Neuvola, ultrat ym.

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Onneli84
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla on molemman sukupuolisilla lapsilla olleet lähes samanlaiset sykkeet, en voi päätellä mitään. :smiley-angelic003 Semmonen 140 ollut kaikilla keskiverrosti.

Kävin taas radin takia lääkärissä keskiviikkona, mutta siellä ei oikeastaan tapahtunut mitään mainitsemisen arvoista. Kaikki ihan ok, mittaili vauvaa ja heitti arvioksi 1800g, kuulemma ihan keskikokoinen. RV nyt just päälle 30 tosiaan.

pölleröinen; oho, 7,5cm kohdunkaulaa? Siis en tiedä onko se paljon, vähän vai mitä, mutta mulle sanottiin 3,5cm kohdunkaulasta että se on ihan normaali eikä ole syytä huoleen. :hilarious: Tää on taas niin tätä kun paikat on yksilöllisiä.

Ikävää toi istukan sijainti. :sad001 Mutta jos lohduttaa niin vaikka pitäisikin leikata niin se on kuitenkin melko turvallinen operaatio ja siitäkin yleensä paranee nopeammin kuin uskoisi. :)
 
Meillä tänään neuvola. Sijainen eli tosi peruskäynti. Sf-mitta musta vähän pieni (rv 28+2), eka mitta oli 22, seuraava 25 ja kolmas 24,5, jonka sit merkkas korttiin. Sain nyt sittenkin vasta-ainepiikin, kun vauva on Rh+. Jäin vain miettimään, et meniköhän se oikeasti lihakseen, kun ei tuntunut miltään... yleensä esim rokotteissa sen aineen meneminen tuntuu vähän inhalta, mut aloin nyt miettiä et meniköhän toi vaan rasvakudokseen, pakarassa sitä kuitenkin jonkin verran.

Hb oli noussut, tais olla 127! Painoa tullut lisää, siitä ei sanottu mitään, enkä kysynyt onko hyvä vai huono.

Huomenna meillä on yksityisellä omakustanteinen ultra, haluan nähdä, et kaikki on (toivottavasti!) ok, kun huolettaa vähän vatsan pieni koko. Kohdun pitäisi nimittäin olla eteenpäin kallistunut, eikä mua myöskään esim. pissata erityisen paljoa, en herää ees öisin ts mietin onko vauva kasvanut ihan ok... No, huomenna näkee.

Sokerit ja proteiinit ok ja verenpaine 109/68.
 
Okei, no hyvä. Musta meidän oikea th sanoi, että ekasta mittauksesta pitäis olla tällä kerralla 6cm lisää. Katsoin neuvolakortista, että keskikäyrässä tais olla 25cm. Ei se tietty paljoa heitä, mutta tosiaan hänen mittauksissaan oli 3cm eroja, mikä on musta mittavirheeksi aika paljon, et jäin miettimään, et mitäköhän se oikeasti mahtoi olla. :) Kun siis joka tapauksessa eri mittaajien "kädenjälki" eroaa.
 
Vauvan asento myös vaikuttaa mittaan :) mulla kun ipana köllii poikittain, niin kohdun pohja venyy leveyssuuntaan, joten mittaustulos pystysuuntaan ei oo aivan totuuden mukanen. Näin mulle kerrottiin :)
 
Joo, tutkailin kans, että moni asia vaikuttaa. Jäin pohtimaan vaan, kun ei osannut sanoa asiaan mitään, et oliko toi siis ok vai ei ok. :D
 
Huomenna meillä on yksityisellä omakustanteinen ultra, haluan nähdä, et kaikki on (toivottavasti!) ok, kun huolettaa vähän vatsan pieni koko. Kohdun pitäisi nimittäin olla eteenpäin kallistunut, eikä mua myöskään esim. pissata erityisen paljoa, en herää ees öisin ts mietin onko vauva kasvanut ihan ok... No, huomenna näkee.

