Neuvola, ultrat ym.

Ei ollu vauva mukana. Ä-polilla kun ei saa lapsia viedä tutkimushuoneisiin ollenkaan. Isän kanssa pärjäsivät hienosti kotona.
 
Vauva oli tutkimuksen ajan isänsä kanssa hoitamassa asioita (=nukkumassa autossa ja kopassa). Ei kysytty painoa, hemoglobiinia tms. mutta lääkäri kysyi ehkäisystä, synnytyksestä ja yleisestä voinnista. Hän teki lisäksi sisätutkimuksen ja paineli kohdun.
 
Mulla oli tänään jälkitarkastus ja samalla vauvan lääkäri, eli vauva oli mukana ja samoin mies, että sai huolehtii pojasta mun tarkastuksen ajan. Se tosiaan kesti vaan muutaman minuutin, nopee sisätutkimus ja kohdun painelu.
En saanu apua mun jalkaongelmaan (ehkä hermopinne). Sano vaan et jos ei ala toimii ajan kanssa, niin terveyskeskuksen kautta vois päästä fysioterapiaan... en siis saanu lähetettä.
Minipillerit sain, se 3kk alotuspaketti. Reseptin se unohti kirjottaa, ite tajusin sen vasta nyt. Mut saa nähä alotanko noita nyt ollenkaan... mietinnässä vielä.
 
Mulla tänään lääkäri, meni miltei 50 minsaa. Käytin tilaisuuden hyväksi ja kysyin kaikesta mahdollisesta, koska lääkäri vaikutti skarpilta ja perehtyneeltä jälkitarkastusasioihin. :cool: Sisätutkimuksessa kaikki ok, mies seikkaili vauvan kanssa ympäri meidän asuinpaikkaa, onneksi vauva oli nukkunut. Se vaan, että kotona huomasin, että jälkitarkastustodistuksessa ei ole merkintää siitä jälkitarkastuksesta...oli unohtanut just siihen kohtaan laittaa päivämäärän. Kirjoitin sen nyt itse, toivottavasti kelpaa Kelalle. On siinä kuitenkin itse paperissa tän päivän päivämäärä ja lääkärin tiedot.

Hienhajusta sanoi, että johtuu hormonaalisesta epätasapainosta, vähän kuin murrosikäisille käy, että sen pitäis tasaantua, kun munasarjat alkaa taas toimia. Ehkäisystä oli taas puhetta, mutta onneksi ei alkanut jankuttaa, kun sanoin, että kondomilla mennään ja faktat hallussa. :happy: Vatsaa varten ostin apteekista kuitulisää ja sanoi, että ummetus voi johtua siitä, että juon liian vähän, vaikka sanoin juovani aika paljon. Mut sanoi, että imettäessä pitää juoda TOSI paljon, koska maito vie niin suuren osan, ja tietty nyt lämpimällä nesteen tarve on muutenkin suurempi. Että pitää lisätä tuotakin. Mun verenpaine oli ihan supermatala tänään, siis matalampi kuin raskausaikana, mutta nyt on heittänyt kyllä päästäkin niin, että epäilin, että olis. Piti vaan mitata moneen kertaan, koska arvot niin pieniä, että mietin onko mittari rikki. :grin No, vielä 2-3 viikkoa sitten oli korkeahkoja, että ihan hyvä, jos ovat tulleet alas.
 
Toi hikoilu on kyllä yks riesa... Ei se mitään, et hikoilee kun imettää, mutta kun dödö ei auta hajuun :sad001 Nytkin taitaa olla neljä erilaista dödöä kokeilussa. Onneks hiki ei koko ajan haise, välillä vaan loppuu selkeesti tehot dödöistä.
 
Mikähän on sitten tarpeeks suuri vesimäärä juotavaks? Tai nestemäärä ylipäätään. Mää juon 3l vettä päivässä, en mitään mmuuta lisäks.
 
Takaisin
Top