Neuvola, ultrat ym.

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Onneli84
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ei oo koskaan tarttenu miettiä tuota veritankkausta mutta nyt ku tuli puheeks ja aloin miettiin niin jotenki en haluais ottaa verta vastaan muuta ku tietenki hengenhädässä, mutta noin "varmuuden vuoks" ehkä en pystyis. Enkä kyllä yhtään tiijä miks tämmönen ajatus..
 
Jonkun aikaa sitten joku puhu tuosta TH:n raskaudenaikaisesta kotikäynnistä. Onko jollain tuo kotikäynti jo tehty? Meille on TH tulossa huomenna ja katsoin THL:n sivuilta, että siihen pitäis suositusten mukaan varata 2,5h aikaa??!! Siis oikeesti..onko muilla mennyt noin paljon aikaa TH:n kotikäyntiin? Huomenna kiire aikataulu iltapäivästä, kun pitää hakea uusi pyykinpesukone ja samalla reissulla hoitaa muitakin asioita, ja koen muutenkin tuon kotikäynnin tarpeettomana, vaikka ensisynnyttäjä olenkin. Kehtaiskohan sitä häätää TH:n pois täältä, jos ei itse tunnissa tajua lähtee pois? :/
 
Meillä käydään synnytyksen jälkeen mutta joo se käynti kesti 2h!
Muok. Siis esikoisen käynti kun oli 2vk ikää..
 
Meillä ei myöskään tehdä kotikäyntejä raskauden aikana, vaan vasta joskus vauvan syntymän jälkeen. En tiedä kestoa, siitä ei ole taidettu sanoa mitään.
 
Ilmeisesti on aikalailla asuinpaikasta kiinni tehdäänkö vai ei. Ei viimeksi neuvolassa tajuttu kysyä kauan kestää eikä meitä varsinaisesti sekään häiritse, että tulee "kyttäämään", mutta aika paljon pitäis keskusteltavaa olla, että sen reilu 2h saa kulumaan. Joudun ehkä olee vähä tyly ja häätää TH:n pois, että saadaan pyykkikone viä huomenna asennettua ja koeajettua. :D
 
No, luulisi, että jos kaikki tarvittavat asiat ehditään käydä läpi nopeammin, niin ei hänelläkään ole liiemmälti tahtoa jäädä vain hengailemaan...
 
Täällä kans lastenneuvolasta tulee th käymään huhtikuun alussa. Puhelimessa vaikutti tosi mukavalta , joten ihan mielelläni otan hänet meille käymään ☺
 
Eli ilmeisesti teillä joillaki vaihtuu terkkari ku vauva syntyy..? Täällä nimittäin pysyy samana niin en ookkaan aatellu että seki vois olla jotenki tpisin jossain muualla..
 
Meillä pysyis samana, paitsi että meidän nykyinen terkkari lähtee pois ko. paikasta eli vaihdetaan samalla neuvolaa. Nyt ollaan käyty vielä vanhan asuinalueen neuvolassa, mutta koska th vaihtuu joka tapauksessa, on hyvä sauma vaihtaa sitten tänne meidän omaan. Sovittiin, että vielä huhtikuussa käytäisiin tuolla vanhassa ja sit toukokuussa jo uuteen.
 
Meillä myös pysyy samana. Tykkään siitä kun on sama ihminen. Hän sitten tietää ja tunee jo koko tapauksen ja sisarukset yms. Tosin nyt meillä on ollut sijaisia tämän raskauden aikana kun oma th on mammalomalla. Toivottavasti hän palaisi jo pian takaisin töihin... :sorry:
 
Joo meillä vaihtuu syntymän jälkeen tuohon lastenneuvolan tätiin, ehditään varmaan pari kertaa käymään sillä ja sit muutetaan toiselle paikkakunnalle isompaan asuntoon joten sit vaihtuu taas.
 