Minä en käy vieläkään öisin pissalla :) Olen koko raskauden aikana käynyt kahdesti ja molemmilla kerroilla syy ollut illalla kova juominen :)
Eli en näkisi ainakaan sitä ongelmana :happy:
 
Minä en käy vieläkään öisin pissalla :) Olen koko raskauden aikana käynyt kahdesti ja molemmilla kerroilla syy ollut illalla kova juominen :)
Eli en näkisi ainakaan sitä ongelmana :happy:
No hyvä, et joku toinenkin, en oo siis ees alkuraskaudessa joutunut käymään vessassa öisin tai muutenkaan normaalia enempää. :D Äsken selvisi, että vauva poikittain pää ylhäällä eli mikään ei tosiaan rakkoa paina. Et eipä ihme. :)
 
Mä en ole käynyt raskausaikana kertaakaan yöllä pissillä. ;) Ja meidän vauva on poikittain. Eilen illalla taas vauva innostuin työntämään päätään oikealta puolelta mahasta läpi. :D Se sattuu aivan mielettömästi ja monesti sen jälkeenkin aivan kosketusarka siitä kohtaa. :O
 
Mä käyn muidenkin puolesta. Rakko kestää maksimissaan n. kaksi tuntia vuorokauden aikaan katsomatta. :hilarious: Mutta mulla onkin ollut vauva jo pitkään tosi alhaalla.

Ja viime neuvolakäynnillä mulla tuli ihan jäätävä SF mitta, oisko ollut 33cm, ja normaalisti menty keskikäyrällä. Vauva oli kyllä just siinä pylly pystyssä niin ihan varmasti tuli siitä lisäsenttejä. Neuvolantätikin naurahti että ensi käynnillä varmaan tulee huomattavasti pienempi tulos, mutta merkataan hirmulukema nyt kuitenkin. :grin Ihme, ettei radi kontrollissa sanottu asiasta mitään. :rolleyes: Mutta kyllä ne nyt ultralla huomasivat että ei mitään kasvupyrähdystä ollut tapahtunutkaan.
 
Mulla menee sf-mitta yläkäyrillä. Saa nähdä, miltä ens viikolla näyttää. Vauva meni nimittäin eilen jonnekin lantioon piiloon, niin vatsan muoto muuttui melko mielenkiintoiseksi. Tosi vinkeän tuntuista muuten, kun vauvalla on hikka ja se tuntuu jossain tuolla alapään seuduilla. :'D
 
Oltiin tänään tosiaan yksityisellä ultrassa, vaikka 3D/4D-ultraan nähden ollaan jo vähän liian pitkällä ts. ei ollut takeita, että saa hyvää kuvaa. Eikä saatukaan, koska vauvan asento kuviin nähden huono, eikä suostunut kääntymään. :rolleyes: Mutta 2D:lla saatiin katsottua koko ja rakenteet ja saatiin paino (+painoarvio), ja koko vastasi viikkoja, mutta lääkäri totesi, että aika sironlaiselta vaikuttaa ts. pienehkö, mutta ei silti mitään, mistä pitäisi huolestua. On poikittain mahassa ts. pää miltei mun kylkiluissa, pylly toisessa reunassa alavatsalla ja jalat miltei mun nivusissa. Et toivottavasti jossain vaiheessa sit kääntyy pää alaspäin... Oli hyvä saada varmistus kuitenkin sille, että ne rakenteet, jotka tuossa näkyivät, näyttivät ok:lta ja että pieni vatsa liittyy varmaan osin tuohon vauvan pieneen kokoon, lapsivettä oli kuitenkin lääkärin mukaan tarpeeksi, napanuoran virtaukset olivat ok ja muutenkaan mitään huolestuttavaa ei näkynyt. Kallistahan tuo on ja siksi oltiin alunperin päätetty, että ei mennä yksityiselle, että kunnalliset kaksi kertaa saavat riittää. Tuli kuitenkin sellainen olo, että tammikuun alun ja toukokuun lopun väli on niin pitkä, että haluttiin saada (tai no, MÄ halusin saada :cool: ) varmistuksen sille, että kaikki on tällä hetkellä ok ja kasvu sitä mitä pitää. Mitäänhän tuo ei takaa ja kaikkea voi sattua, mutta toistaiseksi kaikki ok.
 
