Huh mikä päivä oli eilen. Piti olla siis klo 8.00 ihan normaali neuvolakäynti. Tällä kertaa ”uusi” neuvolantäti, eli se jonka ois pitänyt olla alusta asti mut on ollut sairaslomalla tähän saakka. Jännitti jo se valmiiksi. Olikin aivan ihana täti joka oikeesti huomioi kaiken mitä sille sanoi. Muuten käynnillä kaikki oli ok(pissa puhdas,verenpaine ok,hb noussut 115->124), mutta vauva alko sellasen jumpan, että sykkeet humahti yhtäkkiä korkeimmillaan 199. Pariin otteeseen koitettiin ja aina hetkeksi rauhoittui mut sit taas nousi. No, lähete synnytysvastaanotolle ja käyrille sinne. Odotin n.15 min käyrälle pääsyä, ja sit tuli sellanen vanhempi hoitaja hakeen mua. Ihan ok, mutta nipotti siitä etten oo syönyt aamupalaa, vaikka kerroin , että kun aamuisin oon muutenkin huono syömään niin neuvolaamuina ei tosiaan maistu aamupala kun aina sen verran jännittää. Niinkun en ois ollu muutenkin tarpeeksi paniikissa vauvan voinnista niin sit tollaset kommentit vaan lisää ahdistusta. No, sit käyrillä oltiin n. 40 min, sykkeet vaihteli 130-140 välillä kun vauva ei liikkunut. Oli siis just rauhottunut sen aamujumpan jälkeen niin sit pitiki vetästä kaks makeaa tuoremehu lasillista et saatiin vauva taas liikkumaan. Korkeimmillaan oli liikeiden aikana 172 sykkeet jotka kuulemma normaalit. Siinä maatessa käytiin viel ottaas verikokeet , et varmistetaan ettei mitään infektioo oo, vaikka sanoinkin et siihen viittaavia oireita ei oo. No, ne arvot ihan kunnossa. Klo 10-13 odottelin sitten lääkärille pääsyä. Toinen lääkäri oli leikkaussalissa ja toinen kierroksella , joten eipä siinä autttanut sit muuta kun odotella. Onneksi hoitaja toi mehua ja leivän, olo pysyi sillä ihan hyvänä. Sit lopulta lääkärille, katto käyrän et ok. Teki sisätutkimuksen ja kaikki niin ku pitää. Siinä mukana harjoittelija joka teki saman ja se vähän sattu kun ei oikein osannut kunnolla. Pääsin myös sit kattoon pikkuista ultrassa ja varmistui, että neitihän sieltä on tulossa :) Harjoittelija myös halusi ultrata kun lääkäri lähti taas juokseen sektioon, ja ei meinannu millään lopettaa, alko jo oleen vähä huono olo siinä maatessa.
Nyt rv 33+1 ja painoarvioksi heitti n. 2,5 kg joka kuulemma ok. Vatsanympärys hitusen isompi kun kuuluu joten rv 38 äippäpolille ultraan kattoon miltä näyttää. Mut ei siitäkään enempää maininnu joten ei se vissiin mikään hirveen iso sit ollut. Ens kerran neuvola rv 35 ja siellä ultralla katotaan et vauva pysynyt rt:ssa ja sit rv 36 neuvolalääkäri jossa ultrataan ja sit taas rv 38 siellä äippäpolilla. Nyt niitä ultria sit satelee mitä oon toivonut, joten jotain hyvääkin seurasi siitä että vauva vähä säikäytti. Sijaisneuvolantäti ei oo puhunut sanallakaan ultrista vaikka oon kysynyt, et haluaisin nähdä miten vauva kasvaa, ja tää toinen sit otti heti asiakseen että samalla ku katotaan et onhan pysynyt oikein päin niin tsekataan vauvan koko. Veikkas syntymäpainoksi 3,8 kg käsikopelolla.