Meillä tuli neuvolatäti esikoisen syntymän jälkeen kotikäynnille, mut sekin lähinnä siks et mut oltiin leikattu. Se poisti tikit, katso pikkusen ja kyseli vaan juttuja miten mennyt ja onko jotain ilmennyt yms. En muista kauan siinä meni, varmaan ainakin tunti.
Ihanaa, vihdoin saapui aika synnytystapa-arviointiin! 18.4 saapi eka mennä esikoisen 3v neuvolaan ja siitä sit arvioon gravidaan!
Olen niin odottanut sitä! Toivottavasti ne myöntyis antamaan mulle leikausajan, vaikka jotenkin semmonen olo et tää yks tulee ulos ennen aikojaan mut se on sit voi voi :D
 
Tänään oli taas kontrollikäynti Taysissa ja pikkuinen painoi 1347g eli alakäyrällä mennään. Suurella todennäköisyydellä syntyy alle 3 kiloisena. Kohdunkaula oli parisen viikkoa sitten 3cm ja nyt 2,4cm, mutta sairaslomaa ei tullut, koska supparit tulevat ja menevät miten sattuu. Olen kyllä jäämässä jo ensi viikolla mammalomalle niin samapa tuo. :happy: Lääkäri myös tunnusteli alapäätä ja vauvan pää tulikin heti vastaan.. siellä hän painaa mukavasti mun rakkoa.. :grin
Mites muilla, kasvaako jollain vauva ihan alakäyrällä entä onko muilla kohdunkaula millä mallilla? Tuo 2,4cm tuntuu jotenkin jo todella lyhyeltä. :wideyed:

Tänään 30+6
 
Tänään oli terkkarikäynti neuvolassa, rv 30+2. Kaikki oli kunnossa ja hemoglobiini oli Obsidanilla lähtenyt nousemaan. Viimeksi oli 103 ja nyt 118. Mukava oli taas sykkeitä päästä kuulemaan ja potkut myös kuulemaan :D terkkarikin ihaili kuinka siinä maatessani liikkeet näkyi hyvin vatsalta. Ultria ei ole tiedossa jos kaikki menee hyvin, eikä kuulemma varsinaista kokoarviota tehdä. En ole siis missään vaiheessa saanut mitään ennustetta vauvan koosta.
 
Tänään oli taas kontrollikäynti Taysissa ja pikkuinen painoi 1347g eli alakäyrällä mennään. Suurella todennäköisyydellä syntyy alle 3 kiloisena. Kohdunkaula oli parisen viikkoa sitten 3cm ja nyt 2,4cm, mutta sairaslomaa ei tullut, koska supparit tulevat ja menevät miten sattuu. Olen kyllä jäämässä jo ensi viikolla mammalomalle niin samapa tuo. :happy: Lääkäri myös tunnusteli alapäätä ja vauvan pää tulikin heti vastaan.. siellä hän painaa mukavasti mun rakkoa.. :grin
Mites muilla, kasvaako jollain vauva ihan alakäyrällä entä onko muilla kohdunkaula millä mallilla? Tuo 2,4cm tuntuu jotenkin jo todella lyhyeltä. :wideyed:

Tänään 30+6

Mulla supisteluja ollut nyt pari viikkoa kuukautiskipujen kanssa joka ilta. Viime viikolla kävin neuvolalääkärissä ja käsikopelolla arveli et kohdunkaulaa n 3 cm. Viimeksi kun ultrattiin niin oli 4,3 cm. Kohdunsuu oli nyt pehmeä mutta lääkäri ei ollut kovin huolissaan enkä saanut lähetettä ultraan joten tarkemmin en tiiä. Vauvan koosta ei nyt siis myöskään tietoa. Ja töissä pitäs jaksaa vielä neljä viikkoa. Nyt rv31+1
 
Tänään käyty kontrollissa taas ja kahden viikon päästä uudelleen.

Vauvoilla kaikki hyvin, kohdunkaulaa 3cm ja kiinni eli mitään ei Ile tapahtunut joka viittaisi että olisivat jo tulossa. Paitsi nyt myös B
oli rt, jes:)

Vauvat painoivat molemmat reilu 2kg joten ihmekös tuo jos mun olo alkaa olla varsin tukala kun on jo pelkkää vauvaa yli 4kg mahassa plus molempien istukat, vedet jne.
 
Mullakin ollut kaikenlaisia kipuja ja erityisesti menkkamaista jomotusta vähän väliä. Ne ovat kuitenkin sen verta epäsäännöllisiä, niin sen vuoksi lääkäri ei kai ollut huolissaan. Ja tosiaan tuo kohdunkaulan pituus 2,4cm saatiin ultralla, jonka jälkeen lääkäri kokeili vielä käsin ja sanoi että kohdunsuu on kiinni, mutta selkeästi pehmenemään päin. :bored:
 
Takaisin
Top