viikon, eli 115. En oo rautaa syöny eikä sitä nytkään käsketty aloittaa. Mietin silti jos alkas ees joka toinen päivä ottamaan vähän tankkausta ettei sit ihan romaha arvot ku synnytykses kuiten tulee verenhukkaa.
 
Mulla oli viimeksi neuvolassa hb 114 ja th sanoi, että jos ei ole noussut seuraavaan käyntiin mennessä (joka on siis viikon päästä ja silloin on rv 34+6) niin sitten pitää alkaa syömään rautalisää. Aika erikoista kuinka tässäkin asiassa ollaan eri paikoissa niin eri linjoila... :rolleyes:
 
Mulla oli 6 viikkoa sitten hb 110 ja siitä lähtien syönyt rautaa. Nyt oli 104, ei kovin hyvin näytä imeytyvän. Käyn joku päivä ihan labrassa vielä varmistukseksi. Nyt viikkoja 33+4.
 
Mulla on hb ollut koko raskauden 130. Sanoi 4vk sitten, että mulla ei tule edes laskemaan, kun sama ollut kokoajan. Ensi viikolla nlalääkäri, pyydän silti että katsotaan hb. Pyysin viimeksikin, vaikka ei olisi tarvinnut, kun tiesi että ei se ole laskenut. :D eikä ollutkaan.
 
Multa on mitattu hb tasan kaks kertaa koko raskauden aikana, joista jälkimmäinen koska itse pyysin.. Siitä onkin nyt sitten jo useampi kk aikaa, sillon oli 126. Nyt seuraavan kerran mitataan 36+ kun pitää käydä muutkin verikokeet antamassa. Ja siis neuvolassa eivät mittaa vaan pitää erikseen mennä labraan käsivarresta otattamaan kokeet, vaikka mitattais pelkkä hemppa.. Ihme systeemi täällä..
 
naisen "normaalitila" hb viitearvot ovat 117->134(alaviite ainakin oikea, yläviite saattaa vähä mennä vierestä. Onkohan sitten että kokeneet terkat tietää että jos hb tuon tyyliin 114-115 niin se on hyvä raskaanaolevalle. tiedä häntä. mulla kyllä tuntuu jo tuo 116..
 
Oi kun oli ekaa kertaa ihana neuvola käynti, ja neuvolan täti (sijainen)!! Hän oli niin rento painon nousun suhteenkin, ja sanoi vaan että "älä oo niin ankara itelles vaik painoa on tullutkin (nyt 22kg), sä olet raskaana ja sillon kuulukin kertyä painoa, ja varmasti lähtee nuokin kilot nopeasti pois" :happy: Siis jos ois joka kerta tää terkka, niin mähän olisin sinne monossa vaikka joka päivä jutteleen :grin Nyt seuraava aika on viikon päästä, jos ei oo ennen sitä jo syntynyt:p
 
Olikos se muuten niin että sormenpäästä mitattu hb näyttää korkeempaa lukemaa kuin ihan verokokeella mitattu? Kuinkahan iso heitto siin voi olla? Mulla sormesta siis toi 115....paljonkohan se oiskaan verikokeena otettuna :rolleyes:.
 
Tänään neuvolalääkäri ja oli kyllä aika turha keikka. Ei kysynyt muuta kuin, että miten voin, ja sit loput kerroin itse, koska oletin, että ehkä kiinnostaa. Ei ollut varma miten päin vauva on. Veikkasi, että pää alaspäin, mutta ei siis ollut varma. Ei kommentoinut yhtään mitään, sf-mitta sama kuin 2 vkoa sitten neuvolassa, et nyt varmaan taas keskikäyrän alapuolella, mutta ei tosiaan mitään sanaa siitä. Sydänääniä ei musta kuunnellut kunnolla, et totes jossain vaiheessa, että "no, tää riittää". Vauvan syke oli 175, PALJON korkeampi kuin ns normaalisti. Tosin aiemmin ei oo liikkunut, nyt liikkui ja oli hikka, mut silti. Kohdunkaulaa ilmeisesti 2cm, on vielä kiinni.

No, onneks on terkka parin viikon päästä, hänkin uusi, mutta toiv. olis hyvä.
 
Katzz: se voi heittää suuntaan tai toiseen se hb hieman. Mut ei sillä niin suurta eroa yleensä ole, että sillä ois merkitystä. Tietty se ei oo niin luotettava kun suonesta otettu. Oiskohan mulla viimeksi sormesta otettu 120 ja suonesta 121.
 
