Täällä kans käytiin just neuvolassa, nyt rv 28+2. Pissassa oli paljon valkosoluja, joten huomenna vien näytteen labraan tutkittavaks, et onks siinä jotain tulehdusta tai jotain. Valitin hoitajalle että on supistellu tosi paljon, varsinkin töissä, ja välillä ihan levossakin, mut ei tee kipeetä eli vaan kohtu menee kovaks. Hän oli sitä mieltä, et olis nyt hyvä olla pois töistä ja levätä, ja sit seurata et helpottaako supistukset. Varattiin lääkäriaika ens torstaiks, et tarkistetaan kohdunkaulan tilanne. Vähän hoitaja epäili, et jos tossa virtsassa on tulehdus, niin se vois osittain selittää supistelutkin, mut katotaan. Ite oon vähä sitä mieltä, et saatoin pestä vähän huonosti ennen näytteen ottoa, ku just oli tullu valkovuotoa. Mut hyvä et tarkistetaan :)
Kaikki muut mittaukset oli hyvät, sf mitta oli nyt 27cm, hyvin oli kasvanu mut ei liikaa. Sain myös sen rh+ vasta-ainepistoksen, teki kipeetä ja vieläki kankussa tuntuu et ois neula sisällä
Mies sano et hän ei voinu kattoo ku mua pistettiin, ku oli niin iso neula
Viimeks mullehan vähän valitettiin ku painoa oli tullu liikaa per viikko (640g), no nyt ei ollu tullu ku 70g/vk! Ei hoitaja oikeen osannu siihen sit mitään muuta sanoa ku "ihan hyvä"
Tai kysy kyllä, et oonhan mä syöny, ja varmisti vielä mieheltäki et oonhan varmasti syöny. Molemmat vastattiin et ihan samalla tavalla ku ennenkin.
Nyt sain myös tuon ipana-lomakkeen täyttö tehtävän ja ohjeet siihen. Ja sit varattiin aika perhevalmennuksiin, aiheina synnytys ja toisella kertaa vissiin oli lapsen hoito ja imetys, tai ei se hoitaja tienny tarkkaan et mitä kummallakin kerralla käydään läpi. Mut toivottavasti ekalla kerralla olis molemmat synnytys ja imetys kun ne on oikeestaan ainoot, mitkä itteeni kiinnostaa noista valmennuksista. Niissä parissa aikasemmassa ei olla ees käyty, ku ei nekään meidän vuorotyörytmiin oikeen sopinu, mut nyt täytyy mun ainaki tsempata niin et tolla ekalla kerralla ainaki pääsisin mukaan.
Eli jos pissasta ei löydy tulehdusta niin oon varmaan ens viikon saikulla, jos sielt jotain selvii ni sit en tiiä. Hoitaja suositteli jo tänään, etten menis töihin (iltavuoro), mut kyl mä tänään aion mennä ku on viikon viimenen päivä kuitenkin. Me saatais olla työnjohtajan luvalla 3 päivää saikulla, mut en jaksa yhden päivän takia, otan rauhallisemmin tänään sit töissä. Ja muutenkin aattelin sit varottaa työnjohtajaa et oon todennäkösesti koko ens viikon saikulla (seuraava viikko siitä onkin talviloma). Meil on sen verran mukava ja asiallinen työnjohtaja et sille voin tämmösiä varotuksia antaa, jos ois joku täys kuspää, ni en kyl varmaan varottelis etukäteen
Kokonaisuudessaan mukava neuvolakäynti, varsinkin kun hoitaja otti kiinni noihin supistuksiin eikä vaan todennu et ne kuuluu asiaan :)