Mä kans ravailen vessassa päivällä ja yöllä...Nyt pikkunen painaa välillä virtsarakkoa tosi kovaa ja saattaa tuntua kova pissihätä ja sit se meneekin vähks aikaa taas ohi... Selkeesti muutenkin vauva on alhaalla kun alavatsassa on paineentuntua kun oon pystyssä tai kävelen. Kaikissa ultrissa rv 17 asti pikkunen on ollut pää alaspäin ja siltä musta koko ajan tuntuukin. Ilmeisesti tykkää olla niin. En ainakaan huomaa et kääntyilis:wideyed:
 
Oltiin tänään tosiaan yksityisellä ultrassa, vaikka 3D/4D-ultraan nähden ollaan jo vähän liian pitkällä ts. ei ollut takeita, että saa hyvää kuvaa. Eikä saatukaan, koska vauvan asento kuviin nähden huono, eikä suostunut kääntymään. :rolleyes: Mutta 2D:lla saatiin katsottua koko ja rakenteet ja saatiin paino (+painoarvio), ja koko vastasi viikkoja, mutta lääkäri totesi, että aika sironlaiselta vaikuttaa ts. pienehkö, mutta ei silti mitään, mistä pitäisi huolestua. On poikittain mahassa ts. pää miltei mun kylkiluissa, pylly toisessa reunassa alavatsalla ja jalat miltei mun nivusissa. Et toivottavasti jossain vaiheessa sit kääntyy pää alaspäin... Oli hyvä saada varmistus kuitenkin sille, että ne rakenteet, jotka tuossa näkyivät, näyttivät ok:lta ja että pieni vatsa liittyy varmaan osin tuohon vauvan pieneen kokoon, lapsivettä oli kuitenkin lääkärin mukaan tarpeeksi, napanuoran virtaukset olivat ok ja muutenkaan mitään huolestuttavaa ei näkynyt. Kallistahan tuo on ja siksi oltiin alunperin päätetty, että ei mennä yksityiselle, että kunnalliset kaksi kertaa saavat riittää. Tuli kuitenkin sellainen olo, että tammikuun alun ja toukokuun lopun väli on niin pitkä, että haluttiin saada (tai no, MÄ halusin saada :cool: ) varmistuksen sille, että kaikki on tällä hetkellä ok ja kasvu sitä mitä pitää. Mitäänhän tuo ei takaa ja kaikkea voi sattua, mutta toistaiseksi kaikki ok.

Saako kysyä että mitä sitten saitte painoarvioksi ja paljonko on viikkoja?
Kysyn siksi kun meillä painoarvio viikolla 30+4 1500g ja vauva on siis kaikinpuolin ikäisekseen pieni ja kasvaa alakäyrän alapuolella. Mutta huoleen ei kuulemma ole syytä, koska vauva on "tasaisen siro".
 
Saako kysyä että mitä sitten saitte painoarvioksi ja paljonko on viikkoja?
Kysyn siksi kun meillä painoarvio viikolla 30+4 1500g ja vauva on siis kaikinpuolin ikäisekseen pieni ja kasvaa alakäyrän alapuolella. Mutta huoleen ei kuulemma ole syytä, koska vauva on "tasaisen siro".
28+3 on tänään ja masiina näytti painoksi 1162g.
 
Meillä 28+2 ultrassa 1145g ja sanottiin että vastaa viikkoja. Pää/vatsa/reisi mitat sekä paino kun laitettiin siihen käyräpaperiin äippäpolilla niin oli aivan keskikäyrällä. Eli mie en ihan ymmärrä miks Odette teidän vauvaa sanottiin pieneksi
 
Vauvat on jo tässä vaiheessa eri mallisia. Meidän esikoista kehuttiin siroksi pojaksi siihen asti, kunnes 4100 grammaa painava harteikas poika syntyi. :) Kokeilivat siis aina pyllyä ja meidän poika oli jo syntyessään harteikas ja kapea pyllyinen. :Heartred
 
Meillä 28+2 ultrassa 1145g ja sanottiin että vastaa viikkoja. Pää/vatsa/reisi mitat sekä paino kun laitettiin siihen käyräpaperiin äippäpolilla niin oli aivan keskikäyrällä. Eli mie en ihan ymmärrä miks Odette teidän vauvaa sanottiin pieneksi
Pää ja reisi vastas viikkoja, AC-mitta oli vähän pieni ts jotain 26v+risat. Paino sinänsä siis vielä normaali, mut meni taulukossa alakäyrän ja keskikäyrän väliin. Siitä varmaan tuo tuli. :)
 
Takaisin
Top