Täälläkin tänään neuvolakäynti takana. Paino oli tippunut kilon :confused: (jippiiii!!!:woot:). Hb oli noussut 108 --> 119!! (jippii siitäkin). Se on toiseksi paras arvo koko raskauden aikana (paras oli ihan ekalla neuvolakäynnillä).

Vauvan sydänäänet ennallaan.
Hän on edelleen pää alaspäin ja vähän alempana kuin ennen, mutta ei ole kyllä vieläkään telakoitunut, pöh. :rolleyes: Sf-mittakin on nyt pysynyt kiltisti keskikäyrällä.

Seuraava neuvola varattiin rv39+3... Voi ku ei tarttis enää sinne mennä... :grin
 
nonneh kotona jälleen :) ei tänään alettu vauvan kasvukontrollissa/sy.tapa-arviossa käynnistää. Lääkäri sanoi ettei mikään hengenhätä niin sain valita ensiviikolta itse käynnistyspäivän, eli keskiviikko-aamuna sitten käynnistykseen. 5-vuotiaalla kauan odotettu säbä-turnaus sillon aaamusta mutta kun sanoin että äitin pitää mennä vauvaa synnyttää ja isi tulee vaan turnaukseen niin toinen alko lässyttää et ihana vauva sitten syntyy(sellasella aikuisten lässytysäänellä :D <3 ), ei onneksi harmita toista vaikka onkin tärkeä peli silloin! Vauva kasvanut tosiaan samoilla käyrillä kuin viimeksi (ja aikalailla niinkuin aikaisemminkin), tällä hetkellä pään koko vastaa rv 40+6 (nyt rv 37+1). Kyllä supistelee kipeästi(yöllä,aamulla,päivällä mutta ei säännöllisesti), että saa nähä miten viikonloppu sujuu. Kohdunkaula lyhentynyt 2vkoa sitten tutkitusta 1cm:(siis 4->3) ja sormelle auki, sanoi tarkoituksella tutkivansa kovakouraisesti että tapahtuu kehitystä. EI ole sitten käynnistys niin pitkäveteinen ku vähän jos olis jo kehitystä luontasesti tapahtunut..
 
neuvolapäivä täällä myöskin. proteiinit ihan hintsusti plussalla, mutta nippanappa niinkuin pari kertaa aikaisemminkin, eli ei mitään huolta sillä saralla kuitenkaan. Verenpaineet ok, alapaine vähän lähteny nouseen, mutta ei huolta myöskään tästä. hb viikontakaisesta noussut 112->118, en usko että rauta on voinu viikossa nostaa mutta pääasia että on noussu, synnytyksessä kuitenki väkisinki laskee jonkuverran... sykkeet ja liikkeet vauvalla niinku pitää ja edelleen hengaa pää alaspäin. korkealla ja liikuu vielä lantiossa, eli ei oo kiinnittynyt. rv 37+3 nyt ja seukki neuvola rv 39+1, josko ei tarttis kuitenkaan sitte enää mennä...?! toive ois kyllä semmonen mutta jännä nähdä milloin alkaa rytistä :)
 
Huomena viimeinen neuvola ja toivon, että hemoglobiini olis noussu ja reilusti viime käynnistä. Sais olla hyvällä tasolla ennen sektiota.
 
Tänään oli äpkkl kontrolli. Rv 36+4. Supistukset vähän avanneet paikkoja mutta kanavaa edelleen jäljellä. Kaverit jo melkein 3kg, hengitysharjoituksia tekivät ja kaikki heillä ok. Sisätutkimus tehtiin hieman kovemmin jotta mahdollisesti saataisiin jotain tapahtumaan. Jos eivät ymmärrä lähteä syntymään niin 29pv puhkaistaan kalvot, silloin 38+1. Mahtavaa kun on pv mitä odottaakin olot alkaa olee varsin huonot:/
 
Ihana että sun tuplat on molemmat kasvanut noin hyvin ja tasasesti :) Ja tsemppiä loppu viikkoihin, voin niin kuvitella kuinka tukala olo alkaa oleen, kun itelläkin on vaikka on vaan yks bebe tulossa :p
 
  • Tykkään
Reaktiot: is
Joo, lääkärikin tänään sanoi että tää mun raskaus on mennyt niin hyvin kun voi, toivottavasti nyt sujuis loppuunasti hyvin ja luonnollisesti niin olisin ikionnellinen. Tää kuitenkin hyvin suurella todennäköisyydellä on mun viiminen raskaus niin olisi kiva jos tällä kertaa ei tarvisi käynnistää vaan sais olla kotona ihan loppuun asti. Saa nähdä:)
 
Takaisin
Top