Radi-kontrolli takana. Ihan tavallinen käynti, vaikka jotenkin jäi tympeä fiilis siitä.
Mulla on ainoana ongelmana tosiaan paastoarvo, joka on "aina" ollut koholla ihan ilman raskauksiakin. Nyt otan tablettilääkettä ja iltaisin pitkävaikutteisen insuliinipistoksen, jonka annostusta on pikkuhiljaa nosteltu. Paastot ovat olleet sellaista 5,5-6,3, joka on siis huomattavasti parempi mitä se olisi ilman lääkkeitä tai mitä se ylipäätään on koskaan lähivuosina ollut. Syön säännöllisesti ja paino ei ole noussut koko raskaudessa kuin 4 kiloa.
No, lääkäri siinä sitten katsoi suunnilleen kuin halpaa makkaraa ja valitteli miten kaikki paastot ovat niin surkeita ja miten en ole merkannut arvoja "täydellisesti". (? Jaa-a. Joo, en ole jaksanut merkitä päivämääriä vihkoon ja sanoin että muutama on jäänyt ottamatta. Mulla on muutakin elämää kuten lähes joka arkipäivälle menoja ja taaperon hoitoa. Oon mielestäni saanut yllättävän paljon ylipäätään otettua niitä arvoja ja lääkkeetkin muistanut!) Ja mun pitäisi kuulemma yrittää vähän enemmän kun siitä on haittaa vauvalle jos en syö säännöllisesti yms. (Niin mitäs mä tässä olen tehnyt muuta kuin parhaani? Mun paastot eivät ole ikinä olleet noin hyviä ja en oo koskaan syönyt terveellisemmin ja säännöllisemmin kuin nyt tässä raskaudessa.)
Todella ärsyttävää. Onneksi ei ollut se lääkäri joka meillä yleensä on ollut. (Vakkarille tuli jotain yllättävää, niin mentiin sille joka pystyi ottamaan.) No, jatkan silti entiseen tapaan. En mä kuitenkaan hirveästi enempää voi noille paastoarvoille tehdä.
Mutta muuten siis ihan normaalihkoa, vauva kasvanee keskikäyrällä nätisti ja kohdunkaulaa 3cm, auki ilmeisesti sormelle.
Tämäkin kirjoitus olisi voinut varmaan olla "radi"- tai "tänään harmitti"-ketjussa, mutta menkööt nyt tähän kun aloin tähän kirjoittaakin.